Grupul TeraPlast, unul dintre cei mai mari producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor din România, ţinteşte o cifră de afaceri de 970 milioane de lei în acest an, după ce anul trecut a realizat afaceri de 422 milioane de lei, în timp ce valoarea investiţiilor efectuate de grup anul trecut a depăşit 112 milioane de lei.
”Grupul TeraPlast ţinteşte o cifră de afaceri de 970 milioane de lei, după ce anul trecut a investit masiv într-o serie de achiziţii importante, care vor avea o contribuţie majoră la rezultatele Grupului în 2018: participaţia de 67% în Depaco, fabrica de panouri sandwich TeraSteel Serbia, business-ul Politub şi secţia de reciclare PVC”, a informat joi grupul.
Grupul arată că şi-a triplat valoarea de piaţă în cei zece ani de tranzacţionare la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), fără a preciza valorile. Acţiunile TRP au fost tranzacţionate pentru prima dată la BVB pe 2 iulie 2008. În prezent, compania TeraPlast are o capitalizare de 306,77 milioane lei.
„Decizia de listare la bursă a reprezentat un pas firesc al unei companii de mărimea TeraPlast. Deşi listarea unei companii-lider de piaţă este o normalitate în Europa de Vest, pentru România era o noutate în perioada respectivă. Noi am ales, în urma analizei pieţelor mature din Europa şi a beneficiilor pe care această decizie le va aduce companiei, să facem acest pas”, a declarat Dorel Goia, preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast.
Grupul TeraPlast este prezent în peste 20 de ţări europene. În octombrie 2017, Grupul TeraPlast a deschis TeraSteel Serbia, prima fabrică românească inaugurată în străinătate după 1990.
„Ne bucurăm de fiecare dată când vedem companii listate pe bursă care îşi asumă rolul de lideri într-un mediu economic extrem de competitiv. După modelul grupului TeraPlast, sperăm să vedem cât mai multe companii listate la BVB care să aibă o puternică prezenţă regională”, a spus Adrian Tănase, director general al BVB.
Prin IPO-ul TeraPlast s-au obţinut 14 milioane de euro, buget direcţionat, în primul rând, spre relocarea spaţiilor de producţie, localizate în acea perioadă la patru adrese diferite, într-un parc industrial de peste 20 de hectare. Totodată, au fost create bazele pentru dezvoltarea companiei din ultimii ani, care a inclus înfiinţarea punctului de distribuţie din Ungaria, inaugurarea unei subsidiare TeraSteel în Serbia şi două achiziţii în România – Politub şi Depaco.
„Apreciem în mod deosebit acţionarii şi managerii companiilor care accesează cât mai mult din pârghiile oferite de piaţa de capital pentru a face businessul lor mai atractiv şi mai competitiv. TeraPlast reprezintă un exemplu în acest sens, remarcându-se prin folosirea în mod extins a mecanismelor bursiere. Compania a recurs în repetate rânduri la majorări de capital, a acordat acţiuni gratuite şi a distribuit în ultimii trei ani dividende de peste 27 milioane de lei”, a declarat Lucian Anghel, preşedintele Consiliului de Administraţie al BVB.
Din perspectivă financiară, în perioada 2008-2017, grupul a efectuat investiţii totale în valoare de 323 milioane de lei, a plătit salarii în valoare de 314 milioane de lei şi a înregistrat un profit de 108 milioane de lei, în timp ce valoarea taxelor plătite la stat (impozit pe profit, taxe salariale şi TVA) a fost de peste 400 milioane de lei.
Grupul TeraPlast include societatea TeraPlast (producător de ţevi din polietilenă şi PVC, granule şi profile din PVC), filialele TeraSteel şi TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), TeraGlass (producător de ferestre şi uşi din PVC), TeraPlast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului), TeraPlast Ungaria (distribuitor) şi Depaco (producător de ţiglă metalică, brandul Wetterbest). Participaţia de 67% în Depaco – al doilea producător de ţiglă metalică din Romania – şi fabrica de panouri sandwich din Serbia, cu o capacitate de producţie similară celei a TeraSteel România, au fost cumpărate în decursul anului 2017.
Citește și:
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
Fagura anunță lansarea noii sale identități vizuale, parte a strategiei de brand și de repoziționare construite împreună cu echipa de consultanți de la Brandocracy
Fagura, platforma de investiții alternative în finanțarea antreprenorilor, marchează o nouă etapă în parcursul său, dezvăluind o identitate…
19 aprilie 2024
EBM PAPST a dotat un laborator de la IETI cu echipamente de ultimă generație
Pe baza unui protocol de colaborare între Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației (IETI) și Compania EBM-PAPST…
19 aprilie 2024
Tinerii orădeni sunt invitați să se lanseze în afaceri – eveniment VSFA
Universitatea din Oradea deschide Aula Magna pentru toți tinerii orădeni care vor să se lanseze în afaceri. „Vreau…
19 aprilie 2024
Oradea face pași hotărâți în era digitală
Interacțiunea digitală cu cetățenii este o realitate palpabilă, la Oradea. Concret, iată cum se manifestă deschiderea Primăriei Oradea…
19 aprilie 2024
Florin Drăgan, rectorul UPT, militează pentru dezvoltarea conurbației Arad-Timișoara
Dacă în anii 2000 Aradul și Timișoara au însemnat o importantă poartă de intrare a investițiilor străine în…
19 aprilie 2024
Chimcomplex își susține angajații
Grupurile CRC și SCR își ajută în primul rând angajații (peste 2.000) și apoi, pe cei din zonă.…
18 aprilie 2024
Hidroelectrica și Masdar (EAU) extind acordul de colaborare
O delegație a Hidroelectrica, condusă de Karoly Borbely, președinte al directoratului societății, participă la vizita de lucru a…
18 aprilie 2024