Alba Ultimele stiri

Șapte oraşe din Europa vor învăţa de la Alba Iulia cum și-a construit strategia de brand

Administraţiile a şapte oraşe din Europa vor învăţa din experienţa municipiului Alba Iulia cum îşi pot construi în timp scurt o strategie şi un manual de brand şi un plan de dezvoltare a acestuia pe termen lung.

Alba Iulia, singurul oraş din România care şi-a construit şi implementat un manual profesional de brand şi ale cărui progrese în domeniu au atras atenţia Comisiei Europene, este lider de parteneriat în proiectul “City-as-a-Startup, City branding strategies & smart city technologies”, urmând să îşi transfere cunoştinţele sale, pas cu pas, către partenerii europeni implicaţi, astfel încât aceştia să îşi poată construi, la rândul lor, o strategie de brand puternică, personalizată.

” Alba Iulia devine primul centru de expertiză în marketing de oraş din Europa. E prima reţea de oraşe cu acest scop. Există 22 de reţele, dar aceasta e singura cu scopul de a construi expertiză pe city marketing şi pe branding de oraş. Sunt şapte oraşe din şapte ţări, iar Alba Iulia este lider de proiect”, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, expertul de reţea al Comisiei Europene prin programul URBACT III, Adrian Docea, potrivit Agerpres.

La rândul său, coordonatorul local al proiectului, Maria Elena Seemann, a subliniat că Alba Iulia, care a început strategia de marketing din 2010, a fost “recunoscută de Comisia Europeană ca un exemplu de bune practici”, ceea ce reprezintă “cea mai bună recomandare”.

Pentru început, reprezentanţii oraşelor şi organizaţiilor cuprinse în ambele faze ale proiectului “City-as-a-Startup”, împreună cu reprezentanţii Programului de finanţare URBACT III, s-au întâlnit, de marţi până joi, la Alba Iulia, pentru un prim demers comun în dezvoltarea strategiilor de brand.

“Au fost organizate workshop-uri în cadrul cărora oraşele partenere au avut ocazia să descopere ce am reuşit noi să facem în materie de city branding. Au văzut şi proiectele de smart city, care reprezintă, de asemenea, un exemplu de bun succes”, a precizat Seemann.

Proiectul beneficiază de finanţare nerambursabilă europeană în cadrul programului URBACT III, iar în prima sa fază, aprobată şi finanţată, alături de Alba Iulia, ca lider al reţelei de transfer, sunt incluse, ca beneficiari, oraşele Perugia, din Italia, şi Braganca, din Portugalia. În faza a doua a proiectului, se vor alătura oraşele Varna, din Bulgaria, Limerick, din Irlanda, Teguise City, din Insulele Canare, Districtul 22 din Budapesta şi Wroclaw, din Polonia.

Pe o perioadă de 30 de luni, reprezentanţi ai municipalităţii din Alba Iulia, împreună cu reprezentanţi ai presei locale şi alţi parteneri direct implicaţi în procesul de branding şi promovare, vor face o serie de vizite de lucru în oraşele partenere europene, pentru a transfera personalizat bunele practici implementate deja în oraşul din România.

Pe de altă parte, managerii oraşelor europene partenere vor veni la Alba Iulia şi vor învăţa cum un “oraş-startup” îşi poate construi în timp scurt o strategie de brand, un manual de brand şi un plan de dezvoltare a brandului pe termen lung. Ei vor afla direct de la sursă cum se construieşte un proiect integrat de smart city, soluţii inteligente prin care să facă viaţa cetăţenilor şi interacţiunea cu managementul oraşului mai uşoară, vor învăţa cum să comunice cu cetăţenii, turiştii, investitorii, cum să creeze cu costuri mici campanii de promovare turistică cu impact global şi cum să prezinte investitorilor o viziune care să îi inspire să investească în oraşul lor.

De asemenea, vor replica la nivelul oraşelor pe care le reprezintă acele bune practici care sunt transferabile comunităţii locale.

Valoarea totală a proiectului aprobată pentru faza 1 este de aproape 76.000 de euro, din care bugetul alocat pentru Alba Iulia este de peste 46.500 de euro, din care 2% reprezintă cofinanţarea din partea municipalităţii. Bugetul total al proiectului acoperind faza 1 şi 2 va fi de 600.000 de euro, dacă proiectul va fi desemnat câştigător în data de 4 decembrie 2018.

Related posts

Expoziția „Două Regiuni în Europa – Regiunea Centru și landul Brandenburg”, la Ambasada României de la Berlin

Stefana Muresan

Transgaz: Vom acţiona astfel încât să nu fie afectat în niciun fel termenul de începere a operării comerciale a BRUA

Stefana Muresan

Piața de factoring s-a stabilizat în ultimul an la 5 miliarde de euro

Ion Surdu

Managerul Transilvania Agro Cluster, învins în bătălia pentru șefia USAMV

Nora Dumitrescu

Conducerea CNAIR a desemnat o comisie de supracontrol la toate punctele de frontieră

Ligia Voro

Startup-ul ce produce la Cluj purificatoare de apă, câștigătoare în finala Central European Startup Awards din Sofia

Stefana Muresan

O nouă echipă preia conducerea AICPS. Top 3 premii, invitați și tendințe. Conferința AICPS.

Ligia Voro

Clujul pregăteşte terenul la Bruxelles pentru finanţări în domeniul inovării şi mobilităţii urbane

redactia

Rebranding Creativity 2019 se mută în Cluj-Napoca

Ligia Voro

Jumătate din suprafața agricolă a României a fost cultivată cu porumb și floarea soarelui

Stefana Muresan

Loturile 3 şi 4 ale autostrăzii A1 Lugoj – Deva, deschise traficului în primăvară

redactia

Cluj-Napoca: Andreea Esca va transforma o clădire istorică într-un hotel de patru stele, împreună cu un om de afaceri local

Stefana Muresan

RobotX Hunedoara a castigat aurul la olimpiada mondiala de robotica

redactia

Three jaw-dropping superyachts honored at the 2017 Monaco Yacht Show

Ionut Oprea

Romgaz și-a onorat specialiștii la 110 ani de industrie de gaze naturale

Ligia Voro

Oaza de liniște ascunsă în munții de unde izvorăște Aur’a, apa de aur a Banatului, reamenajată

redactia

Peste 930.000 de numere portate în anul 2018

redactia

Case familiale, locuințe protejate și centre de zi moderne vor fi construite în Timiș cu bani europeni

Stefana Muresan

Datacor vrea să investească 1,35 mil. euro în Parcul Industrial Bistrița

Stefana Muresan

Peste 150 de milioane de euro, bugetul de investiții al Oradiei în 2020

Traian Dan

Mădălina Hodorog, noul Manager General The Woman

Stefana Muresan

Australienii de la ADX Energy au atras 2 milioane dolari de la firma britanică de investiții Reabold Resources pentru proiectul din Timiș

Stefana Muresan

Oboseala la români: peste 9 din 10 persoane din mediul urban suferă de ea

Ligia Voro

Luni, 18 mai, se redeschid bazarurile din piețele municipiului Oradea

Traian Dan

Leave a Comment