Peste 80 de kilometri de cale ferată de pe Coridorului IV paneuropean sunt în plin proces de modernizare pentru a permite circulația trenurilor cu o viteză de până la 160 km/h. Constructorii desemnați de CFR SA pentru reabilitarea a două tronsoane între Simeria și Arad așteaptă autorizațiile finale din partea Ministerului Transporturilor pentru a putea continua lucrările. Mai mult, în acest an, CFR SA așteaptă finalizarea lucrărilor la peste 170 de kilometri, între Simeria și Sighișoara, scrie capital.ro.
În următorii trei ani, este prevăzută finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate între Simeria şi Arad. La sfârşitul anului trecut, pentru secţiunile Km 614-Gurasada şi Gurasada-Simeria, loturi în lungime de circa 80 kilometri, oficialii CFR SA au predat amplasamente pentru lucrări, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA. Mai mult, în toamna anului trecut, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătoarea celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), a primit autorizaţia pentru începerea lucrărilor.
Totodată, pe traseul proiectat, pe raza judeţelor Hunedoara şi Arad, afectat de modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, pe tronsoanele km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b) se execută săpături arheologice, notează sursa citată.
Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane şi firma Topo Systems se ocupă de descărcarea arheologică pentru cele două proiecte privind modernizarea a circa 80 kilometri de cale ferată.
Odată cu demararea celor două contracte de lucrări de modernizare a celor 80 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiecte în valoare totală de circa 770 milioane euro, fără TVA, antreprenorii au demarat un proces de selecţie a forţei de muncă. Peste 400 de muncitori a angajat asocierea de firme pentru modenizarea tronsoanele de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b). Lucrările de modernizare a celor 80 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).
Citește și:
Trimișii Ardealului vor să schimbe statutul urșilor și lupilor în UE
Reprezentanții Transilvaniei la Bruxelles susțin modificarea stării de protecție a carnivorelor mari din strict protejat în protejat. Comitetul…
18 aprilie 2024
Grădină botanică și lac artificial în Cartierul Nufărul din Oradea
Primăria Oradea vrea să realizeze o Grădina Urbană în Cartierul Nufărul. În acest sens, a fost lansat în…
18 aprilie 2024
Antreprenorii clujeni, așteptați de marile corporații în Japonia
Giganții tehnologici japonezi vor avea întâlniri directe cu antreprenorii locali după succesul Forumului de Inovare România-Japonia (FIRJ) de…
17 aprilie 2024
Start Conferinței Tehnologia & iHealth în medicina secolului XXI
UMFST „G.E. Palade” Târgu Mureș și Academia de Științe Medicale, sub egida Academiei Române, organizează, în perioada 17-19…
17 aprilie 2024
„Ne-am triplat numărul de angajați și am crescut cifra de afaceri cu 50% față de 2022”
OPTGroup, una dintre companiile clujene pe zona de proiectare și construcții de infrastructură, civile și electrice, a avut…
17 aprilie 2024
Reprezentarea exclusivă. Tendința pieței imobiliare din România
Într-o lume în continuă schimbare, piața imobiliară din România a început să adopte în ultimii ani tendințe și…
17 aprilie 2024
Transplantul hepatic intră în portofoliul medical de la Cluj-Napoca
Începând cu luna mai 2024 vor putea fi efectuate transplanturi hepatice la Cluj-Napoca, în urma includerii Institutului de…
17 aprilie 2024
Un deceniu de excelență. Povestea Transilvania Executive Education în România
Anul acesta, Transilvania Executive Education (TEE) sărbătorește 10 ani de activitate. Asociația a fost fondată în 2014, sub…
17 aprilie 2024