Auto Industrie Slider Ultimele stiri

La Dacia, Uzina Viitorului, s-a încheiat interimatul

Cea mai proaspătă veste dinspre Automobile Dacia și Groupe Renault România este nominalizarea lui Christophe Dridi în funcția de director general al celor două companii, de la 1 ianuarie. Dacia a trecut în 2017 de 5,7 miliarde de euro cifră de afaceri, numără peste 17.700 de angajați și continuă să investească în dezvoltarea producției, dar și în cercetare-dezvoltare. În 2019 este așteptată inaugurarea Renault Bucharest Connected, viitorul sediu unic care va fi situat pe strada Preciziei nr. 3G.

Groupe Renault a anunțat, în 11 decembrie, nominalizarea lui Christophe Dridi în funcția de director general al Automobile Dacia și al Groupe Renault România, de la 1 ianuarie 2019. Acesta va prelua această responsabilitate de la Jerôme Olive, Alliance Regional SVP Manufacturing Process Engineering & Supply Chain Eurasia Region, care a avut un mandat interimar începând cu luna septembrie a acestui an. În ultimii doi ani, Christophe Dridi a fost director executiv al Uzinei Vehicule Dacia și membru în comitetul de management al companiei. Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni va fi condusă, de la aceeași dată, de Miguel Oliver, în prezent director Calitate la uzina Renault Palencia (Spania). Acesta va fi responsabil de activitatea de producţie a modelelor Dacia din gama Global Access.

„Aniversăm anul acesta 50 de ani de Dacia și, în curând, 20 de ani, de când Groupe Renault este în România. Este un mare privilegiu să mă alătur celor peste 17.700 de angajați care au făcut posibile aceste realizări de-a lungul timpului, prin profesionalismul și talentul lor în fiecare dintre activitățile care compun construcția unei mașini: de la studiul clientului și până la post-vânzare. Groupe Renault România este nu doar o companie care reușește prin produsele pe care le oferă clienților din 44 de țări ale lumii, ci și un model de business de neegalat până în prezent. Am încredere în toate echipele de la București, Titu, Mioveni, Pitești și Oarja că vom continua această dinamică și vom răspunde cu aceeași exigență angajamentului luat față de fiecare client. Totodată este esențial să ne menținem competitivi într-o industrie în permanentă transformare la nivel mondial. În 2019 inaugurăm Renault Bucharest Connected, un sediu unic pentru angajații din București. Este un proiect de management care arată mai mult ca niciodată că suntem orientați către viitor”, a declarat Christophe Dridi, potrivit unui comunicat al companiei.

„Am şansa de a conduce echipele de fabricație din Uzina Vehicule Dacia, una dintre cele mai importante uzine ale Alianței Renault Nissan Mitsubishi. O uzină a viitorului, unde angajații și clienții se află  în centrul transformărilor. Este locul de unde, la fiecare 54 de secunde iese o mașină calitate și tehnologie made in Romania. Alături de viitorii mei colegi, voi continua ceea ce s-a realizat, astfel încât să fabricam vehicule atractive, de calitate, competitive și apreciate de clienții noștri”, a adăugat Miguel Oliver, potrivit aceleiași surse.

 

Dacia, Uzina Viitorului

Dacia este comercializată în 44 de țări, este lider de piață în România, iar gama electrică Renault este lider de piață în România – peste 120 de unități vândute. Toate acestea au legătură cu activitatea Uzinei de la Mioveni, dar și a celorlalte fabrici și centre din Grupul Dacia-Renault.

Partea de producție, din punctul nostru cea mai importantă, este asigurată de Uzina Vehicule Dacia. Cu o capacitate de producție de 350.000/an, aici se produc mărcile Logan, Logan MCV, Logan MCV Stepway, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Renault Symbol. 93% din producție este destinată exportului. Spre exemplu, în 2017, compania a produs 313.883 unități și 45.036 caroserii vopsite. Pentru iubitorii de cifre, 1 vehicul iese de pe linia de fabricație la fiecare 54 de secunde.

O a doua unitate importantă pentru producția Dacia – Renault și pentru cifra sa de afaceri, dar și un furnizor important pentru 40 de uzine ale Groupe Renault și ale Alianței Renault Nissan Mitsubishi, este Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia, unde funcționează 120 de linii de producție, cu o lungime totală de 12 km.

Aici sunt produse motoare benzină Energy TCe 90 și 1.6 MPI. Uzina are o capacitate de producție anuală de 930.000 de motoare, 630.000 cutii viteze, 29.400 tone aluminiu și 1.271.000 șasiuri. Față de capacitate, în 2017, la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia, au fost produse mai mult de jumătate din capacitatea de producție motoare – 510.000, mai exact, respectiv șasiuri – 751.000. La cutii de viteză, producția a trecut de 70%, și anume 506.000 cutii de viteze.

Pe lângă partea de producție, activitatea grupului este puternic sprijinită de centrul de design – Renault Design Central Europe, creat în 2008, care contribuie la design-ul gamei Global Access*, centrul Renault Technologie Roumanie, care este centru sursă pentru gama Global Acces pe parte de concepție, testare și industrializare și care este responsabil de coordonarea proiectelor de adaptare a vehiculelor și de viața serie a motoarelor

pe benzina și a gamei Global Access, Centrul Tehnic Titu, singurul centru (după Franța) de teste al Groupe Renault la nivel internațional. Ultimul dispune de zeci de bancuri și săli de teste (ex. sala Semianecoica, Bancul cu rulouri, Simulator solar, validări GMP, Cabina infraroșu, Pregătire rulări pe piste, Cabina ploaie), 32 km de piste pentru testarea vehiculelor, 10 tipuri de piste (ex. Rapidă, Tunel de apă, Tunel praf, Pistă Oraș).

De asemenea, companiile nu ar fi complete fără Matrițe România, creată în 1987, unde sunt concepute și realizate sculele de ambutisare și machetele pentru repere de caroserie de dimensiuni mari (exteriorul mașinii), Direcția Logistică România – cu Centrul de Expediții Vehicule, unde săptămânal sunt încărcate 570 de camioane și 11-15 trenuri cu vehicule care ajung inclusiv în Noua Caledonie, și Alliance International Network, creată în 2015, care a expediat în 2017 peste 2,9 milioane metri cubi de piese, Renault Commercial Roumanie, Renault Services Roumanie care furnizează, printre altele, servicii interne de business pentru Groupe Renault și Alianța Renault Nissan Mitsubishi, în 80 de țări, și Renault Credit International care oferă, în principal, soluții de finanțare și servicii clienților mărcilor Dacia, Renault și Nissan din România.

 

Groupe Renault în România

 

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de țări și a vândut 3,76 milioane de vehicule în 2017. Mizează pe complementaritatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și Lada), pe vehiculul electric și pe Alianța sa unică cu Nissan și Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor și a continua strategia de creștere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internațional. Groupe Renault este singura companie din România care integrează toate activitățile specifice construcției automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricație, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanțare. În 2016 Groupe Renault România a depășit 5 miliarde de euro cifră de afaceri. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piața locală cu mărcile Dacia și Renault.

 

CIFRE

Cifră de afaceri: 5,7 miliarde euro

Contribuție PIB: 3%

Pondere în exporturile României: 8%

Furnizori în România: 1.500

Angajați Dacia: 17.719

Puncte de vânzare Dacia + Renault: 108

Cotă de piață Dacia + Renault: 37,2%

Investiții (2000-2017): 2,8 miliarde de euro

Articol publicat în ediția 82 a revistei Transilvania Business, ediție dedicată Industriei automotive din România – decembrie 2018

 

 

Related posts

Autostrada din Ungaria, la 26 km de granița cu România. Au fost inaugurate două noi segmente

redactia

Renault, parteneriat cu învățământul clujean

Stefana Muresan

”Cupru Min” Abrud cumpără la licitație o tehnologie prin care ar putea scoate mai mult metal, din același concentrat

redactia

Leave a Comment