Bihor Fonduri Europene Investitii Ultimele stiri

Oradea: Contract de finanţare europeană a pasajelor subterane din Piaţa Gojdu, investiție de 111,2 milioane lei

Primarul Ilie Bolojan a semnat la Cluj-Napoca contractul de finanțare aferent proiectului „Coridorul de mobilitate urbană durabilă Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri, Oradea”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Valoarea totală a contractului este de 111.161.126,17 lei (TVA inclus), din care 70.533.098,05 lei este valoarea totală eligibilă. Din suma totală, 59.953.133,34 lei (reprezentând 85%) este valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR, iar 9.169.302,55 (13%) este valoare suportată de către statul roman. Cofinanțarea proprie a beneficiarului este de 1.410.662,16 lei (2%), la care se adaugă cheltuieli neeligibile în valoare de 38.889.756,12 lei.

Durata contractului de finanțare este de 89 luni de la semnarea acestuia.

Obiectivul general al proiectului constă în reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Oradea prin crearea unui coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrată bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Oradea.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători extinse, scăderea anuală a gazelor cu efect de seră, crearea de benzi separate pentru mijloacele de transport public pe o lungime totală de 990 ml, achiziția de 4 autobuze hibride noi care vor tranzita benzile dedicate create prin prezentul proiect, modernizarea și extinderea zonelor pietonale în suprafață totală de 16.349,74 mp pe traseul coridorului de mobilitate urbană, modernizarea/reabilitarea liniilor de tramvai pe o lungime de 0,512 km linii tramvai cale dublă, respectiv 1,024 km linii tramvai cale simplă.

Proiectul de față include trei investiții cu documentații tehnico-economice distincte:

1. Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața E. Gojdu

Se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței E.Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele și benzi de încadrare.

Pentru realizarea lucrărilor constând în benzi dedicate transportului public și a zonelor pietonale este necesară intervenția asupra străzilor existente, fiind necesară asfaltarea acestor strazi, ca de ex. Bd. Dimitrie Cantemir pe o lungime totală de 990 m, str. Independenței pe o lungime de 115 m, str. Piața 1 Decembrie pe o lungime de 200 m, str. Calea Clujului pe o lungime de 215 m, str. Calea Mareșal Al. Averescu pe o lungime totală de 275 m. Se propune îmbunătățirea liniei de tramvai existente pe Bd. D.Cantemir pe o lungime totală de 0,512 km, amenajarea a 3 stații de autobuz etc.

De asemenea, este inclusă amenajarea unui spațiu pietonal central și a altor spații pietonale ca urmare a reconfigurării zonei, dotarea cu mobilier urban, bazine cu apă și cismele, crearea de spații verzi, iluminat public de noapte pentru spațiul pietonal și spațiile carosabile, iluminat permanent al infrastructurii rutiere în subteran și sistem de canalizare pluvială pentru asigurarea drenării suprafețelor carosabile subterane și de suprafață.

Pentru sporirea mobilității urbane se propune realizarea unei piste de bicicliști cu o lungime de 660 ml pe direcția N-S (Bv. D.Cantemir) cu dublu sens și dotarea cu 6 sisteme de suport biciclete de închiriat. Pe sub cele 5 pasaje va fi creat un drum cu benzi dedicate autobuzului. În cadrul bretelelor de legătură vor fi create benzi comune pentru transportul în comun și restul participanților la trafic. Întreaga infrastructură rutieră (fie că este vorba de drum cu bandă dedicată pentru autobuz sau drum utilizat prioritar de autobuz) asupra căreia se intervine în acest proiect va fi traversată de linii de transport în comun. Calea de rulare a tramvaielor este bandă dedicată și va fi traversată de liniile de tramvai nr. 2, 3R, 3N, 4R si 4N.

2. Amenajarea străzii Vasile Alecsandri

În cadrul acestei investiții, lucrările au demarat la 07.09.2017 și nu sunt încheiate încă, fiind realizate în proporție de aproximativ 95%. Suprafața de intervenție este de 4232.74 mp, strada V. Alecsandri are L de 307,60 m și face legătura între Piata Unirii și Parcul 1 Decembrie.

3. Alinierea parcului de vehicule OTL la cerințele dezvoltării durabile – etapa 1 – Achiziție patru autobuze

În urma Studiului de oportunitate se propune achiziția de autobuze electrice hibride, întrucât în urma analizei economice, acest scenariu tehnico-economic este cel mai avantajos din punct de vedere investițional. Prin proiectul de față se vor achiziționa 4 autobuze electrice hibride.

Foto: Primaria Oradea

Related posts

Cluj-Napoca: Proiecte pe fonduri europene de peste 420 de milioane de euro

Stefana Muresan

Patru oferte pentru drumul care leagă Oradea de Autostrada Transilvania

Traian Dan

Piața chineză se deschide pentru exporturile românești

redactia

AGROLAND, retailer agricol românesc investește în resurse umane de top specializate

Ligia Voro

Valoarea companiilor românești listate la bursă a crescut cu 8 miliarde de euro în patru ani

Stefana Muresan

Roman SA așteaptă o comandă în valoare de 50 de mil. de euro din Pakistan

Stefana Muresan

Antrepriză de construcţii la nivelul CNAIR care va prelua şantierele rezultate în urma unor rezilieri

Stefana Muresan

Maria Gabriela Zoană: “Putem intra în Schengen anul viitor”

redactia

Barometrul de conjunctură economică CCIFER 2018: Doar 20% dintre companii estimează condițiile de a face business în România ca fiind favorabile

redactia

David Ciceo, speaker în cadrul ORAT World Summit 2018 (Londra)

Stefana Muresan

Topul judeţelor cu cel mai mare număr de tranzacţii cu terenuri agricole în S1. Străinii, aproape 30% din suprafaţa totală

Stefana Muresan

KFC România a oprit mașinile de gheață din toate restaurantele sale și a pornit o investigație internă, după controlul ANPC

Papuc Irina

ROMSILVA oferă spre vânzare peste 65000 de pomi autohtoni de Crăciun

redactia

Oboseala la români: peste 9 din 10 persoane din mediul urban suferă de ea

Ligia Voro

UBB, singura universitate din România în clasamentul internațional al universităților Leiden Ranking

Stefana Muresan

Investiție de peste 4,7 milioane de lei în Parcul Soarelui din Oradea

Traian Dan

Pentru fiecare euro cu care România a contribuit la bugetul UE a primit 3 înapoi. În total – 54,4 miliarde de euro în 13 ani

Ion Surdu

Unifarm își eficientizează comunicarea cu asociațiile de pacienți

redactia

Întâlnire de lucru a conducerii CCIR cu preşedinţii Camerelor de Comerţ din 13 judeţe

Stefana Muresan

"HR la Superlativ" – Conferinta de resurse umane la Baia Mare

Stefana Muresan

Trenuri cu 160 de km/h pe ruta Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa

Stefana Muresan

Front de lucru pentru constructori! Noi exproprieri pentru traseul Secțiunii 2A Ogra – Câmpia Turzii

Stefana Muresan

Companiile semifinaliste ale proiectului Made în România

Stefana Muresan

Cifră de afaceri record pentru Grupul Marquardt

Stefana Muresan

Leave a Comment