Auto București Cluj IT&C Sibiu Slider Ultimele stiri

NTT DATA Romania, 18 ani de inovație și încredere oferită partenerilor săi

NTT DATA Romania, parte a “Nippon Telegraph and Telephone Corporation” (NTT), una dintre cele mai mari companii IT, cu sediul în Tokyo, a împlinit 18 ani de activitate susținută în România, pornind de la EBS Romania și evoluând la NTT DATA Romania. Serviciile oferite sunt de primă clasă, pentru clienţi locali și internaţionali, acoperind o gamă largă: de la consultanță de business și procese, consultanță IT, dezvoltare de soluţii și sisteme, până la servicii de suport și asigurarea calităţii.

 

NTT DATA Romania a cunoscut una dintre cele mai puternice evoluții din industria românească IT. Fondată în iunie 2000 sub numele de EBS Romania în Cluj-Napoca, aceasta a reușit în scurt timp să fie recunoscută drept una dintre cele mai inovatoare companii din mediul local. Astfel în 2002, EBS Romania a dezvoltat propria soluție ERP, Clarvision care este utilizată în acest moment de peste 200 de clienți naționali pentru aplicaţii de business management, procese de salarizare, coduri de bare, comenzi, aplicaţii mobile, servicii digitale, interfațări și cloud.

În decursul următorilor ani, compania a continuat să își dezvolte portofoliul, iar în anul 2005 a introdus serviciile de Application Management & Support, pentru ca în 2006 să devină Microsoft Gold Certified Partner, acest lucru traducându-se și în creşterea corespunzătoare a numărului de angajaţi, atingând în 2008 un prag de 250 de specialişti. Următorul pas a fost reprezentat de adresarea serviciilor SAP şi acumularea competențelor specifice, pentru a putea oferi consultanță şi suport companiilor în căutare de implementări şi dezvoltări SAP, finalizând multiple proiecte cu succes, care au adus ulterior recunoașterea de SAP Value Added Reseller Partner în 2009 și SAP Preferred Supplier în Germania în 2010.

În 2012, EBS atinge un nou prag de referință, dublându-și numărul de angajați, în doar 4 ani, ajungând astfel la o cifră de 500 de specialişti, fiind prezentă în primele 6 orașe din România. Creşterea accelerată a condus la transformarea organizaţională care are loc din 2013 până în prezent, prin fuzionarea cu corporația japoneză NTT DATA. Această ocazie a deschis calea către un nou nivel de oportunități, acumularea şi dezvoltarea de noi echipe, compania  crescând de la 800 de angajaţi în 2015, la peste 1.600 la momentul redactării acestui articol, urmând ca acest număr să se mărească până la sfârşitul anului financiar 2018.

 

O nouă etapă de dezvoltare

 

Prin îmbunătățirea constantă a serviciilor și extinderea portofoliului, EBS Romania a devenit oficial NTT DATA Romania în 2016, adăugând o nouă filială în Novi Sad (Serbia). Începând cu anul 2016, compania a înregistrat un progres accelerat, prin dublarea cifrei de afaceri, datorită proiectelor internaţionale dar şi celor din piaţa locală, unde pionieratul în implementarea de soluţii SAP inovatoare a adus clienţi de top din industrii variate precum: Premier Restaurants reprezentând McDonald’s Romania, EVW, Regina Maria, NOD, Romstal, Agricover, Eximprod sau Valrom, NTT DATA Romania devenind partenerul numărul 1 al SAP în România și liderul pieței SAP S/4HANA. Mai mult, este o perioadă marcată şi de dezvoltarea propriului centru de Research & Development (R&D).

Care sunt provocările pentru a menţine creșterea sustenabilă? Inovaţia sau soluţiile de integrare de sisteme dețin răspunsul?

Creşterea pieţei româneşti de IT este de cca. 15 % pe an, în fiecare an, conform studiilor ANIS, iar companiile de software înregistrează o rată mult mai accelerată. Ultimii 5 ani au reprezentat modificări semnificative pe piaţa jucătorilor locali, din cauza incapacităţii unora dintre aceştia să se adapteze curentului actual şi evoluţiei pieţei. Companiile din industriile manufacturiere, mai ales din zona producţiei de autovehicule, creează şi modifică permanent caracteristici ale produselor lor, oferind nu numai calitate crescută dar şi opţiuni digitale, siguranţă mai mare, servicii cu valoare adăugată fără precedent. Fiecare domeniu industrial trece printr-o revoluţie, la o velocitate şi calibru fără precedent. Nevoile sunt foarte variate dar şi soluţiile se încadrează în acelaşi trend, creând dificultatea de alegere pentru cele mai multe persoane de decizie. Un diferenţiator pe care NTT DATA Romania îl are şi pe care îl oferă este competența specialiştilor săi în diferite segmente de industrie, specialiști care pot oferi consultanță atât în îmbunătăţirea proceselor şi calităţii acestora, cât și în alegerea opţiunii software care să se plieze perfect nevoii specifice.

Nevoile cele mai stringente ale companiilor, în momentul de faţă, sunt inovaţia pentru consolidarea profitabilităţii, optimizarea costurilor şi, cea mai importantă, posibilitatea de a lua o decizie avizată în urma folosirii agregate a datelor. NTT DATA Romania oferă, într-un singur pachet, răspunsul la toate nevoile de mai sus.

NTT DATA Romania susține companiile din industria românească, prin oferirea de consultanță în integrarea tuturor soluțiilor de business, pornind de la un proces simplu: auditarea proceselor unei companii, analiza și propunerea unei soluții adecvate dar și a unei soluții tehnologice care să ofere transparență și putere de decizie unui CEO. Toate acestea sunt bazate pe date în timp real, culese centralizat. Portofoliul acoperă o varietate de servicii și produse, livrând răspunsuri pertinente la întrebările și nevoile business-urilor din 2018, răspunsuri care se traduc prin soluții integrative care optimizează procese și costuri.

 

Necesități și Piață

 

 „În 2018, aproape tot globul este interconectat. Device-urile şi tehnologia au pătruns toate aspectele vieţii, iar companiile realizează că aceasta este o oportunitate pentru a-şi crea avantaje competitive şi servicii cu valoare adăugată, diferenţiate, pentru clienţii lor. Companiile româneşti au devenit la fel de ambiţioase ca și cele germane sau japoneze: îşi doresc să crească productivitatea, să aducă răspunsuri cât mai rapide şi adecvate pieţei, îşi reinventează businessurile zi de zi, generând cantităţi de date fără precedent. Rolul nostru ca partener este să susţinem acest proces transformaţional, să răspundem provocărilor cu care se confruntă clienţii noştri şi să integrăm toate aceste transformări într-o soluţie coerentă pentru facilitarea procesului decizional. Ieșirea din starea de confort împinge lucrurile înainte. Trebuie deci să ne dorim nu mai puține provocări, ci mai multe resurse, soluții și capabilități; acestea dau forță și performanță”, afirmă Titus Mic, Chief Group Operations, NTT DATA Romania.

 

Strategie adaptată întregului lifecycle de business:

  • Consultanță (Consultanță managerială și de proces, consultanță IT)
  • Transformare de business (ERP, HR, Analytics, Big Data)
  • Suport pentru inovație (R&D center, custom apps, IOT)
  • Avantaje tehnologice competitive, mulate pe segmentele: Manufacturing, Automotive, Retail, Banking, Insurance & Financial Services și multe altele.Previziunea este că piața din România va suferi o creștere de cca. 14 % față de 2017, aceasta provenind din servicii IT cu valoare adăugată și din dezvoltarea centrelor de cercetare, care să susţină nevoia de inovaţie din diferite ramuri industriale (sursă: ANIS 2017).

 

Ce nevoi au clienții în 2018*?

  • Acces la date în timp real și într-un mod integrat
  • Eficientizarea proceselor și costurilor
  • Suport în inovație

*conform studiu ANIS 2017

 

NTT DATA Romania, pe tot parcursul existenţei sale, a venit în întâmpinarea acestor necesități ale pieței, începând cu cei peste 200 de clienți ai săi, pentru care oferă constant susținere și consultanță,  și continuând cu noii parteneri. Apartenenţa la NTT DATA, Global Trusted Innovator, creează premisele pentru o abordare nouă şi necesară nevoilor de business, şi anume aceea derivată din filozofia Kaizen de îmbunătăţire continuă, NTT DATA Romania oferind consultanţă de business şi de proces pentru creşterea performanței companiilor, dar şi consultanță în alegerea soluţiilor optime: aplicații și software-uri care vizează tot ciclul de viaţă al unui business, soluţii la cheie, dar şi servicii de dezvoltare, suport şi asigurare a calităţii. Mai mult, ultimii ani sunt caracterizaţi de abordarea cu seriozitate, dar, totodată, cu agilitate a proiectelor de new-tech: Industrial IoT, Smart City, Car Smartech și Embedded Software Services. Cu activitate atât în industrii manufacturiere ca auto, producție și energie, cât și în cele de larg consum, retail, banking & finance, IT și administrație publică, toate proiectele, competențele și calificările vin doar să sublinieze titlul de Integrator IT la nivel global al NTT DATA Romania.

 

Clarvision și SAP în evoluție

 

Creșterea accelerată a NTT DATA Romania (cu peste 40 % în fiecare an, în ultimii 3 ani), a deschis o nouă paletă de experiențe și posibilităţi, fiind nu numai o sursă de învățare, ci și una de expertiză. Parteneriatul cu diverse companii din industria românească, utilizând know-how-ul global, poziționează NTT DATA Romania ca fiind o companie cu mare experiență care poate asigura atât un portofoliu vast de servicii și soluții, cât și un portofoliu de consultanță și integrare a acestora. Pe piața locală, oferă Clarvision, ERP-ul propriu care reuşeşte să satisfacă cu acuratețe nevoile de business tot mai diverse ale clienților, dar şi nevoia de scalabilitate a companiilor ce au ritmuri accelerate de creştere.

Utilizat de peste 2.000 de useri, soft-ul, care are o viteză de rulare de cca 2.500 de salarii în 15 secunde, a fost îmbunătățit continuu pe parcursul a 16 ani, deservind  peste 200 de clienți. Departe de a fi însă un simplu ERP, Clarvision acoperă toate nevoile unui business, în funcție de aria de activitate a clientului: de la ERP, CRM și salarizare, la coduri de bare, BI și servicii în cloud. Clienții care au ales Clarvision în ultimul an sunt: GG Manufacturing, Vitall, Legume Fructe Buzău, THR Marea Neagră, Rondocarton, Neptun, Electroutilaj, MA SYSTEM, MB Metal Cutting Solutions, Mebant Perla, Electro Sistem, Bega Tehnomet. Planurile de dezvoltare a Clarvision pentru următorii ani sunt ambiţioase, pe măsură ce echipa de dezvoltare lucrează la funcționalități noi de talia competitorilor săi internaționali.

Pentru că orice companie care-și dorește cu adevărat performanța, trebuie să o urmărească, antreneze și măsoare pe cea a angajaților ei, un nou modul de gestiunea personalului, HR, career management este în lucru. Strict pe partea tehnologică și de producție, Clarvision îmbrățișează conceptele IoT ale Industriei 4.0, conectându-se inteligent la senzori integrați 3D ce permit interpretarea datelor în timp real pentru a optimiza și mai mult procesul de producție. Mai mult, departamentul R&D creează prototipuri care adresează zone diverse cu menirea să automatizeze şi să reducă eroarea umană.

Ca SAP Certified Value Added Reseller și Gold Partner, leadershipul NTT DATA Romania în implementarea soluțiilor SAP se traduce în dublarea anuală atât a echipei cât și a cifrei de afaceri în decursul ultimilor doi ani. Soluții best-in-class precum S4/HANA (noua generație de suită business ERP) și SAP Success Factors (cea mai bună soluție SaaS HCM la nivel mondial, conform Magic Quadrant Gartner 2013-2017), sunt două dintre cele pe care NTT DATA Romania le-a adus clienților români, adaptându-le condițiilor acestora prin expertiza implementatorilor.

  

Inovație și noi perspective

 

 NTT DATA Romania doreşte să ofere companiilor un one-stop-shop, adică un parteneriat complet şi complex, soluţii şi sisteme integrate, atât individual cât şi alături de parteneri strategici: SAP, ORACLE, MICROSOFT, IBM, HP, CISCO, DELL/EMC și Fujitsu. Una dintre ariile principale de interes o reprezintă industria automotive, unde inițiativele de dezvoltare de noi modele de mașini autonome au devenit un subiect de mare actualitate, oferind beneficii notabile șoferilor, îmbunătățind siguranța și experiența de condus.

Cei 350 de specialiști ai echipei din verticala de business AET (Advanced Embedded Technologies) dezvoltă proiecte bazate pe IoT, precum Embedded Visual Computing. Acesta este utilizat pentru procesarea imaginilor 3D la bordul automobilelor dar și pentru realizarea sistemelor de detecție/recunoaștere/urmărire care vor fi utilizate în mașinile autonome și în interacțiunile om-robot (HMI).

Tot în sfera IoT, eforturile experților centrului R&D se concentrează asupra dezvoltării soluțiilor dedicate proiectelor Smart Cities, Smart Factories, Smart Buildings, roboţi colaborativi şi senzoristică etc. Având ca obiective principale reducerea costurilor, optimizarea fluxurilor de lucru și a consumului de resurse, IIoT aduce fabricile din prezent în viitor.

AI deschide calea către un mediu în care roboţii colaborativi vor prelua şi optimiza activitatea umană. Rețelele de senzori și camere fac posibilă detectarea indivizilor și gesturilor acestora, construind astfel platforma IoT de care are nevoie Industria 4.0. Dincolo de mediul industrial, acestea își găsesc aplicabilitatea și în industrii de larg consum, precum Consumer Electronics (white goods) și Medical Devices.

 

 

Related posts

Corina Creţu: Reiterez disponibilitatea mea şi a serviciilor DG REGIO de a finanţa prin fonduri europene studiul de fezabilitate şi etapizarea construcţiei autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni

redactia

Cluj Napoca: Proiect integrat tren metropolitan-metrou, chiar și cu finanțare europeană

redactia

Teraplast, o nouă investiție: secție de reciclare a deșeurilor PVC

Stefana Muresan

Leave a Comment