Viceprimarul municipiului Oradea, Florin Birta, a prezentat, joi, două proiecte noi ale Primăriei care vizează construirea unui pasaj rutier subteran şi respectiv reabilitarea Podului Dacia, din centrul municipiului.
Pasajul subteran ar urma să fie construit pe bulevardul Magheru, chiar la intrarea pe podul Dacia, şi ar urma să decongestioneze traficul în zona intersecţiei Magheru – Ştrandului – Parcul Traian. Pasajul rutier subteran ar urma să aibă o lungime de 224 de metri, înălţimea de 3,4 metri şi o lăţime de 7,6 metri. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la circa trei milioane de euro.
În acelaşi timp, se vor aborda şi lucrările la podul Dacia, pentru reabilitare şi reconfigurare, având ca scop crearea, din lăţimea actuală de 32 metri, a trei benzi pe sens, cu îngustarea trotuarelor la 2,5 metri şi păstrarea liniilor de tramvai. Valoarea acestui proiect este estimată la 1,8 milioane de euro.
Podul Dacia a fost construit în anul 1954 şi a beneficiat de o extindere în 1987, de atunci nemaifiind efectuate alte lucrări de consolidare.
Cele două proiecte vor fi introduse pe ordinea de zi a şedinţei de luni a Consiliului Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care vor fi demarate procedurile de licitaţii. Viceprimarul estimează că şantierele vor demara efectiv spre finalul anului, execuţia lucrărilor durând în jur de 15 luni, respectiv 9 luni. În timpul lucrărilor, se va circula pe un singur sens, alternativ.
Finanţarea proiectelor rutiere se va face iniţial din bugetul local, însă Primăria va depune actele pentru finanţare, ulterior, prin Programul Operaţional Regional.
În cadrul conferinţei de joi, viceprimarul Florin Birta a prezentat şi imagini cu proiectul Podului Centenarului, care urmează să fie finalizat până la 1 decembrie 2018, valoarea acestuia fiind de aproximativ 2,5 milioane de euro. Proiectul de hotărâre cu indicatorii tehnico-economici ai noului pod a fost votat recent de Consiliul Local Oradea. Partea carosabilă a podului, pe două benzi de circulaţie, va fi încadrată de trotuare şi piste de biciclete.
Citește și:
Sibiu și Timișoara, prospectate de companii din Germania pentru potențiale colaborări și investiții
Vizita de informare a unei delegații de oameni de afaceri din Germania în România a constituit o ocazie…
26 aprilie 2024
Launch of a Memorandum of Understanding for Architectural Excellence in Georgia
In a major step forward to promote architectural excellence and technological integration in the construction sector, SHARE Architects,…
26 aprilie 2024
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Schimbare de manager la Purem by Eberspaecher. Jörg Steins este noul CEO
Din motive de sănătate, Marcus Knödler nu își poate continua rolul de CEO al Purem by Eberspaecher și…
26 aprilie 2024
Leoni România va premia copiii performanți ai angajaților
Producătorul de sisteme de cablaje la nivel global a anunțat că susține angajamentul său față de educație. Părinții…
26 aprilie 2024
Banca Transilvania împarte dividende de 1 miliard de lei
Acționarii Băncii Transilvania (BT) au aprobat distribuirea de dividende în de 1 miliard de lei din rezultatul exercițiului…
26 aprilie 2024
3.000 de clujeni la prima expoziție Gustav Klimt de la Cluj
„Gustav Klimt. The Immersive Show” este prima expoziție dedicată lucrărilor celebrului pictor austriac, cunoscut pentru operele sale simboliste…
26 aprilie 2024
Art Safari este deschis în perioada 1-5 mai. Mini-vacanța începe cu o nouă expoziție temporară, „Acasă la Brâncuși”
Satul pe care Constantin Brâncuși l-a făcut celebru, Hobița, se află în centrul unei noi expoziții temporare la…
26 aprilie 2024