Fonduri Europene Importate Infrastructura Mureș Ultimele stiri

Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fonduri europene

- corina cretu 960x534 - Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fonduri europene

Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din Fondurile europene structurale şi de investiţii şi este responsabilitatea autorităţilor române să pregătească un proiect în acest sens, a declarat pentru AGERPRES comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Un proiect de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, numită Autostrada Unirii, a fost aprobat miercuri de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional.

”Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din Fondurile europene structurale şi de investiţii, având în vedere faptul că este situată în reţeaua TEN-T de bază şi este totodată parte a Master Planului general de transport. Mai mult decât atât, accesibilitatea regiunii de nord-est a României este foarte importantă, zona urbana Iaşi este cea mai populată din Romania, după capitala Bucureşti”, a precizat oficialul european.

În context, Corina Creţu a subliniat că investiţiile în infrastructura de transport a Uniunii Europene se axează pe finalizarea reţelelor transeuropene de transport (TEN-T) şi că statele membre au căzut de acord să finalizeze părţile centrale şi globale ale acestora până în 2030, respectiv 2050.

”Ar fi de dorit să se dea prioritate investiţiilor care primesc fonduri nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul de Coeziune şi care vizează construirea secţiunilor româneşti ale coridoarelor TEN-T, în special construirea secţiunilor transcarpatice nefinalizate. În acest sens, merită să i se acorde o atenţie specială Moldovei, care este o regiune situată la graniţa externă a Uniunii Europene. De asemenea, această regiune este slab conectată la celelalte regiuni ale ţării, la vest (Transilvania) şi la sud (Bucureşti şi Constanţa)”, a subliniat Corina Creţu.

Potrivit acesteia, în conformitate cu principiul gestiunii partajate a fondurilor structurale şi de investiţii europene, autorităţilor române le revine sarcina de a selecta proiectele, de a pregăti cereri de finanţare, respectiv proiecte solide şi de a le trimite spre aprobare serviciilor Comisiei Europene, în cazul proiectelor majore, al căror cost total depăşeşte 75 milioane euro.

”Este responsabilitatea autorităţilor române să pregătească un proiect în acest sens, inclusiv un studiu de fezabilitate obiectiv, care să poată recomanda dacă o conexiune rutieră ar trebui să fie sub forma unei autostrăzi sau a unui drum expres; ce traseu ar trebui sa aibă şi dacă toate acestea ar trebui să se realizeze într-un termen scurt, mediu sau lung, ţinând cont de asemenea de fondurile disponibile”. ”Serviciile Comisiei (DG REGIO) nu au primit încă o cerere de finanţare pentru acest proiect”, a spus comisarul european.

Deoarece fondurile UE disponibile sunt limitate, atât România, cât şi Comisia Europeană au responsabilitatea de a acorda prioritate acelor investiţii care au cel mai bun raport calitate-preţ, dar şi cel mai mare impact, a mai spus oficialul european.

Proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii autostrada Iaşi – Târgu Mureş (numită şi “Autostrada Unirii”), iniţiat de parlamentari ai Partidului Mişcarea Populară (PMP) şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, a fost adoptat atât de Senat, cât şi de Camera Deputaţilor, care este for decizional.

Potrivit proiectului, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.

Related posts

Parcare subterană de 2.500 de metri pătrați în centrul istoric al Timișoarei. Primăria caută investitor privat

redactia

Oaza de liniște ascunsă în munții de unde izvorăște Aur’a, apa de aur a Banatului, reamenajată

redactia

Azomureș a finalizat lucrările aferente opririi planificate a instalațiilor 

Ligia Voro

TAROM lansează prima aplicaţie mobilă din istoria companiei

redactia

Satul de marmură din Hunedoara, unic în România. De aici s-a extras marmura pentru Casa Poporului din București

redactia

O firmă cu capital maghiar va instala rachete anti-grindină în județul Satu Mare, investiție de aproape 2 milioane de euro

redactia

38 de drumuri judetene vor beneficia in 2018 de lucrari de intretinere, investiție de peste 70 mil. lei in Cluj

Stefana Muresan

Belchim – DAFCOCHIM, un parteneriat pentru soluții de top

Transilvania Business

Municipiul Turda, cel mai bun plan de mobilitate urbană durabilă, la nivel european

Stefana Muresan

Adrian Grecu (APMGR): ”România este singura țară din UE care penalizează medicamentele generice”

Stefana Muresan

Invest Quest, la final. Premiu de 5.000 de lei din partea Rotary District 2241

Ligia Voro

Proiect pentru misiuni spaţiale, derulat la USAMV Cluj: Tratarea apei reziduale pentru creşterea plantelor

Stefana Muresan

Premiul de Excelenta in Digitalizare, castigat de Primaria Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Regele Mihai, simbolul demnității noastre uitate

Stefana Muresan

Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, participă la conferința PRIA Agriculture

Transilvania Business

16 staţii de încărcare a vehiculelor electrice la Oradea

Traian Dan

2.000 de elevi și profesori din Mureș beneficiari în proiectul „Energie în școlile copilăriei”

Ligia Voro

Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, al doilea cel mai tranzitat din țară

Stefana Muresan

Pandemia crește producția la Friesland. Angajări mari la fabricile din Ardeal

Nora Dumitrescu

Digitalizarea şi informatizare la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Traian Dan

Compania clujeană Mendola Pro, afaceri de peste 4 mil. euro cu magazinele de decorațiuni Nobila Casa

Stefana Muresan

Trei fraţi din Cluj vând fructe de 2 mil. lei dintr-o livadă de 100 de hectare

Stefana Muresan

Coca-Cola HBC România și Mobexpert sunt noii chiriași ai P3 Bucharest A1

Ligia Voro

Variante de cazare la Untold

Leave a Comment