Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“ALWAYS YES”, filosofia care definește SIXT Group România

de Nicolae POP
2017 a fost un an foarte bun pentru SIXT Group România, singurul Grup care oferă toate serviciile de pe piața auto sub o singură umbrelă – leasing operațional, rent-a-car, vânzări de autoturisme second-hand și noi, service, înregistrând o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro. “Având toate aceste divizii în același Grup putem oferi servicii complete și customizate, precum și foarte multă flexibilitate, clienților noștri”, punctează Tal Lahav, CEO SIXT Group România.
Activitatea din cadrul diviziei de leasing operațional a crescut cu aproximativ 15 %, 3.500 de autoturisme au fost contractate, majoritatea fiind în leasing operațional, cu toate serviciile incluse. Creșteri au fost înregistrate și pe celelalte segmente de business al grupului, iar, pentru 2018, obiectivele sunt ambițioase și realiste.
“2018 este anul investiților și al dezvoltărilor viitoare. Grupul va continua să inoveze și să investească pe piață, punând, în același timp, accentul pe sistemul său unic „One Stop Shop” și pe filosofia sa „ALWAYS YES””, apreciază Tal Lahav, CEO SIXT Group România, într-un interviu pe care ni l-a acordat.
Cum ați defini evoluția și atuurile SIXT Group România, care sunt în sinteză bornele reper în dezvoltarea diviziilor de business și principalii indicatori/rezultate în 2017?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: 2017 a fost un an foarte bun pentru SIXT Group România. De fapt, în ultimii ani, afacerile ne-au permis să spunem de fiecare dată că anul acela este cel mai bun din istoria noastră în România. Suntem singurul Grup care oferă toate serviciile de pe piața auto sub o singură umbrelă. Suntem în primele 5 locuri în zona de leasing operațional și printre primele 3 companii de rent-a-car de pe piață. În plus, vânzările de autoturisme second-hand și noi, inclusiv serviciile post-vânzare, au mers foarte bine în 2017. Având toate aceste divizii în același Grup putem oferi servicii complete și customizate, precum și foarte multă flexibilitate, clienților noștri.
În 2017, activitatea din cadrul diviziei de leasing operațional a crescut cu aproximativ 15 %. Am încheiat anul cu aproape 3.500 de autoturisme contractate, majoritatea fiind în leasing operațional, cu toate serviciile incluse. Suntem pe locul al cincilea sau al șaselea, cu o cotă de aproximativ 7 % din piața de leasing operațional. Ne-am concentrat pe îmbunătățirea calității serviciilor oferite clienților noștri pentru care suntem parteneri de încredere.
Obiectivul nostru este acela de a oferi cele mai bune servicii la cel mai bun raport calitate – preț. Este o abordare care ne-a adus succes. Spun acest lucru deoarece, în plus față de creșterea de 15 % înregistrată în 2017, anul 2016 a cunoscut o creștere similară. Mai mult, în 2017, a crescut numărul clienților care și-au reînnoit contractele și am reușit să folosim flota existentă la capacitate maximă.
2018 este anul investitiilor și al dezvoltărilor viitoare. Grupul va continua să inoveze și să investească pe piață, punând, în același timp, accentul pe sistemul său unic „One Stop Shop” și pe filosofia sa „ALWAYS YES”. În 2018, vrem să creștem leasingul operațional cu încă 15 % pentru a ajunge la o flotă de aproximativ 4.000 de mașini.
Dintr-o perspectivă financiară, Grupul nostru a înregistrat o cifră de afaceri de peste 28 de milioane de euro în 2017, cu o creștere de 5 % comparativ cu 2016. Valoarea totală a investiției pentru această perioadă a fost de peste 13 milioane de euro, cu peste 10 % mai mult raportat la 2017.
Anul trecut, SIXT Leasing și SIXT Rent a Car au înregistrat o flotă cumulată de peste 4.000 de autoturisme aflate în administrare, cu 15 % mai mult decât în 2016. SIXT SH (divizia SIXT de autoturisme second hand, multibrand) și Union Motors (divizia de vânzări noi a Opel) au însemnat, cumulat, 1.000 de mașini vândute. Activitatea service-ului auto Union Motors, unul dintre cele mai mari din România, a crescut și ea cu 15 %, în contextul în care Grupul a deservit Dacia, Renault, Opel și multi-brand într-un ritm de 80-100 de mașini zilnic.

Ce obiective vă propuneți pentru anul 2018 la nivel de grup și pe fiecare divizie, care cosiderați că sunt principalele provocări pentru segmentele în care activați?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: În 2018, vom continua să ne dezvoltăm și să ne menținem poziția de lider de piață. Vedem o creștere de 20 % a activității din cadrul SIXT Rent a Car și de peste 15 % în cadrul SIXT Leasing, fapt ce confirmă obiectivul nostru de a ajunge la peste 5.000 de autoturisme aflate în administrare. Pe termen lung, obiectivul nostru este de a propune soluții avansate care să însemne valoare adăugată pieței la cel mai bun raport calitate – preț.
Vom continua să fim adaptabili și flexibili pentru clienții noștri și să sprijinim dezvoltarea pieței prin crearea de valoare și diferență. Vom oferi clienților noștri același parteneriat care include, printre altele, soluții personalizate, de cea mai bună calitate și flexibilitate. Vom continua să susținem IMM-urile, oferindu-le avantaje similare, la care au acces doar marile companii. Mai mult, vedem un mare potențial în turismul din România. Cred că, în câțiva ani, numărul turiștilor se va dubla. În zona de business, potențialul este chiar mai bun, în ciuda numărului limitat de investiții guvernamentale.
Anul acesta, activitatea SIXT SH va crește cu 30 %, cu 70-100 de mașini vândute lunar. Clasa de mijloc, pe care o vedem ca motorul economiei, s-a dezvoltat puternic în ultimii ani și vine acum cu o putere financiară mai mare, deci cu un interes crescut de a cumpăra o mașină. În cadrul diviziei de vânzări auto second hand, SIXT SH, vindem mașini din cadrul diviziilor noastre de leasing operațional și de rent a car, cu o istorie transparentă, o vechime între 2 și 5 ani și cu o garanție completă din bară în bară de 2 ani.
Vom continua să ne concentrăm asupra service-ului auto și a dealership-ului Union Motors, unde pregătim campanii speciale pentru a crește notorietatea brandului Union Motors și pentru a stimula și spori activitatea din cadrul ambelor divizii. Vedem o creștere a activităților de 20-30 % în cazul Opel Dealership și de 15 % în service-ul Union Motors.
În 2018, SIXT Group România va continua să își valorifice diferențiatorii, filosofia ALLWAY YES și “Sistemul One-Stop Shop” și să ofere toate serviciile sub aceeași umbrelă: leasing operațional (www.sixtleasing.ro), rent a car (www.sixt.ro), mașini SH (www.sixtsh.ro), autoturisme noi (dealer autorizat Opel – www.opel-unionmotors.ro) și service auto – unul dintre cele mai mari din România (autorizate Dacia, Renault, Opel și multi-brand – www.union-motors.ro).
Toate eforturile noastre sunt concentrate spre a răspunde tuturor provocărilor cu atitudinea potrivită, ALWAYS YES. Dispunem de serviciile potrivite, combinația unică de echipă profesionistă și atitudinea potrivită pentru a continua dezvoltarea afacerii noastre.

Ce proiecte noi credeți că ar duce la dezvoltarea grupului în continuare, ce influență poate avea extinderea în plan regional în țară? Ce concepte/produse noi aveți în vedere pentru anul 2018? Cum credeți că vor fi primite în piață?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: În afară de prezența noastră în București, activăm deja cu SIXT Rent a Car și SIXT Leasing și în orașele principale din România: Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Brașov, Timișoara și nu numai. Acoperim, practic, toată România. Credem în potențialul pieței din România și recunoaștem progresul pe care această țară l-a făcut. Este motivul pentru care acționarii noștri sunt interesați de noi oportunități de investiții în România. Una dintre acestea este importul de autobuze electrice BYD.
Cum a evoluat tipologia clienților companiei și ce s-a schimbat în cerințele și așteptările acestora? Ce strategii aplicați pentru a păstra și extinde numărul de clienți?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: În ultimii ani, piața s-a dezvoltat foarte mult. În paralel, au crescut și nevoile și așteptările clienților. Ei caută o mai mare flexibilitate și servicii personalizate pentru nevoile lor de afaceri și personale. În cazul nostru, oferim soluții personalizate, flexibilitate prin sistemul One Stop Shop – toate serviciile auto aflate sub aceeași umbrelă și investim în construirea unei relații speciale cu clienții noștri. Drept urmare, anul trecut am avut o retenție foarte bună a clienților. Toate acestea fac parte din filosofia ALWAYS YES. Tot ceea ce facem pleacă și se termină cu clientul. Avem de asemenea o abordare unică: lucrăm cu toate tipurile de companii, indiferent de mărimea și nevoile flotei. Ca idee, pentru o flotă totală de 3.500 de mașini avem 350-400 de clienți. Aici intră companii din toate domeniile de activitate. Suntem puternici în domeniul companiilor mijlocii care au nevoie de parcuri de până la 100 de mașini.

Cum vedeți viitorul mobilității în contextul evoluțiilor tehnologice, respectiv adaptarea modelului de business la provocarea digitalizării și reconfigurarea tipologiei de interacțiune și vânzare cu clienții potențiali din noile generații?
Tal Lahav, CEO SIXT Group România: Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt rețeta unui business de succes. Ne adaptăm business-ul și comunicarea ca strategie la ritmul globalizării, digitalizării și al social media. Și facem asta nu din nevoie, ci pentru că vedem aici potențialul de business pentru compania noastră în viitor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

HR Steps Timișoara: Parcursul departamentului de HR în dezvoltarea regională, între provocări și oportunități

Articolul următor

Napoca Imobiliare o afacere și, mai ales, o familie de succes

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share