Infrastructura Ultimele stiri

Dezvoltarea căii ferate din România, prioritatea ministrului Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat, miercuri, la Alba Iulia, la o conferinţă, că printre priorităţile mandatului său se află dezvoltarea căii ferate din România şi a tot ceea ce este conex acesteia, cu o reducere progresivă a restricţiilor de viteză.
“Mă preocupă foarte mult faptul că o mulţime de restricţii (de viteză – n.r.) tot apar. Din cele care există se reduc din ce în ce mai puţin. Domnul director Gavrilă (directorul general CFR SA – n.r.) şi-a propus nu numai să nu mai introducă noi restricţii, să scadă gradual în fiecare an cu 10 – 15% numărul restricţiilor care sunt deja. Pe de o parte, acest lucru nu poate fi făcut fără bani şi o sursă importantă, asupra căreia i-am atras atenţia conducerii CFR SA, este creanţa foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă şi rapidă, pentru că aproape 150 de milioane de euro, pe care îi au de încasat, ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricţiile de circulaţie cu care trenurile de marfă şi de călători se confruntă”, a declarat ministrul Transporturilor.
Lucian Şova a spus că, din păcate, evoluţia ultimilor 28 de ani şi din perspectivă economică a generat o subfinanţare a sistemului feroviar, altădată foarte bine dezvoltat, adaptat transportului containerizat (de mărfuri – n.r.).
“Din păcate, în ultimii 30 de ani am observat cu toţii că dezvoltarea căii ferate nu numai că nu a mai fost susţinută, ba din contră, prin subfinanţarea endemică, a condus la restructurări de personal, la închideri de linii, la scăderea gradului de confort al transportului de pasageri. Sunt în situaţia ca acum, astăzi, să vin în faţa dumneavoastră în primul rând pentru a vă transmite un mesaj de încredere”, le-a spus ministrul participanţilor la o conferinţă la care au fost prezenţi toţi şefii companiilor feroviare de stat, dar şi reprezentanţi ai unor companii private.
Lucian Şova le-a spus acestora că prioritizează în mandatul său “dezvoltarea căii ferate din România şi a tot ceea ce înseamnă conex căii ferate”, menţionând că este preocupat de “problemele” cu care se confruntă compania de transport călători, compania de transport marfă şi, de asemenea, cu “vicisitudinile la care trebuie să facă faţă zilnic”, potrivit acestuia, compania de infrastructură.
“Sigur că nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulaţie au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulaţie pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există şi acest obiectiv, pe lângă, desigur, terminarea construcţiei Coridorului IV şi a modernizărilor de cale ferată. Unul din obiectivele mandatului meu este şi acesta de reduce progresiv restricţiile de viteză şi aici eforturile pe care le aştept de la CFR Infrastructură sunt foarte mari, aşa că, cel puţin din această perspectivă, trebuie ca cei de la Infrastructură să găsească resursele necesare, sigur cu sprijinul ministerului, guvernului, în a elimina măcar restricţiile acolo unde există”, a declarat ministrul.
Şova a precizat, pe de altă parte, că nu poate să nu observe că, an de an, CFR Călători se confruntă cu probleme legate de întreţinerea, repararea, menţinerea în circulaţie a materialului rulant, că an de an a scăzut numărul vagoanelor puse în circulaţie şi că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl oferă călătorilor este la nivelul exigenţelor pe care aceştia îl au.
“Din perspectiva transportului de pasageri, am aşteptări mari de la compania de călători în a demara un program mai ambiţios de reparare, un program mai ambiţios de îmbunătăţire a condiţiilor de călătorie, a reducerii consumurilor energetice, şi mă refer aici la combustibili, energie electrică şi aşa mai departe, o mai bună adaptare la piaţa transporturilor de pasageri. Nu sunt bucuros să aflu că se tot pune problema reducerii numărului de trenuri, trenurile ar trebui să fie din ce în ce mai multe şi mai accesibile publicului, dar şi să ofere condiţii de călătorie corespunzătoare”, a declarat ministrul.
Lucian Şova a participat miercuri la cea de-a XIII-a ediţie a Conferinţelor Club Feroviar – Infrastructura, “Dezvoltarea pieţelor feroviare în Europa Centrală şi de Sud-Est pentru 2030 şi după”.

Related posts

Banii universităților se vor putea folosi la investiții. La Timișoara se ridică cel mai modern cămin studențesc din România

Robert Bloancă

Sume ”fără precedent” pentru bugetul Aeroportului Internaţional “Transilvania” Târgu-Mureş

Stefana Muresan

În Maramureș se taie ilegal 90.000 de metri cubi pe pădure pe an

Nora Dumitrescu

Fundația Globalworth finanțează prima platformă de strângere de fonduri, dezvoltată de Narada, pentru profesorii din România

Ionut Oprea

Simon Maurer vorbește în premieră despre proiectul Maurer Residence din Târgu-Mureș

redactia

Mihai Daraban la Indagra 2018: Vrem să pariem pe procesare. Indagra Food să depășească Indagra

redactia

The MBC network is extended in Tirgu Mures

redactia

[Enjoy Transylvania!] Adventure Tourism and Ecotourism in Pădurea Craiului Mountains

Traian Dan

Partener Deloitte, desemnat și responsabil pentru energie în Europa Centrală

Ligia Voro

Prin orașul Seini vor circula autobuzele electrice

Nora Dumitrescu

Unul din doi români angajați vrea să-și schimbe locul de muncă până la sfârșitul anului

Papuc Irina

Dorel Duță, președinte UNSICAR: “Problema în asigurări nu este dacă se întâmplă riscul, ci când”

Ligia Voro

Investiții de peste 10 milioane de euro, prin Regio-POR, în județul Hunedoara. Se înființează Muzeul Civilizației Dacice la Orăștie

Nicolae Pop

Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, al doilea cel mai tranzitat din țară

Stefana Muresan

Domeniul Banffy din Răscruci va deveni centru cultural

Nora Dumitrescu

Fratelli Group, four new locations in Timpuri Noi Square

Ionut Oprea

Lucrări de infrastructură în Turda, în valoare de 30 mil. euro, atribuite companiilor Diferit, Viarom Construct, Bema Prodserv și Tirenna Scavi

Stefana Muresan

Un deceniu de activitate pentru compania mureșeană Vitafoam Luduș

Ligia Voro

Hidrocentrala Râul Mare-Retezat va fi retehnologizată cu 80 de milioane de euro

Papuc Irina

”Cupru Min” Abrud cumpără la licitație o tehnologie prin care ar putea scoate mai mult metal, din același concentrat

redactia

Orange va prelua Telekom Romania Communications

Ligia Voro

Unităţile de tip service auto din Timiş au mari probleme, fiind amendate cu sute de mii de lei de RAR

Robert Bloancă

Guvernul de la Budapesta, investiție de 8 mil. euro în ”programe şi investiţii de importanţă naţională din Transilvania”

redactia

Valoarea activelor totale ale sistemului de pensii private – 5,5% din PIB

Ligia Voro

Leave a Comment