Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

De ce suntem încrezători…

Ne e atât de ingrat să explicăm de ce Transilvania Business scrie doar economic și doar pozitiv și cât se poate de mult de pe teren, într-o media pe baricadele lui cine e cel ce dă mai repede pe online crima, violul, explozia, masacrul, exclusivitatea aflată de altfel pe buzele tuturor și a uzitatului, până la decădere din sens, a lui breaking news până la cel mai penibil loc comun. Încât părem o raritate: avem atât de multe afaceri în Ardeal și Banat, din România, de care nici nu am auzit, devine un deja vu după lectura unei reviste print…
Am scris, vreme de 10 ani buni, presă de investigație consistentă. Și nu a fost ușor, și nu a fost fără tensiuni și fără presiuni. Pe vremea când nu erau protocoale și nici comunicate gata prefabricate. Și a fost foarte greu. Arhivele din biblioteci dovadă stau că mult adevăr e în acele anchete. În ultimul deceniu am pornit cu o echipă mică, dar interesată de noile abordări și extrem de rezistentă la intemperiile epocii în viața ziaristului și publicitarului de presă scrisă economică. La o primă vedere pe cine interesează cum crește bobul de grâu și de ce grânarul curge înspre portul Constanța, atât de dorit în portofoliul altor mari jucători portuari de pe planetă? … De ce lavanda e o oportunitate nu doar pentru fetele ce ies elegant din PR sau cum de o cultură de nuci poate deveni un plan de afaceri pentru urmași? … De ce un singur crotal de vită Angus într-un anume registru de rasă face și 1400 euro în fiecare an și ce a făcut oare posibilă explozia de branduri și denumiri de vinuri deja mai numeroase decât cuvintele din cea mai lungă frază recunoscută care-i aparține lui Victor Hugo? Câți am intrat într-o fabrică de automotive sau i-am trimis pe copii elevi în vremea „Școlii altfel” să vadă noile joburi pentru cei ce vor școală profesională și inginerie? Fabrici de componente auto, dar și de utilaje și mașini agricole, pentru aviație, ori tramvaie și vagoane de trenuri… Câți am cerut consilierului local să promoveze proiecte de clădiri de birouri – office – de categoria A+ în municipiu pentru că fără altfel de sedii nu vor veni investitorii străini în noile fabrici? Pe cine interesează necesitatea investițiilor în elitele medicale ce au mai rămas sau pe care vrem să le creștem și păstrăm, nu doar în clădiri și aparatură și tehnici de sănătate la standarde? Cât de necesară e dezbaterea despre imboldul și subvențiile ce au generat arhitectura IT cu exporturile sale și aportul la PIB-ul țării? Totul în contextul trecerii IT-iștilor români de la croitorașii cei viteji ai outsourcing-ului multinaționalelor la proiecte cu validitate mondială în industrie, la primul unicorn și la proiecte cu rezonanță pentru marile branduri de profil. Că tot se apropie FOREN-ul – forumul energiei românești de la Costinești, în contextul euro-asiatic și global, câți doritori de informații de la fața locului, surprinzător, sunt, mai ales în noile abordări apărute și în Transilvania Business – de la oglinda energiei românești la hubul energetic sau la noua provocare – Marea Neagră cu țitei și gaz ori despre conductele ruso-asiatice înspre Europa Centrală. Cât echilibru să avem pentru a da voce și investitorilor români, mulți revoltați în bună măsură pentru lipsa de predictibilitate financiară și de sprijin firesc al statului față de propriii antreprenori versus facilitățile fiscale acordate investițiilor străine, de vreme ce avem nevoie de ambele linii directoare ale creșterii economice din țară. Toți banii sunt buni, atunci de ce să-i abordăm diferit, în funcție de locul nașterii?! Sau de monedă? Și nu avem defel ruble în portofoliu sau numai lei ori exclusiv dolari sau euro!…
… E mult mai greu de scris pe economic și din cauza noilor gardieni – din lumea domnițelor din PR și a domnilor din comunicare, și cu toții verii și nepoții lor cu toate sinonimele… Dar și din lipsa de promovare corectă a lucrurilor mărețe în conotațiile atât de puțin folosite ale cuvântului aflat sub zodia dominatoare aproape unilateral a tv și online-ului românesc.
Am fost la alegerile de la BRAT unde Silviu Ispas a trecut președinte de onoare și Dragoș Stanca a fost ales noul șef al auditului românesc. Arina Ureche, confirmată director executiv peste echipa BRAT. Un semnal clar, benefic, inovativ: industria de publicitate și presa vor cunoaște noi abordări. Va fi un an de revigorare pentru presa scrisă de specialitate cu suport online și conținut video, dar și cu bună organizare pe zona de eveniment!
Aurelian GRAMA

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Administrația clujeană vrea să dezvolte parteneriate economice cu China. Sunt vizate trenul de mare viteză Cluj-Budapesta și centrala de la Tarnița

Articolul următor

Investiţia în start-up-ul GetPony din Cluj a depăşit 1 mil. euro

Citește și:
Citeste mai mult

Tenaris și-a fixat strategia pentru România

Grupul metalurgic cu fabrică la Zalău se va concentra pe competitivitatea produselor, siguranța angajaților și protecția mediului. “Un…
Zi de Zi știri economice:
Total
0
Share