IT&C Ultimele stiri

România poate deveni țara din UE cu cele mai multe femei în domeniul IT&C

România ar putea deveni țara cu cele mai multe femei din sectorul digital, fiind un exemplu de bune practici pentru Uniunea Europeană în ceea ce privește decalajul de gen pe piața muncii, în urma inițiativei EveryGirl Everywhere, lansate de organizația Smart Everything Everywhere (SEE).
„În contextul în care piața muncii devine digitală, accesul femeilor la meseriile viitorului este problematic, având în vedere numărul mic de femei din sectorul digital, fie că vorbim despre studii, piața muncii sau antreprenoriat. La nivel european, din 1000 de absolvente, doar 24 au studii în domeniul IT, dintre care doar șase se angajează în acest domeniu”, conform sursei citate.
În prezent, ţara noastră se situează pe locul al doilea în topul statelor cu cele mai multe femei în profesii digitale (peste 25%, comparativ cu media europeană de 16%), dar gradul lor de reprezentare a început să scadă în ultimii trei ani.
Inițiativa EveryGirl Everywhere are drept scop să crească participarea femeilor la 30% în sectorul digital românesc până în anul 2025, prin programe de formare și reconversie profesională și diversificarea opțiunilor profesionale și a șanselor de angajare a femeilor oferind astfel o soluție la problema lipsei forței de muncă în domeniul IT/digital.
La evenimentul de lansare au luat cuvântul A.S.R. Principele Nicolae al României; E.S. Tamar Samash, Ambasador al Statului Israel în România; și Diana Păun, Consilier de Stat în Administrația Prezidențială — alături de reprezentanți ai Ambasadei Statelor Unite, ai industriei de IT și ai partenerilor din cadrul Alianței EveryGirl.
„EveryGirl Everywhere este un program-umbrelă, derulat împreună cu companii și comunități de IT la nivel național și european, pentru a ajuta femeile să-și însușească abilități digitale și să se orienteze către cariere STEM; pentru a contribui la dezvoltarea industriei IT din România; și pentru a dezvolta și consolida rolul României în Uniunea Europenă în domeniul digital”, a declarat Diana Popp, Co-fondator și Vice Președinte SEE.
Alina-Maria de Roumanie, Co-Coordonator si Ambasador al proiectului, a subliniat că „misiunea noastră este de a opri descreșterea procentului de participare a femeilor în piața forței de muncă digitală, de a reduce dezechilibrul de gen și de a încuraja femeile din România să privească cu aceeași deschidere și cu același interes acest domeniu și în viitor. Ne dorim de asemenea să încurajam și să susținem antreprenoriatul în rândul femeilor din România și mai ales leadership-ul în domeniul digital”.
Proiectul EveryGirl Everywhere se înscrie în strategia de acțiune a Comisiei Europene, care a organizat recent la Bruxelles dezbaterea Digital4Her, la inițiativa Comisarului European pentru Economie și Societate Digitală, Mariya Gabriel. Strategia urmărește creșterea participării femeilor în sectorul digital prin trei direcții de acțiune: combaterea stereotipurilor de gen în audiovizual, stimularea educației digitale și promovarea femeilor în antreprenoriat.
Potrivit estimărilor, mai multe femei în sectorul digital ar putea aduce 16 miliarde Euro la nivelul UE și reducerea deficitului de specialiști din sectorul IT.

Related posts

IEAS – ediție aniversară de 15 ani

Ligia Voro

Vinul.ro: În 2019, campioana din Cotnari e o grasă!

Stefana Muresan

Synevo, 14 centre de recoltare amplasate în vestul țării

redactia

Europarlamentarul Mircea Hava: Fondurile europene, prima opțiune pentru economia României

Transilvania Business

Parcare supraterană de 250 de locuri în centrul Timișoarei

Stefana Muresan

Grupul TeraPlast a devenit acționarul unic al Wetterbest, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme complete pentru acoperişuri

Papuc Irina

Liber la Autostrada Nordului. Licitație deblocată pentru Baia Mare – Suceava

Nora Dumitrescu

Electrogrup se pregătește de listarea la Bursa de Valori Bucureşti

Stefana Muresan

Vizita E.S., domnul Adrian Zuckerman, Ambasadorul SUA în România, la Porțile de Fier

redactia

Un buget de peste 1,8 miliarde de lei pe anul 2020 pentru municipiul Oradea

Traian Dan

Pandemia COVID-19 impulsionează dezvoltarea comerțului online: Retailerii de Electro-IT și Home&Deco și-ar putea extinde cu peste 50% spațiile logistice

Papuc Irina

O multiplă câștigătoare a premiului Emmy promovează tradițiile sibiene în toată lumea

redactia

Constructorii din Turda, gata de finalizarea ansamblului SCP Baciu

Nora Dumitrescu

SAP investește în accesul la tehnologiile IoT

Nicolae Pop

Daniel Buda: Se vor schimba metodele de subvenționare agricolă ale UE

Stefana Muresan

Cum ne adaptam afacerea la un viitor incert? Un nou webinar din seria RETHINK STRATEGY: 10 iunie, ora 14:00

Papuc Irina

MIPIM 2020 rescheduled to June 2-5 in Cannes

Ionut Oprea

Pariu contra trendului din partea Frigotehnica, care păstrează planurile de expansiune

Ligia Voro

Eșec pe centura Mureșului. Nu vrea nimeni să o construiască

Nora Dumitrescu

Brinel, afaceri de aproximativ 27 mil. euro

Stefana Muresan

Piața investițiilor imobiliare: Dintr-o piață de 1 miliard de euro, investitorii români și-au luat partea leului

redactia

CJ Cluj a alocat 100.000 de lei pentru reconstrucția catedralei Notre-Dame

Stefana Muresan

Sibiu: Peste 14 milioane de lei, fonduri europene, pentru dezvoltarea stațiunii balneoclimaterice Bazna

redactia

3 reasons why investors choose Cluj-Napoca for their business

Stefana Muresan

Leave a Comment