Bihor Investitii Ultimele stiri

Pasaj rutier subteran şi reabilitarea Podului Dacia, două proiecte noi ale Primăriei Oradea

Viceprimarul municipiului Oradea, Florin Birta, a prezentat, joi, două proiecte noi ale Primăriei care vizează construirea unui pasaj rutier subteran şi respectiv reabilitarea Podului Dacia, din centrul municipiului.
Pasajul subteran ar urma să fie construit pe bulevardul Magheru, chiar la intrarea pe podul Dacia, şi ar urma să decongestioneze traficul în zona intersecţiei Magheru – Ştrandului – Parcul Traian. Pasajul rutier subteran ar urma să aibă o lungime de 224 de metri, înălţimea de 3,4 metri şi o lăţime de 7,6 metri. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la circa trei milioane de euro.
În acelaşi timp, se vor aborda şi lucrările la podul Dacia, pentru reabilitare şi reconfigurare, având ca scop crearea, din lăţimea actuală de 32 metri, a trei benzi pe sens, cu îngustarea trotuarelor la 2,5 metri şi păstrarea liniilor de tramvai. Valoarea acestui proiect este estimată la 1,8 milioane de euro.
Podul Dacia a fost construit în anul 1954 şi a beneficiat de o extindere în 1987, de atunci nemaifiind efectuate alte lucrări de consolidare.
Cele două proiecte vor fi introduse pe ordinea de zi a şedinţei de luni a Consiliului Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care vor fi demarate procedurile de licitaţii. Viceprimarul estimează că şantierele vor demara efectiv spre finalul anului, execuţia lucrărilor durând în jur de 15 luni, respectiv 9 luni. În timpul lucrărilor, se va circula pe un singur sens, alternativ.
Finanţarea proiectelor rutiere se va face iniţial din bugetul local, însă Primăria va depune actele pentru finanţare, ulterior, prin Programul Operaţional Regional.
În cadrul conferinţei de joi, viceprimarul Florin Birta a prezentat şi imagini cu proiectul Podului Centenarului, care urmează să fie finalizat până la 1 decembrie 2018, valoarea acestuia fiind de aproximativ 2,5 milioane de euro. Proiectul de hotărâre cu indicatorii tehnico-economici ai noului pod a fost votat recent de Consiliul Local Oradea. Partea carosabilă a podului, pe două benzi de circulaţie, va fi încadrată de trotuare şi piste de biciclete.

Related posts

Trei supermarketuri strâng alimente pentru persoanele defavorizate la Cluj

Nora Dumitrescu

Românii și italienii, cei mai ingrijorați de schimbările climatice

Ligia Voro

Tirrena Scavi și Spedition UMB, câștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova – Pitești

redactia

TAROM va opera curse din Oradea către Milano şi Barcelona

redactia

Aniversare cu surprize la Summer Wine Party & Networking

Ionel Albu

Barometrul de conjunctură economică CCIFER 2018: Doar 20% dintre companii estimează condițiile de a face business în România ca fiind favorabile

redactia

Carmangeria Moldovan cu afaceri de 15 mil. de euro va folosi doar carne din România

Stefana Muresan

ADR Centru: Peste 700 de kilometri din infrastructura rutieră, modernizată prin fonduri europene

redactia

Digi cumpără al doilea cel mai mare operator maghiar pentru 140 milioane euro

Stefana Muresan

Centrul Urban din Baia Mare va costa 1 milion de euro

Nora Dumitrescu

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei de Agricultură din Parlamentul European: “Implică-te! Părerea ta contează! Comisia Europeană lansează consultarea publică privind politica de promovare a produselor agroalimentare!”

Ligia Voro

Zacaria: the opportunity to adapt to client’s needs

Ionut Oprea

În doi ani, Gazprom ar putea da startul producţiei de petrol şi gaze în Timiș

Stefana Muresan

Borcanul cu Magiun din prune Topoloveni, în coşul cu cadouri oferit din partea României pentru preluarea Preşedinţiei Rotative a UE

redactia

Etapele construirii Autostrăzii Unirii

Stefana Muresan

Iordăchescu&Asociații: COVID-19 și Cybersecurity – sfaturi pentru păstrarea securității datelor

Nicolae Pop

Banca Transilvania, UiPath și Druid – parteneriat pentru inovație

redactia

„Aeroportul viitorului”: Aeroportul de la Ghimbav, primul din țară care va avea un turn de control virtual

Stefana Muresan

Finanțări până la 300.000 de euro pentru abatoare de capacitate mică prin PNDR

Traian Dan

56% dintre români nu pot lucra de acasă, rămânând vulnerabili infecției cu Covid

Traian Dan

Grupul Teraplast, ”profitabil în ciuda contextului nefavorabil”

Stefana Muresan

UMFST Târgu Mureș a câștigat trei noi proiecte ROSE

Ligia Voro

P3 Logistics Parks semnează două noi contracte de închiriere cu Uniprest Instal și Norm Fasteners

Papuc Irina

O plantație de aluni din Timiș produce materie primă pentru Ferrero Rocher sau Raffaello

Stefana Muresan

Leave a Comment