Transilvania Business
București Cluj IT&C Sibiu Slider Timiș Ultimele stiri

Cristina Pardi, Head of New Business: “Filosofia NTT DATA Romania are în centrul său clientul, viziunea și echipa”

NTT DATA Romania, la vârsta majoratului, reprezintă mai mult decât o poveste de succes, este o proiecție a muncii și a efortului susținut depuse de echipa noastră în toți acești ani, spune Cristina Pardi, Head of New Business, NTT DATA Romania, în interviul acordat revistei noastre. Cum a evoluat compania NTT DATA Romania, care sunt planurile sale de viitor, de ce și cum se implică în comunitate, dar și alte informații inedite regăsiți în interviu.

 

Cum a evoluat NTT DATA Romania în cei 18 ani de activitate din punctul dvs. de vedere, cât ați anticipat din dezvoltarea sa exponențială și care sunt direcțiile principale din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung, pe piața națională și internațională?
Anul acesta, NTT DATA Romania, la vârsta majoratului, reprezintă mai mult decât o poveste de succes, este o proiecție a muncii și a efortului susținut depuse de echipa noastră în toți acești ani. Cei 18 ani definesc o mare parte a carierei mele și a pasiunii pe care am dedicat-o evoluției companiei, de la EBS Romania la NTT DATA Romania. Acum 18 ani, cu siguranță, nu anticipam această evoluție, dar aveam un vis prin care să oferim României o companie de software de nivel internațional. Anul acesta este un an în care ne dedicăm eforturile pieței naționale și dezvoltării acesteia. Mai mult, anul acesta vom lansa centrul de R&D din Cluj-Napoca: INNU18, în care vom expune cele mai noi produse și vom invita clienți sa le vadă și să creeze împreună cu noi.

 

NTT DATA Romania a înregistrat, în anul calendaristic 2017, o cifră de afaceri de 53,4 milioane de euro, în creștere cu 46,25 % față de anul precedent, și anticipați o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro pentru 2018, cât de mult influențează, ca procent, în afacerile companiei atragerea în portofoliu a unor firme mari, precum Premier Restaurants reprezentând McDonald’s Romania, EVW, Regina Maria, NOD, Romstal, Agricover, Eximprod, Valrom ș.a.?
Așa cum spuneam, focusul nostru pe piața locală este în continuă creștere și ne mândrim că am început colaborarea cu clienți de talia celor enumerați mai sus. În România avem peste 200 de clienți din variate industrii, mulți dintre ei lideri în domeniile în care activează, iar majoritatea ne recomandă ca parteneri. Piața locală reprezintă cca. 25 % din portofoliul nostru și s-a dublat ca pondere, în ultimii 3 ani. De asemenea, ne concentrăm pe dezvoltarea echipei, care a crescut deja de patru ori ca mărime în ultimii doi ani, prin atragerea de experți de top și prin asigurarea unor condiții de muncă ce-au determinat menținerea ratei de fluctuație la 6%.

 

Cum se construiește un parteneriat de durată cu un jucător global de talia SAP SE, dar cu un client de talie mondială activ în România?
Parteneriatul GOLD cu SAP Romania se traduce prin promisiunea NTT DATA de a livra servicii best-in-class clienților săi, lideri în ramurile lor: Romstal, cel mai mare distribuitor de produse sanitare din România și Europa de Est, Premier Restaurants reprezentând McDonald’s în România, lider al pieței restaurantelor, acestea fiind numai câteva exemple.
Proiectele din 2017 ne-au oferit oportunitatea de a ne reafirma pionieratul pe piața din România în implementarea SAP S/4HANA și de a derula aceste proiecte la viteza necesară pentru ca obiectivele de business ale clienților noștri să fie realizate. Ca urmare, termenul de implementare a fost eficientizat, de așa natură încât să aibă impact minim asupra zonelor operaționale.
Realitatea este că fără implicarea 100 % a clientului, rezultatele nu au cum să fie la înălțime, motiv pentru care mulțumim partenerilor noștri pentru sprijinul oferit și pentru implicarea atât la nivel funcțional, dar mai ales decizional, în timp real. De asemenea, proximitatea geografică și disponibilitatea resurselor la nivel național au reprezentat un punct forte în derularea proiectelor.

 

Piața locală reprezintă o prioritate pentru NTT DATA Romania care și-a extins activitatea în București, Brașov, Sibiu, Timișoara, Iași și Novi Sad-Serbia, cu costurile aferente – atragerea unui număr cvadruplu de experți de top și, în principal, închirierea de sedii, cât de facilă/dificilă este decizia de locare într-un alt oraș, ce pași presupune înainte să fie luată o asemenea decizie? Ce a însemnat, pentru portofoliul NTT DATA Romania, dezvoltarea echipei și a rețelei de sedii din țară și regional – Novi Sad?
Fiecare oraș nou, fiecare sediu nou, fiecare echipă nouă reprezintă un pionierat și o experiență diferită, cu provocări noi și specific local. Orașele alese sunt mari centre universitare către care ne-am concentrat atenția pentru potențialul intelectual, dar și din dorința de a susține mediul academic și economia locală. Distribuția la nivel geografic ne oferă o mai mare agilitate în a răspunde nevoilor clienților din toată țara.
La nivel international, fiecare dintre sediile noastre are acces direct la aeroporturi internaționale, ceea ce permite accesul facil către țările în care oferim consultanță clienților noștri.

 

NTT DATA Romania a raportat aproape an de an creșteri ale numărului de angajați ai companiei, într-o piață dinamică, competitivă, inclusiv în ceea ce privește resursele umane, însă vă puteți mândri cu un grad ridicat de retenție al angajaților, ce faceți diferit în ceea ce privește selecția angajaților, a pachetelor salariale și a altor beneficii oferite, amenajării spațiilor de lucru ș.a.?
Filosofia NTT DATA are în centrul său clientul, viziunea și echipa. Echipa este cea care susține performanța și provocarea permanentă de a depăși zona de confort, este ceea ce susține evoluția. Cultura organizațională este principalul factor, alături de pachete salariale situate în primele 10 % dintre companii, beneficii multiple dintre care enumerăm planuri de dezvoltare personalizate, programe de leadership, certificări, posibilitate de lucru remote, program flexibil, premii de performanță și discounturi variate, iar acestea sunt numai o parte dintre beneficiile oferite.
În opinia mea, diferența la momentul actual nu mai este dată de beneficiile tangibile ci, mai degrabă, de sentimentul de apartenență la echipă precum și de identificarea cu viziunea și direcția companiei, lucru pe care suntem mândri să îl identificăm drept diferențiator pe piața resurselor umane.
Ca urmare, anul acesta, avem un nou mesaj de comunicare YOU ARE THE FUTURE!, o campanie puternică și emoționantă, prin care oamenii din echipă, cu care am construit această poveste de succes, fac un pas în față și își expun experiențele personale în realizarea unei cariere de succes, discută despre trăsăturile definitorii ale unui lider și cum influențează acesta mediul profesional și nu numai.
Mai mult, anul trecut am inaugurat noul sediu NTT DATA Romania, în Cluj-Napoca, cu o investiție de cca. 1,5 milioane de euro, cu o suprafață de cca. 9.000 mp, și anul acesta urmează un nou turn care va fi interconectat cu celelalte două, precum și un nou sediu în București.

 

Pentru un profan în domeniul IT&C, ce înseamnă pentru NTT DATA Romania să remodeleze tehnologia și cât de important a fost și este pentru susținerea acestui demers dezvoltarea Centrului Local R&D and Innovation Lab din Cluj-Napoca?
Evoluția tehnologiei pornește de la scrierea unui simplu cod și ajunge la o soluție personalizată pentru un client. Poate însemna o soluție ERP, care până acum câțiva ani reprezenta un salt tehnologic fantastic la inteligența artificială și mai mult, la rețele neuronale și inteligența artificială cognitivă, IoT care va susține toate aspectele vieții de zi cu zi. Suntem dedicați evoluției continue și inovării tehnologice, tocmai de aici s-a născut și proiectul dezvoltării propriului centru R&D.

 

NTT DATA Romania este o companie extrem de implicată în proiecte de responsabilitate socială, de ce este atât de important CSR-ul pentru companie? Compania pe care o conduceți poate fi un model, un reper pentru alte companii din România în a le determina să fie mult mai active în comunitățile în care derulează afaceri, ce i-ați spune unui manager nehotărât?
Ideea cu care am pornit aceasta aventură de 18 ani, pe lângă obiectivul economic, a fost de a modela un nou viitor pentru comunitatea din Cluj, dar și din România. Ne doream să importăm perfecționismul german, standardele și modelele specifice acestuia, acum completate de modelul japonez.
De aceea suntem implicați într-o multitudine de activități și proiecte din zona culturală, de sport și, mai ales, academică, unde avem programe pentru studenți, oferim platforme de învățare și academii de re-profesionalizare.
Cum spuneam și mai sus, pachetele salariale nu mai reprezintă un diferențiator pentru industria IT, spiritul civic și suportul pentru comunitățile locale fiind puncte mult mai importante pentru cei care ne aleg ca angajatori.
De aceea, vom continua să oferim suport comunităților locale și, mai ales, mediului academic, unde intenționăm să susținem cât mai mult programele universitare, dar și să creăm un centru de excelență în ceea ce privește inovația tehnologică.

 

Activați într-un domeniu în care creativitatea joacă un rol esențial, cum este stimulată creativitatea în cadrul companiei, ce rol joacă echipa, spațiul de lucru sau ce alți stimuli sunt importanți în dezvoltarea creativității angajaților NTT DATA Romania?
Creativitatea în domeniul nostru este vitală și reprezintă o misiune pe cât de necesară, pe atât de dificilă. În contextul generațiilor actuale, cu interese multiple, misiunea devine cu atât mai dificilă. De aceea, NTT DATA Romania le oferă posibilitatea de a se dezvolta și de a învăța lucruri noi, într-un mediu competitiv și sigur, cu o echipă de management deschisă feedback-ului și colaborării. Sediile noastre sunt create pornind de la idei avangardiste de design și dotări, astfel folosim fiecare oportunitate pentru a oferi spațiul necesar generării de idei noi, de proiecte noi și de activități și programe la care participă toți colegii.

Comentarii

Comentarii

Related posts

Budapest at MIPIM 2017

Ionut Oprea

Aeroportul din Brașov a primit certificatele de urbanism pentru câteva elemente de construcție

redactia

Cel mai scump ardei iute din lume se cultivă în Banat. Un kilogram costă între 11.000 și 25.000 de dolari

redactia

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More