Alba Ultimele stiri

Șapte oraşe din Europa vor învăţa de la Alba Iulia cum și-a construit strategia de brand

Administraţiile a şapte oraşe din Europa vor învăţa din experienţa municipiului Alba Iulia cum îşi pot construi în timp scurt o strategie şi un manual de brand şi un plan de dezvoltare a acestuia pe termen lung.

Alba Iulia, singurul oraş din România care şi-a construit şi implementat un manual profesional de brand şi ale cărui progrese în domeniu au atras atenţia Comisiei Europene, este lider de parteneriat în proiectul “City-as-a-Startup, City branding strategies & smart city technologies”, urmând să îşi transfere cunoştinţele sale, pas cu pas, către partenerii europeni implicaţi, astfel încât aceştia să îşi poată construi, la rândul lor, o strategie de brand puternică, personalizată.

” Alba Iulia devine primul centru de expertiză în marketing de oraş din Europa. E prima reţea de oraşe cu acest scop. Există 22 de reţele, dar aceasta e singura cu scopul de a construi expertiză pe city marketing şi pe branding de oraş. Sunt şapte oraşe din şapte ţări, iar Alba Iulia este lider de proiect”, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, expertul de reţea al Comisiei Europene prin programul URBACT III, Adrian Docea, potrivit Agerpres.

La rândul său, coordonatorul local al proiectului, Maria Elena Seemann, a subliniat că Alba Iulia, care a început strategia de marketing din 2010, a fost “recunoscută de Comisia Europeană ca un exemplu de bune practici”, ceea ce reprezintă “cea mai bună recomandare”.

Pentru început, reprezentanţii oraşelor şi organizaţiilor cuprinse în ambele faze ale proiectului “City-as-a-Startup”, împreună cu reprezentanţii Programului de finanţare URBACT III, s-au întâlnit, de marţi până joi, la Alba Iulia, pentru un prim demers comun în dezvoltarea strategiilor de brand.

“Au fost organizate workshop-uri în cadrul cărora oraşele partenere au avut ocazia să descopere ce am reuşit noi să facem în materie de city branding. Au văzut şi proiectele de smart city, care reprezintă, de asemenea, un exemplu de bun succes”, a precizat Seemann.

Proiectul beneficiază de finanţare nerambursabilă europeană în cadrul programului URBACT III, iar în prima sa fază, aprobată şi finanţată, alături de Alba Iulia, ca lider al reţelei de transfer, sunt incluse, ca beneficiari, oraşele Perugia, din Italia, şi Braganca, din Portugalia. În faza a doua a proiectului, se vor alătura oraşele Varna, din Bulgaria, Limerick, din Irlanda, Teguise City, din Insulele Canare, Districtul 22 din Budapesta şi Wroclaw, din Polonia.

Pe o perioadă de 30 de luni, reprezentanţi ai municipalităţii din Alba Iulia, împreună cu reprezentanţi ai presei locale şi alţi parteneri direct implicaţi în procesul de branding şi promovare, vor face o serie de vizite de lucru în oraşele partenere europene, pentru a transfera personalizat bunele practici implementate deja în oraşul din România.

Pe de altă parte, managerii oraşelor europene partenere vor veni la Alba Iulia şi vor învăţa cum un “oraş-startup” îşi poate construi în timp scurt o strategie de brand, un manual de brand şi un plan de dezvoltare a brandului pe termen lung. Ei vor afla direct de la sursă cum se construieşte un proiect integrat de smart city, soluţii inteligente prin care să facă viaţa cetăţenilor şi interacţiunea cu managementul oraşului mai uşoară, vor învăţa cum să comunice cu cetăţenii, turiştii, investitorii, cum să creeze cu costuri mici campanii de promovare turistică cu impact global şi cum să prezinte investitorilor o viziune care să îi inspire să investească în oraşul lor.

De asemenea, vor replica la nivelul oraşelor pe care le reprezintă acele bune practici care sunt transferabile comunităţii locale.

Valoarea totală a proiectului aprobată pentru faza 1 este de aproape 76.000 de euro, din care bugetul alocat pentru Alba Iulia este de peste 46.500 de euro, din care 2% reprezintă cofinanţarea din partea municipalităţii. Bugetul total al proiectului acoperind faza 1 şi 2 va fi de 600.000 de euro, dacă proiectul va fi desemnat câştigător în data de 4 decembrie 2018.

Related posts

Angajații de la Fonduri Europene descind în spitalele cu coronavirus

Nora Dumitrescu

Life Is Hard a primit 1 milion de la BCR. Prin IMM Invest

Nora Dumitrescu

Pfeiffer Vacuum își mută activitatea în Parc industrial Nervia, după o investiție de 13 mil. euro

redactia

Great demand for modern industrial spaces accelerates Zacaria’s expansion plans

redactia

Cluj Napoca: Proiect integrat tren metropolitan-metrou, chiar și cu finanțare europeană

redactia

Parc de cartier amenajat lângă un nou parking din Cluj-Napoca

Nora Dumitrescu

Aproximativ 2.800 firme cu capital maghiar, în Bihor. Biroul din Oradea al Casei de Comerţ din Ungaria, cea mai prolifică activitate dintre cele 22 din Europa centrală

Stefana Muresan

Alpin57Lux din Sebeş produce zilnic 100 de tone de îngheţată

Stefana Muresan

Ivan Popovic, Service Unit Manager – Engineering Business Manager NTT DATA Romania: “Cred că o echipă puternică reprezintă fundația fiecărui proiect”

redactia

500.000 de contracte individuale de muncă sunt suspendate. Ministrul Muncii: Suntem pregătiți pentru un milion

Papuc Irina

Clarvision™ Reinvent – Împreună inovăm business-ul românesc 

Ligia Voro

Școlile particulare din România își oferă ajutorul pentru implementarea învățământului online în sistemul public

Papuc Irina

AROBS Pannonia cumpără Skyshield și își întărește poziția în top 10 firme de monitorizare flotă din Ungaria

redactia

Peste 3 săptămâni primăriile vor putea solicita bani pentru dezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale

Ion Surdu

Aeroportul din Cluj va avea cursă de Liverpool

Nora Dumitrescu

SIFI TM Agro anunță noi servicii de ultimă generație la Siloz Carani

redactia

Finanțare de 1,8 milioane de euro pentru viitorii fermieri ai Transilvaniei

Nora Dumitrescu

Abonamente digitale la spatii de lucru, oriunde?

Ionut Oprea

Sanconfind, spitalul de pe comoara cu sare

Stefana Muresan

Cerc de calculatoare la UTCN pentru pasionații de IT din licee

redactia

Plățile electronice, încurajate cu premii de către Mastercard și Smiley

Traian Dan

Sălajul își reabilitează drumurile naționale

Nora Dumitrescu

Drumul Nordului, în ritm de criză. “Mobilizarea nu este mulțumitoare”

Nora Dumitrescu

Sergiu Paşca, tânărul din Aiud plecat în SUA unde descifrează misterele creierului uman, premiat pentru Excelență în Cercetare

redactia

Leave a Comment