Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pasaj rutier subteran şi reabilitarea Podului Dacia, două proiecte noi ale Primăriei Oradea

Viceprimarul municipiului Oradea, Florin Birta, a prezentat, joi, două proiecte noi ale Primăriei care vizează construirea unui pasaj rutier subteran şi respectiv reabilitarea Podului Dacia, din centrul municipiului.
Pasajul subteran ar urma să fie construit pe bulevardul Magheru, chiar la intrarea pe podul Dacia, şi ar urma să decongestioneze traficul în zona intersecţiei Magheru – Ştrandului – Parcul Traian. Pasajul rutier subteran ar urma să aibă o lungime de 224 de metri, înălţimea de 3,4 metri şi o lăţime de 7,6 metri. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la circa trei milioane de euro.
În acelaşi timp, se vor aborda şi lucrările la podul Dacia, pentru reabilitare şi reconfigurare, având ca scop crearea, din lăţimea actuală de 32 metri, a trei benzi pe sens, cu îngustarea trotuarelor la 2,5 metri şi păstrarea liniilor de tramvai. Valoarea acestui proiect este estimată la 1,8 milioane de euro.
Podul Dacia a fost construit în anul 1954 şi a beneficiat de o extindere în 1987, de atunci nemaifiind efectuate alte lucrări de consolidare.
Cele două proiecte vor fi introduse pe ordinea de zi a şedinţei de luni a Consiliului Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care vor fi demarate procedurile de licitaţii. Viceprimarul estimează că şantierele vor demara efectiv spre finalul anului, execuţia lucrărilor durând în jur de 15 luni, respectiv 9 luni. În timpul lucrărilor, se va circula pe un singur sens, alternativ.
Finanţarea proiectelor rutiere se va face iniţial din bugetul local, însă Primăria va depune actele pentru finanţare, ulterior, prin Programul Operaţional Regional.
În cadrul conferinţei de joi, viceprimarul Florin Birta a prezentat şi imagini cu proiectul Podului Centenarului, care urmează să fie finalizat până la 1 decembrie 2018, valoarea acestuia fiind de aproximativ 2,5 milioane de euro. Proiectul de hotărâre cu indicatorii tehnico-economici ai noului pod a fost votat recent de Consiliul Local Oradea. Partea carosabilă a podului, pe două benzi de circulaţie, va fi încadrată de trotuare şi piste de biciclete.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Gala antreprenorilor de peisagistica - eveniment marca Asociatia Antreprenorilor de Peiagistica

Articolul următor

Roma, destinația favorită a românilor în 2017

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share