Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Astra Trans Carpatic, investiție de 20 mil. euro în noi rute feroviare, a treia fiind între Timişoara şi Baia Mare

Compania feroviară Astra Trans Carpatic a investit 20 de milioane de euro în deschiderea de rute feroviare noi, în urma achiziţiei a 15 automotoare de la Căile Ferate din Danemarca. Compania cotrolată de omul de afaceri arădean Valer Blidar a pus în circulaţie, sâmbătă, primul automotor achizţionat, pe ruta Timişoara – Arad – Satu Mare – Baia Mare, oferind condiţii considerate de lux de către pasageri. A patra legătură feroviară va fi lansată pe traseul Timişoara-Arad-Oradea-Cluj în luna decembrie, iar până în aprilie 2019 vor fi puse în circulaţie toate celelalte 14 garnituri, urmând să fie deschise noi rute.

Primul tren automotor cumpărat de compania feroviară Trans Carpatic Arad de la Căile Ferate din Danemarca a fost pus în circulaţie pe ruta Timişoara – Arad – Satu Mare – Baia Mare.

Potrivit news.ro, omul de afaceri Valer Blidar, care controlează atât compania feroviară cât şi fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, sâmbătă, pe peronul Staţiei CFR Arad, că au fost investiţi 20 de milioane de euro pentru a se dechide rute noi, în special regionale.

Confom lui Blidar, compania vrea să asigure transport regional rapid, confortabil, oferind şi diverse servicii pentru pasageri.

Garniturile achiziţionate în ultimele luni – compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 de metri – au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea de transport a fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

”Este un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri. Este un automotor destinat liniilor neeletrificate sau electrificate parţial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timişoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca şi unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business şi economic, toate scaunele sunt dotate cu măsuţe ”, a explicat Valer Blidar, potrivit sursei citate.

Sursa foto: news.ro

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Comisarul Creţu: România va avea pentru perioada 2021-2027, 10% în plus faţă de actuala perioadă de programare

Articolul următor

Construcția podului de la Gilău, care unește două autostrăzi, finalizată

Citește și:
[wp_rss_retriever url="https://www.zi-de-zi.ro/categorie/economic/feed/" items="8" excerpt="0" read_more="false" layout="masonry" columns="1" source= "false" date="true" credits="false" new_window="true" thumbnail="259x172" cache="2 hours"]
Total
0
Share