Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Consiliul UE propune adoptarea unei măsuri pentru a stimula exportul de medicamente generice și biosimilare

Reprezentanții statelor membre ale Uniunii Europene, reuniți la Bruxelles, au căzut de acord în privința unei poziții preliminare a Consiliului Uniunii Europene care ar urma să introducă o excepție de la protecția acordată medicamentelor originale.

 

Astfel, în cazul în care medicamentele generice ar fi produse pentru export, s-ar putea acorda o derogare de la interdicția de fabricare a genericelor prin protecția acordată medicamentelor originale, care beneficiază de un certificat suplimentar de protecție (SPC).

Companiile farmaceutice de pe teritoriul Uniunii Europene ar putea, în cazul în care această propunere ar fi adoptată de Parlamentul European, să producă medicamente generice și biosimilare pentru cazurile în care medicamentele originale beneficiază de un SPC, doar dacă producția s-ar face exclusiv pentru export pe o piață din afara Uniunii Europene, unde protecția fie a expirat, fie nu a existat niciodată.

În felul acesta, se speră că producătorii de generice și biosimilare din UE nu vor mai fi în dezavantaj față de omologii lor din afara UE, cu care concurează pe piețele globale. În plus, noua prevedere i-ar putea ajuta pe producătorii europeni de generice și biosimilare să fie prezenți pe piața europeană din prima zi în care expiră protecția pentru medicamentele originale, anunță rohealthreview.ro.

Conform draftului redactat la Bruxelles, excepțiile vor fi aplicabile în următoarele situații:

  • atunci când genericele sau biosimilarele sunt produse exclusiv pentru export în țări din lumea a treia, unde protecția pentru medicamentele originale nu există sau a expirat;
  • dacă producătorul a furnizat informațiile necesare deopotrivă autorităților din statul membru UE în care își desfășoară activitatea și deținătorului de SPC cu cel puțin trei luni în avans;
  • dacă producătorul a informat toate părțile implicate în comercializarea produsului că acesta poate fi pus pe piață doar în afara UE;
  • dacă producătorul a aplicat pe ambalajul produsului un logo specific, care să indice faptul că este doar pentru export.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Satul Richiş din Sibiu, magnet pentru turiştii din Germania, Franţa, Olanda, Italia sau SUA

Articolul următor

Angajații din construcții vor avea, din februarie, un salariu cu 25% mai mare

Citește și:
Citeste mai mult

Zilele Culturii Maghiare la Oradea

Acest sfârșit de săptămână aduce în Piața Unirii și în Cetatea Oradea, o nouă ediție a evenimentului Zilele…
Citeste mai mult

EXPO REAL: Exhibitor number up 50 percent

Over 1,900 exhibitors registered Innovative solutions concentrated in Hall A3 Overarching topics: ESG, housing, interest rate policy, climate…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share