Alba Ultimele stiri

Șapte oraşe din Europa vor învăţa de la Alba Iulia cum și-a construit strategia de brand

Administraţiile a şapte oraşe din Europa vor învăţa din experienţa municipiului Alba Iulia cum îşi pot construi în timp scurt o strategie şi un manual de brand şi un plan de dezvoltare a acestuia pe termen lung.

Alba Iulia, singurul oraş din România care şi-a construit şi implementat un manual profesional de brand şi ale cărui progrese în domeniu au atras atenţia Comisiei Europene, este lider de parteneriat în proiectul “City-as-a-Startup, City branding strategies & smart city technologies”, urmând să îşi transfere cunoştinţele sale, pas cu pas, către partenerii europeni implicaţi, astfel încât aceştia să îşi poată construi, la rândul lor, o strategie de brand puternică, personalizată.

” Alba Iulia devine primul centru de expertiză în marketing de oraş din Europa. E prima reţea de oraşe cu acest scop. Există 22 de reţele, dar aceasta e singura cu scopul de a construi expertiză pe city marketing şi pe branding de oraş. Sunt şapte oraşe din şapte ţări, iar Alba Iulia este lider de proiect”, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, expertul de reţea al Comisiei Europene prin programul URBACT III, Adrian Docea, potrivit Agerpres.

La rândul său, coordonatorul local al proiectului, Maria Elena Seemann, a subliniat că Alba Iulia, care a început strategia de marketing din 2010, a fost “recunoscută de Comisia Europeană ca un exemplu de bune practici”, ceea ce reprezintă “cea mai bună recomandare”.

Pentru început, reprezentanţii oraşelor şi organizaţiilor cuprinse în ambele faze ale proiectului “City-as-a-Startup”, împreună cu reprezentanţii Programului de finanţare URBACT III, s-au întâlnit, de marţi până joi, la Alba Iulia, pentru un prim demers comun în dezvoltarea strategiilor de brand.

“Au fost organizate workshop-uri în cadrul cărora oraşele partenere au avut ocazia să descopere ce am reuşit noi să facem în materie de city branding. Au văzut şi proiectele de smart city, care reprezintă, de asemenea, un exemplu de bun succes”, a precizat Seemann.

Proiectul beneficiază de finanţare nerambursabilă europeană în cadrul programului URBACT III, iar în prima sa fază, aprobată şi finanţată, alături de Alba Iulia, ca lider al reţelei de transfer, sunt incluse, ca beneficiari, oraşele Perugia, din Italia, şi Braganca, din Portugalia. În faza a doua a proiectului, se vor alătura oraşele Varna, din Bulgaria, Limerick, din Irlanda, Teguise City, din Insulele Canare, Districtul 22 din Budapesta şi Wroclaw, din Polonia.

Pe o perioadă de 30 de luni, reprezentanţi ai municipalităţii din Alba Iulia, împreună cu reprezentanţi ai presei locale şi alţi parteneri direct implicaţi în procesul de branding şi promovare, vor face o serie de vizite de lucru în oraşele partenere europene, pentru a transfera personalizat bunele practici implementate deja în oraşul din România.

Pe de altă parte, managerii oraşelor europene partenere vor veni la Alba Iulia şi vor învăţa cum un “oraş-startup” îşi poate construi în timp scurt o strategie de brand, un manual de brand şi un plan de dezvoltare a brandului pe termen lung. Ei vor afla direct de la sursă cum se construieşte un proiect integrat de smart city, soluţii inteligente prin care să facă viaţa cetăţenilor şi interacţiunea cu managementul oraşului mai uşoară, vor învăţa cum să comunice cu cetăţenii, turiştii, investitorii, cum să creeze cu costuri mici campanii de promovare turistică cu impact global şi cum să prezinte investitorilor o viziune care să îi inspire să investească în oraşul lor.

De asemenea, vor replica la nivelul oraşelor pe care le reprezintă acele bune practici care sunt transferabile comunităţii locale.

Valoarea totală a proiectului aprobată pentru faza 1 este de aproape 76.000 de euro, din care bugetul alocat pentru Alba Iulia este de peste 46.500 de euro, din care 2% reprezintă cofinanţarea din partea municipalităţii. Bugetul total al proiectului acoperind faza 1 şi 2 va fi de 600.000 de euro, dacă proiectul va fi desemnat câştigător în data de 4 decembrie 2018.

Related posts

Propuneri de la Bruxelles: Prima fermă, programul rabla pentru tractoare și subvenții egale

redactia

Compania Pony din Mediaș a vândut echipamente de echitație de 500.000 de euro

Stefana Muresan

Strategul de milioane al Clujului

Stefana Muresan

1.800 de români pleacă la muncă în Germania de la Cluj

Nora Dumitrescu

Brutăria Bunexim din Oradea a exportat în anul 2019 57% din producţie

Traian Dan

Banca Transilvania asigură 30% din tranzacțiile de la bursa românească

Nora Dumitrescu

Sfaturi practice de la E.ON: Cum îți poți reduce factura la energie cu ajutorul iluminatului inteligent

Ligia Voro

Sibiu Jazz Competition 2019 și-a ales câștigătorii

Papuc Irina

Metodologia de solicitare și eliberare a Certificatelor de Situație de Urgență, publicată

Ligia Voro

Libris.ro a vândut în 2019 cărți de peste 50 de milioane de lei. Unde s-au cumpărat cele mai multe

Papuc Irina

Patronatele bihorene au lansat apelul: „Dreptul la educație la distanță”

Traian Dan

Raiko Transilvania va intra la bursă pe Piața AeRO

Nora Dumitrescu

Mercedes-Benz, reclamă impresionantă filmată în Sibiu

Stefana Muresan

Diana Elena Iliescu, noul director general al Patria Bank

Ligia Voro

Premieră națională: Clujul digitalizează integral plata taxelor și impozitelor

Nora Dumitrescu

Dm drogerie markt investeşte 13 mil. euro într-un nou sediu şi centru de distribuţie în Timişoara

Stefana Muresan

Cerere pentru 25 ha în parcul industrial public din Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

„Deva – 750”, un posibil moment-cheie pentru reşedinţa de judeţ

redactia

Constructorul a lucrat la turla Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

Ligia Voro

Piața serviciilor de analize medicale și imagistică în România: afaceri de peste 2,5 miliarde de lei

Papuc Irina

Acționarii Farmaceutica Remedia au aprobat contractarea de noi credite

Ligia Voro

BVB și OPCOM prezintă proiectul de colaborare dintre piața de capital și piața de energie în perspectiva înființării contrapărții centrale

redactia

Silcotub mizează pe studenți la uzina sa din Sălaj

Nora Dumitrescu

Salina Turda – peste 600.000 de vizitatori, în 2017

Stefana Muresan

Leave a Comment