Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oradea, noua destinație turistică și de business a României

În data de 26 octombrie, la Athenee Palace Hilton București, au avut loc două evenimente de promovare a Oradei, orașul fiind prezentat invitaților de către Asociația Visit Oradea, organizația de management al destinației care stă la baza dezvoltării strategiei de promovare a destinației turistice Oradea.

Primul eveniment al zilei a fost Oradea, The New Tech Platform, eveniment ce s-a adresat companiilor și start-up-urilor IT, cărora Oradea le pune la dispoziție un mediu corect de afaceri și programe menite să le susțină dezvoltarea. „Unul din obiectivele Oradei este acela de a atrage investitori și de a dezvolta mediul de afaceri IT, aceasta fiind din punctul nostru de vedere, strategia corectă de dezvoltare a unui oraș”, a declarat Mihai Jurca.
Poziția Oradei ca oraș propice dezvoltării business-urilor este confirmată și de cifre. Astfel, pe parcursul anilor 2017-2018, Oradea s-a poziționat ca fiind cel mai eficient oraș din România în ceea ce privește valoarea cheltuielilor de capital de 240,4 milioane de euro și a fondurilor europene atrase, în valoare de 140,6 milioane de euro (conform studiului UrbanizeHuB).

Ziua a continuat cu evenimentul Oradea, The Art în Travel and Business, la care au participat reprezentanți din industria hotelieră și ai agențiilor de turism, eveniment care a conturat poziția Oradei în topul orașelor turistice din țară. În ultimii 5 ani, numărul turiștilor care vizitează acest oraș a crescut constant (cu 20% în fiecare an) ajungând, în 2017, la un număr de 223.356 de vizitatori, depășind numărul de locuitori ai orașului (206.000).

„Tuturor ne plac cifrele și la ele ne raportăm în primul rând atunci când măsurăm rezultatele pe care le-am înregistrat până acum cu programele pe care le-am implementat. Iar cifrele arată bine. O creștere costantă a numărului de turiști, începând cu anul 2013, este ceea ce ne confirmă că se poate face turism și într-un oraș considerat mic. Am arătat și vom continua să arătăm că Oradea oferă o mulțime de perspective pentru turiști, de la monumentele istorice cu arhitectură Art Nouveau, până la stațiunile termale, orașul fiind situat pe un lac subteran de apă termală.”, a mai declarat Mihai Jurca, Director Executiv Visit Oradea.

Un alt aspect discutat au fost investițiile făcute de Primăria Oradea în infrastructură și refacerea monumentelor istorice și înfrumusețarea orașului, poziționarea fiind cea de capitală Art Nouveau a României, un centru cultural care se mândrește cu o istorie veche de peste 900 de ani.

Cele două întâlniri reprezintă un pas dintr-o campanie pe care Visit Oradea și Primăria Municipiului Oradea o desfășoară pentru a crește vizibilitatea orașului, precum și fluxurile turistice către Oradea. Mai multe informații despre oraș găsiți accesând acest link sau pur și simplu Visit Oradea!

Asociația pentru promovarea Turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) este o organizație de
management al destinației, realizată în baza unui partenerial public-privat între autoritatea locală din
Oradea și cei mai importanți actori turistici din Oradea și Băile Felix.

Cu un număr de 7 membri, dintre care 4 actori economici de turism privați (Hotelurile Ramada Oradea,
Double Tree by Hilton Oradea, Lotus Center, Group President Băile Felix ), asociația are ca principal scop realizarea și implementarea politicii de dezvoltare turistică a destinației, gestionarea concertată a acțiunilor, componentelor și politicilor turistice locale, precum și a destinației turistice – Oradea-Băile Felix și 1 Mai.

Totodată, Visit Oradea are ca și scop asigurarea realizării politicii de marketing, a planurilor de dezvoltare turistică și a unei agende de evenimente relevante, pentru dezvoltarea şi valorificarea potențialului turistic al destinației, prin coalizarea organizațiilor şi a factorilor interesați, în scopul stimulării si sprijinirii dezvoltării locale, regionale și naționale, prin creșterea fluxurilor și activității turistice, ținând cont de principiile turismului durabil.

Membrii fondatori Visit Oradea: Primăria Municipiului Oradea, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, Zona Metropolitană Oradea, Centrul Comercial Lotus Center Oradea, Hotel Double Tree by Hilton Oradea, Hotel President Băile Felix, Hotel Ramada Oradea.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ZIUA CULTURII JAPONEZE LA MUZEUL ETNOGRAFIC AL TRANSILVANIEI

Articolul următor

PRIAevents și RAC organizează conferinta Influencers and Ethics in Advertising în 2 noiembrie la București

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share