IT&C Ultimele stiri

România poate deveni țara din UE cu cele mai multe femei în domeniul IT&C

România ar putea deveni țara cu cele mai multe femei din sectorul digital, fiind un exemplu de bune practici pentru Uniunea Europeană în ceea ce privește decalajul de gen pe piața muncii, în urma inițiativei EveryGirl Everywhere, lansate de organizația Smart Everything Everywhere (SEE).
„În contextul în care piața muncii devine digitală, accesul femeilor la meseriile viitorului este problematic, având în vedere numărul mic de femei din sectorul digital, fie că vorbim despre studii, piața muncii sau antreprenoriat. La nivel european, din 1000 de absolvente, doar 24 au studii în domeniul IT, dintre care doar șase se angajează în acest domeniu”, conform sursei citate.
În prezent, ţara noastră se situează pe locul al doilea în topul statelor cu cele mai multe femei în profesii digitale (peste 25%, comparativ cu media europeană de 16%), dar gradul lor de reprezentare a început să scadă în ultimii trei ani.
Inițiativa EveryGirl Everywhere are drept scop să crească participarea femeilor la 30% în sectorul digital românesc până în anul 2025, prin programe de formare și reconversie profesională și diversificarea opțiunilor profesionale și a șanselor de angajare a femeilor oferind astfel o soluție la problema lipsei forței de muncă în domeniul IT/digital.
La evenimentul de lansare au luat cuvântul A.S.R. Principele Nicolae al României; E.S. Tamar Samash, Ambasador al Statului Israel în România; și Diana Păun, Consilier de Stat în Administrația Prezidențială — alături de reprezentanți ai Ambasadei Statelor Unite, ai industriei de IT și ai partenerilor din cadrul Alianței EveryGirl.
„EveryGirl Everywhere este un program-umbrelă, derulat împreună cu companii și comunități de IT la nivel național și european, pentru a ajuta femeile să-și însușească abilități digitale și să se orienteze către cariere STEM; pentru a contribui la dezvoltarea industriei IT din România; și pentru a dezvolta și consolida rolul României în Uniunea Europenă în domeniul digital”, a declarat Diana Popp, Co-fondator și Vice Președinte SEE.
Alina-Maria de Roumanie, Co-Coordonator si Ambasador al proiectului, a subliniat că „misiunea noastră este de a opri descreșterea procentului de participare a femeilor în piața forței de muncă digitală, de a reduce dezechilibrul de gen și de a încuraja femeile din România să privească cu aceeași deschidere și cu același interes acest domeniu și în viitor. Ne dorim de asemenea să încurajam și să susținem antreprenoriatul în rândul femeilor din România și mai ales leadership-ul în domeniul digital”.
Proiectul EveryGirl Everywhere se înscrie în strategia de acțiune a Comisiei Europene, care a organizat recent la Bruxelles dezbaterea Digital4Her, la inițiativa Comisarului European pentru Economie și Societate Digitală, Mariya Gabriel. Strategia urmărește creșterea participării femeilor în sectorul digital prin trei direcții de acțiune: combaterea stereotipurilor de gen în audiovizual, stimularea educației digitale și promovarea femeilor în antreprenoriat.
Potrivit estimărilor, mai multe femei în sectorul digital ar putea aduce 16 miliarde Euro la nivelul UE și reducerea deficitului de specialiști din sectorul IT.

Related posts

Vizită la nivel înalt cu puternic impact economic

Stefana Muresan

Răspunsul CNAIR, după greva de pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda

Papuc Irina

[Enjoy Transylvania!] The Story of Wine (5) The Boieru de la Ciumbrud vineyard

Transilvania Business

VIDEO. Un cadou minunat de Crăciun: albumul Cluj – Photos&Memories, un produs al TB

Ligia Voro

VILLA VINEA, crama anului 2017 în Transilvania

Stefana Muresan

West Side Park, cel mai nou proiect rezidențial verde al Clujului

Ionel Albu

Investiţii de peste două sute de milioane de euro, realizate în acest an în Portul Constanţa

redactia

Un arhitect mureşean, curatorul proiectului „Mnemonics” la Bienala de Arhitectură de la Veneția

Stefana Muresan

Afacerea de familie Agro Radu din Păuleşti, vânzări de circa 6 milioane euro

Stefana Muresan

Bănățenii vor putea merge la Belgrad pe autostradă. Studiu de fezabilitate pentru autostrada Timişoara – Moraviţa

redactia

Administrator desemnat pentru Eminescu Office

Ligia Voro

Romsilva a preluat în pază peste 120.000 ha de păduri private

Papuc Irina

Piața auto din România, al cincilea an consecutiv de creștere. Top mărci

redactia

Talent management pentru generațiile digitale oferit de NTT DATA Romania prin implementarea soluției best-in-class SAP Success Factors la clienți de top

Stefana Muresan

Tehnologia revoluționează sistemul medical și industria farmaceutică. iCEE.health revine în București, pe 14 iunie

Stefana Muresan

S-a deschis aplicația pentru programul de granturi destinat IMM, PFA și ONG

Traian Dan

Propunerea de buget a Sibiului pentru 2020: aproape 400 de milioane de lei pentru dezvoltare și un excedent de peste 300 de milioane

Papuc Irina

Maramureșenii de la Techtex au livrat măștile pentru alegerile locale

Nora Dumitrescu

„Administrații eficiente și primari vizionari”. Viziune europeană – în Ibănești se investește în calitatea vieții

Transilvania Business

Umbrărescu, ”kamikaze”. Lucrează în pierdere pe Autostrada Lugoj – Deva și înregistrează cel mai mare progres pe Centura Bacău

Stefana Muresan

Burse școlare pentru elevii orădeni prin programul „Make IT in Oradea”

Traian Dan

Schimbări în Consiliul de Administrație al Aeroportului Internaţional Cluj

redactia

Estimările agenției de turism Paralela 45 pentru 2020: vânzări de 80 milioane de euro

Papuc Irina

Smithfield, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, cumpără compania Maier Com din Arad

redactia

Leave a Comment