Lucrările la porțiunea de 800 de metri din Autostrada A3, care trebuie să conecteze tronsonul Gilău-Câmpia Turzii de lotul Gilău-Nădășelu este aproape finalizat, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură.
Există mari şanse ca podul de peste Someş, o porțiune de 0,766 km care trebuie să conecteze Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii de autostrada Gilău-Nădășelu, segment deja finalizat din luna noiembrie 2017, să fie gata până în septembrie, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Valoarea de semnare a contractului este de 25,6 milioane lei fără TVA.
“Așa cum se vede din cea mai recentă filmare aeriană realizată în 15 august, s-a intrat în linie dreaptă pe șantierul mini-lotului de 766 de metri de la Gilău, parte din Autostrada A3, care va conecta de restul Autostrăzii Transilvania tronsonul Gilău-Nădășelu (8,7 km) finalizat încă din noiembrie 2017. Constructorul (Tirrena Scavi) a terminat refacerea pereului canalului în care s-au ridicat cele 4 pile și în prezent execută lucrări diverse: așternere straturi de asfalt, instalare parapete de protecție, taluzări, amenajare șanțuri/rigole. Dacă se menține ritmul, sunt șanse foarte bune ca la sfârșit de septembrie să fie totul gata”, transmite API.
Podul lipsă peste Someș în zona Gilău este de fapt un viaduct deja parțial construit încă din vremea contractului cu Bechtel. Pentru finalizarea sa, Compania de Autostrăzi lansase în 2015 o licitație ce în cele din urmă a fost anulată. Licitația a fost, în cele din urmă, lansată abia în octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, într-un final, în 9 februarie 2017. Conform caietului de sarcini, după semnarea contractului termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 10 luni, scrie monitorul.ro.
Fără podul de 766 de metri, tronsonul de 8,7 kilometri de la Gilău la Nădăşelu, finalizat în 2017, ar fi inutil.
Deși vorbim de un tronson scurt de autostradă, acesta este unul destul de important pentru că vine în continuarea Autostrăzii A3 Câmpia Turzii – Gilău de la intersecția cu DN1, ocolește municipiul Cluj-Napoca prin partea de vest și se oprește aproape de localitatea Nădășelu într-o intersecție cu un alt drum național, DN1F spre Zalău și Satu Mare. Practic, A3 Gilău – Nădășelu va funcționa ca o centură în partea vestică a municipiului Cluj-Napoca.
În momentul deschiderii podului, şoferii vor putea circula de la Nădășelu și până la Câmpia Turzii pe autostradă. În total sunt 61,25 km din cei peste 400 ai Autostrăzii Transilvania.
Citește și:
TIFF își mărește bugetul la 1,7 milioane €
Scumpirile la avioane și hoteluri, servicii necesare pentru aducerea invitaților la Cluj, au mărit substanțial costurile celui mai…
16 mai 2024
Cinci firme sau asocieri de firme vor să facă Centura Timișoara Vest
Varianta de Ocolire Timișoara Vest are o lungime de 13,90 km. Contractul prevede construcția a zece lucrări de…
16 mai 2024
Timișoara va avea un skatepark de 15 milioane de lei
Proiectul pentru construirea unui nou skatepark, născut din colaborarea dintre Primăria Municipiului Timișoara și comunitatea locală, urmează să…
16 mai 2024
DEER: “Integrăm prosumatorii și vehiculele electrice”
În primul trimestru al anului, Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj a pus în funcțiune investiții de 70…
16 mai 2024
Patru pasaje pietonale pe sub Centura Oradea, construite cu fonduri europene
Valoarea investiției este de 11 milioane de euro, durata de execuție fiind de 6 luni de la emiterea…
16 mai 2024
Antreprenoriatul predat în școală în Maramureș va fi generalizat la nivel național
Inițiativa Camerei de Comerț și Industrie Maramureș (CCIM) de a promova antreprenoriatul în unitățile de învățământ prin intermediul…
16 mai 2024
Oradea nu poate ignora Felixul. Felixul nu poate ignora Oradea
Cum poate deveni Bihorul mai atractiv din punct de vedere turistic? Aceasta a fost întrebarea la care au…
16 mai 2024
Campionii excelenței în vin Gîrboiu la RO Wine 2024, Cluj-Napoca
RO Wine, ediția clujeană din 2024 a coagulat crame de rezonanță, precum Crama Gîrboiu, care au adus în…
16 mai 2024