Săpăturile arheologice demarate cu ocazia construirii șoselei de centură a orașului Satu Mare sunt cele mai mari cercetări din istoria arheologiei sătmărene.
Investigarea și descărcarea de sarcina istorică a celor 11 situri arheologice aflate în derulare pe ductul drumului ce urmează a fi construit au adus o serie de noi descoperiri arheologice spectaculoase. Săpăturile întreprinse reprezintă o nouă etapă a cercetării siturilor arheologice de maximă importanţă istorică din zona situată între punctele istorice de trecere peste Someș și zona mlăștinoasă Noroieni, anunță presasm.ro.
Cu toate că cercetarea este în plină desfășurare, deja s-au descoperit peste 100 de complexe arheologice (locuințe de suprafață, gropi de dimensiuni diferite și funcționalitate diversă, șanțuri de drenare a apei, morminte de incinerație etc.).
Despre importanţa așezării în antichitate stau mărturie atât artefactele descoperite cât și varietatea contextelor arheologice. Cantitatea si diversitatea obiectelor ceramice este una remarcabilă. Descoperirea unor “artefacte de import”, obiecte specifice altor zone geografice, ilustrează legăturile comerciale ale comunității din zonă dar și importanţa sitului arheologic. Locuirea de la Gorozelu Mare aparține fazei târzii a epocii bronzului (1400-1000. î.Ch.).
Reamintim că anul trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj a predat amplasamentul obiectivului de investiție “Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare“ către firma care execută lucrările, Itinera S.p.A, în prezența consultantului, firma Consitrans.
Fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Concret, doar pentru lucrările ce vor fi executate în acest an, Guvernul a alocat suma de 137 de milioane de lei. Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare are o lungime totală de 13,572 km din care drum cu două benzi 5,6 km,cu o lățime de 10 metri, iar drum cu patru benzi 7,972 km, cu o lățime de 18,5 metri. De asemenea, vor mai fi cosntruite două noduri rutiere precum și cinci poduri și pasaje. Investiția trebuie realizată în 12 luni de la începerea lucrărilor.
Citește și:
Încă două pasaje subterane în Oradea, unul lână Magazinul Crișul, altul la Gară
Oradea devine din ce în ce mai mult un model de mobilitate urbană. După pasajele subterane pe sub…
26 aprilie 2024
Sibiu și Timișoara, prospectate de companii din Germania pentru potențiale colaborări și investiții
Vizita de informare a unei delegații de oameni de afaceri din Germania în România a constituit o ocazie…
26 aprilie 2024
Launch of a Memorandum of Understanding for Architectural Excellence in Georgia
In a major step forward to promote architectural excellence and technological integration in the construction sector, SHARE Architects,…
26 aprilie 2024
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Schimbare de manager la Purem by Eberspaecher. Jörg Steins este noul CEO
Din motive de sănătate, Marcus Knödler nu își poate continua rolul de CEO al Purem by Eberspaecher și…
26 aprilie 2024
Leoni România va premia copiii performanți ai angajaților
Producătorul de sisteme de cablaje la nivel global a anunțat că susține angajamentul său față de educație. Părinții…
26 aprilie 2024
Banca Transilvania împarte dividende de 1 miliard de lei
Acționarii Băncii Transilvania (BT) au aprobat distribuirea de dividende în de 1 miliard de lei din rezultatul exercițiului…
26 aprilie 2024
3.000 de clujeni la prima expoziție Gustav Klimt de la Cluj
„Gustav Klimt. The Immersive Show” este prima expoziție dedicată lucrărilor celebrului pictor austriac, cunoscut pentru operele sale simboliste…
26 aprilie 2024