de Nicolae POP
2017 a fost un an foarte bun pentru SIXT Group România, singurul Grup care oferă toate serviciile de pe piața auto sub o singură umbrelă – leasing operațional, rent-a-car, vânzări de autoturisme second-hand și noi, service, înregistrând o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro. “Având toate aceste divizii în același Grup putem oferi servicii complete și customizate, precum și foarte multă flexibilitate, clienților noștri”, punctează Tal Lahav, CEO SIXT Group România.
Activitatea din cadrul diviziei de leasing operațional a crescut cu aproximativ 15 %, 3.500 de autoturisme au fost contractate, majoritatea fiind în leasing operațional, cu toate serviciile incluse. Creșteri au fost înregistrate și pe celelalte segmente de business al grupului, iar, pentru 2018, obiectivele sunt ambițioase și realiste.
“2018 este anul investiților și al dezvoltărilor viitoare. Grupul va continua să inoveze și să investească pe piață, punând, în același timp, accentul pe sistemul său unic „One Stop Shop” și pe filosofia sa „ALWAYS YES””, apreciază Tal Lahav, CEO SIXT Group România, într-un interviu pe care ni l-a acordat.
Cum ați defini evoluția și atuurile SIXT Group România, care sunt în sinteză bornele reper în dezvoltarea diviziilor de business și principalii indicatori/rezultate în 2017?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: 2017 a fost un an foarte bun pentru SIXT Group România. De fapt, în ultimii ani, afacerile ne-au permis să spunem de fiecare dată că anul acela este cel mai bun din istoria noastră în România. Suntem singurul Grup care oferă toate serviciile de pe piața auto sub o singură umbrelă. Suntem în primele 5 locuri în zona de leasing operațional și printre primele 3 companii de rent-a-car de pe piață. În plus, vânzările de autoturisme second-hand și noi, inclusiv serviciile post-vânzare, au mers foarte bine în 2017. Având toate aceste divizii în același Grup putem oferi servicii complete și customizate, precum și foarte multă flexibilitate, clienților noștri.
În 2017, activitatea din cadrul diviziei de leasing operațional a crescut cu aproximativ 15 %. Am încheiat anul cu aproape 3.500 de autoturisme contractate, majoritatea fiind în leasing operațional, cu toate serviciile incluse. Suntem pe locul al cincilea sau al șaselea, cu o cotă de aproximativ 7 % din piața de leasing operațional. Ne-am concentrat pe îmbunătățirea calității serviciilor oferite clienților noștri pentru care suntem parteneri de încredere.
Obiectivul nostru este acela de a oferi cele mai bune servicii la cel mai bun raport calitate – preț. Este o abordare care ne-a adus succes. Spun acest lucru deoarece, în plus față de creșterea de 15 % înregistrată în 2017, anul 2016 a cunoscut o creștere similară. Mai mult, în 2017, a crescut numărul clienților care și-au reînnoit contractele și am reușit să folosim flota existentă la capacitate maximă.
2018 este anul investitiilor și al dezvoltărilor viitoare. Grupul va continua să inoveze și să investească pe piață, punând, în același timp, accentul pe sistemul său unic „One Stop Shop” și pe filosofia sa „ALWAYS YES”. În 2018, vrem să creștem leasingul operațional cu încă 15 % pentru a ajunge la o flotă de aproximativ 4.000 de mașini.
Dintr-o perspectivă financiară, Grupul nostru a înregistrat o cifră de afaceri de peste 28 de milioane de euro în 2017, cu o creștere de 5 % comparativ cu 2016. Valoarea totală a investiției pentru această perioadă a fost de peste 13 milioane de euro, cu peste 10 % mai mult raportat la 2017.
Anul trecut, SIXT Leasing și SIXT Rent a Car au înregistrat o flotă cumulată de peste 4.000 de autoturisme aflate în administrare, cu 15 % mai mult decât în 2016. SIXT SH (divizia SIXT de autoturisme second hand, multibrand) și Union Motors (divizia de vânzări noi a Opel) au însemnat, cumulat, 1.000 de mașini vândute. Activitatea service-ului auto Union Motors, unul dintre cele mai mari din România, a crescut și ea cu 15 %, în contextul în care Grupul a deservit Dacia, Renault, Opel și multi-brand într-un ritm de 80-100 de mașini zilnic.
Ce obiective vă propuneți pentru anul 2018 la nivel de grup și pe fiecare divizie, care cosiderați că sunt principalele provocări pentru segmentele în care activați?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: În 2018, vom continua să ne dezvoltăm și să ne menținem poziția de lider de piață. Vedem o creștere de 20 % a activității din cadrul SIXT Rent a Car și de peste 15 % în cadrul SIXT Leasing, fapt ce confirmă obiectivul nostru de a ajunge la peste 5.000 de autoturisme aflate în administrare. Pe termen lung, obiectivul nostru este de a propune soluții avansate care să însemne valoare adăugată pieței la cel mai bun raport calitate – preț.
Vom continua să fim adaptabili și flexibili pentru clienții noștri și să sprijinim dezvoltarea pieței prin crearea de valoare și diferență. Vom oferi clienților noștri același parteneriat care include, printre altele, soluții personalizate, de cea mai bună calitate și flexibilitate. Vom continua să susținem IMM-urile, oferindu-le avantaje similare, la care au acces doar marile companii. Mai mult, vedem un mare potențial în turismul din România. Cred că, în câțiva ani, numărul turiștilor se va dubla. În zona de business, potențialul este chiar mai bun, în ciuda numărului limitat de investiții guvernamentale.
Anul acesta, activitatea SIXT SH va crește cu 30 %, cu 70-100 de mașini vândute lunar. Clasa de mijloc, pe care o vedem ca motorul economiei, s-a dezvoltat puternic în ultimii ani și vine acum cu o putere financiară mai mare, deci cu un interes crescut de a cumpăra o mașină. În cadrul diviziei de vânzări auto second hand, SIXT SH, vindem mașini din cadrul diviziilor noastre de leasing operațional și de rent a car, cu o istorie transparentă, o vechime între 2 și 5 ani și cu o garanție completă din bară în bară de 2 ani.
Vom continua să ne concentrăm asupra service-ului auto și a dealership-ului Union Motors, unde pregătim campanii speciale pentru a crește notorietatea brandului Union Motors și pentru a stimula și spori activitatea din cadrul ambelor divizii. Vedem o creștere a activităților de 20-30 % în cazul Opel Dealership și de 15 % în service-ul Union Motors.
În 2018, SIXT Group România va continua să își valorifice diferențiatorii, filosofia ALLWAY YES și „Sistemul One-Stop Shop” și să ofere toate serviciile sub aceeași umbrelă: leasing operațional (www.sixtleasing.ro), rent a car (www.sixt.ro), mașini SH (www.sixtsh.ro), autoturisme noi (dealer autorizat Opel – www.opel-unionmotors.ro) și service auto – unul dintre cele mai mari din România (autorizate Dacia, Renault, Opel și multi-brand – www.union-motors.ro).
Toate eforturile noastre sunt concentrate spre a răspunde tuturor provocărilor cu atitudinea potrivită, ALWAYS YES. Dispunem de serviciile potrivite, combinația unică de echipă profesionistă și atitudinea potrivită pentru a continua dezvoltarea afacerii noastre.
Ce proiecte noi credeți că ar duce la dezvoltarea grupului în continuare, ce influență poate avea extinderea în plan regional în țară? Ce concepte/produse noi aveți în vedere pentru anul 2018? Cum credeți că vor fi primite în piață?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: În afară de prezența noastră în București, activăm deja cu SIXT Rent a Car și SIXT Leasing și în orașele principale din România: Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Brașov, Timișoara și nu numai. Acoperim, practic, toată România. Credem în potențialul pieței din România și recunoaștem progresul pe care această țară l-a făcut. Este motivul pentru care acționarii noștri sunt interesați de noi oportunități de investiții în România. Una dintre acestea este importul de autobuze electrice BYD.
Cum a evoluat tipologia clienților companiei și ce s-a schimbat în cerințele și așteptările acestora? Ce strategii aplicați pentru a păstra și extinde numărul de clienți?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: În ultimii ani, piața s-a dezvoltat foarte mult. În paralel, au crescut și nevoile și așteptările clienților. Ei caută o mai mare flexibilitate și servicii personalizate pentru nevoile lor de afaceri și personale. În cazul nostru, oferim soluții personalizate, flexibilitate prin sistemul One Stop Shop – toate serviciile auto aflate sub aceeași umbrelă și investim în construirea unei relații speciale cu clienții noștri. Drept urmare, anul trecut am avut o retenție foarte bună a clienților. Toate acestea fac parte din filosofia ALWAYS YES. Tot ceea ce facem pleacă și se termină cu clientul. Avem de asemenea o abordare unică: lucrăm cu toate tipurile de companii, indiferent de mărimea și nevoile flotei. Ca idee, pentru o flotă totală de 3.500 de mașini avem 350-400 de clienți. Aici intră companii din toate domeniile de activitate. Suntem puternici în domeniul companiilor mijlocii care au nevoie de parcuri de până la 100 de mașini.
Cum vedeți viitorul mobilității în contextul evoluțiilor tehnologice, respectiv adaptarea modelului de business la provocarea digitalizării și reconfigurarea tipologiei de interacțiune și vânzare cu clienții potențiali din noile generații?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt rețeta unui business de succes. Ne adaptăm business-ul și comunicarea ca strategie la ritmul globalizării, digitalizării și al social media. Și facem asta nu din nevoie, ci pentru că vedem aici potențialul de business pentru compania noastră în viitor.
Citește și:
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren Formula 1
Datorită colaborării sale cu Mastercard, banca din Cluj devine partener de cursă, la Marele Premiu al Ungariei, al…
30 mai 2025
Centru de arte performative pe fosta platformă industrială Carbochim
Cel mai amplu proiect de reconversie și regenerare urbană din România propus de compania Iulius la Cluj va…
30 mai 2025
Strabag și Beanverse, noii chiriași ai birourilor Clujului
Orașul de pe Someș a pierdut în favoarea Timișoarei primul loc în topul centrelor office din afara capitalei,…
30 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
Investiții
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
400 de specialiști din peste 10 țări, la cea mai mare conferință de Employer Branding din CEE
PORR România – partener principal în cadrul EBcon 2025. EBcon – conferința de employer branding, cel mai…
29 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
AAF: Numărul investitorilor în fonduri a crescut în ultimul an cu 34%, iar piața a depășit active de 47 mld. lei
”Piața fondurilor de investiții din România a făcut față cu brio perioadei tensionate de la începutul anului, dând…
29 mai 2025
Infrastructură
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Șase oferte pentru construirea pasajului suprateran de pe Centura Oradea peste linia de tram-tren
Trenurile metropolitane ale Oradiei încep să prindă contur. Șase firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru…
28 mai 2025
Vineri, 30 mai 2025, se inaugurează „Podul Transilvania” din Satu Mare
Podul hobanat din Satu Mare, cunoscut și sub denumirea de „Podul Transilvania”, va fi inaugurat oficial vineri, 30…
26 mai 2025
Angajări în domeniul feroviar
Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
26 mai 2025
Termoline va eficientiza energetic Bazinul Acoperit „Crișul” Oradea
Au fost semnate contractele de execuție pentru lucrările de eficiență energetică la patru unități de învățământ și la…
26 mai 2025
Turism
Românii sunt așteptați la Festivalul Baloanelor Zburătoare de la Kikinda
Zboruri, pleșcăviță și vorbă românească la înălțime la Festivalul Baloanelor Zburătoare din Kikinda Festival internațional cu echipaj…
30 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Clujul are un nou hotel de cinci stele, parte dintr-un complex ridicat de la zero în locul fostului camping din Făget
Hotelul Elania Resort & Spa este situat în cartierul Făget, găzduieşte 53 de camere și restaurantul Eratto, urmând…
28 mai 2025
Răsfăț gastronomic, vinuri și socializare la Bucuresti, Craiova și Tulcea
“Tezaur de gusturi” și “Masterclass de praz”, “Enoturism și dezvoltare locală”, “Brandul oltenesc în HoReCa și retail” –…
27 mai 2025
Salariul mediul brut în Cluj, cu 300 € mai mare față de anul trecut
Câștigul salarial mediu brut în județ, în martie, era de 2.300 de euro, iar cel net, de 1.400…
26 mai 2025
Hotelul Univers, furnizorul nr. 1 de dividende al județului Cluj
Veniturile din încasarea dividendelor pe 2024 cuvenite Consiliului Județean (CJ) s-au ridicat la 1,8 milioane €, cele cinci…
20 mai 2025
Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards
Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
16 mai 2025
Peste 3 milioane de euro pentru modernizarea zonei de agrement Căsoaia
Zona de agrement Căsoaia beneficiază de două proiecte importante de modernizare, menite să transforme această destinație într-un pol…
16 mai 2025
Educație
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
351 de persoane înoată pentru o cauză nobilă la Swimathon Oradea 2025
Fundația Comunitară Oradea îi invită pe bihoreni la evenimentul caritabil Swimathon Oradea 2025 ce are loc sâmbătă, 31…
30 mai 2025
Ministrul educației: “O fuziune a universităților clujene trebuie să pornească de jos în sus”
Daniel David propune ca reforme în educație concentrarea academică, majorarea bugetelor pentru învățământ și cercetare, reducerea analfabetismului funcțional.…
29 mai 2025
Superlaborator finanțat de E-Infra la UTCN. „Avem un proiect în premieră mondială”
Unitatea dată în funcțiune de Universitatea Tehnică și grupul de companii va permite implicarea sa în proiecte precum…
29 mai 2025
Viitorii profesioniști ai Formulei 1 se pregătesc la Universitatea din Oradea
Studenții de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR), a Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) – Universitatea din…
29 mai 2025
CONAF, prima organizație patronală din România care își duce misiunea în Europa
Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) marchează un moment de referință pentru antreprenoriatul românesc, și își extinde oficial…
29 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
