Energie Fonduri Europene Ultimele stiri

E.ON și MOL România lansează „autostrada electrică” Iaşi-Tîrgu Mureş, proiect finanţat din fonduri europene

  • În municipiul Iaşi a fost pusă în funcțiune o stație de încărcare rapidă a vehiculelor electrice, parte a viitoarei rețele de unități care vor face legătura dintre Moldova şi Transilvania;
  • Alte 4 staţii au fost deja puse în funcţiune, de către E.ON, în localităţile Târgu Frumos şi Cristeşti (jud. Iași), respectiv Tașca (jud. Neamţ) şi Adjud (jud. Vrancea).
  • Până în anul 2020, prin proiectul NEXT-E, în România vor fi instalate 40 de staţii de încărcare rapidă, dintre care 19 de către E.ON, iar 21 de către MOL România;
  • Acestea vor fi integrate în viitoarea reţea pan-europeană de staţii de încărcare rapidă şi ultra-rapidă a vehiculelor electrice, care va include 252 de unităţi şi va traversa şase ţări din Europa Centrală şi de Est;

 

Compania E.ON Energie România a pus în funcţiune, luni, în municipiul Iaşi, în staţia MOL din cartierul Păcurari, cea de-a cincea staţie de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice din cele 19 unităţi pe care şi-a propus să le instaleze în România în cadrul proiectului NEXT-E, susţinut din fonduri europene, prin intermediul programului  Connecting Europe Facility (CEF).

Amplasată în perimetrul benzinăriei MOL din cartierul ieşean Păcurari, staţia are o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie.

În judeţul Iaşi au fost deja puse în funcţiune două staţii de încărcare în localităţile Târgu Frumos şi Cristeşti, care se adăugă celor deschise în Tașca (jud. Neamţ) şi Adjud (jud. Vrancea). Totodată, se are în vedere finalizarea şi punerea în funcțiune, în luna martie a altor stații în localitățile Piatra Neamț și Roman (jud. Neamț), precum și în localitatea Scheia (jud. Suceava). În fiecare locaţie va fi instalată câte o staţie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, fiecare staţie va avea minimum 2 locuri de parcare.

Până la sfârşitul anului viitor, E.ON îşi propune să implementeze proiectul pe ruta Iaşi – Gheorghieni – Tg. Mureş, care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toţi posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul. O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare.

Statisticile care arată o creştere semnificativă de la an la an a numărului de autovehicule electrice vândute în România sunt extrem de îmbucurătoare, pentru că indică o orientare clară către unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport, la fel cum se întâmplă în lumea întreagă. În acest context, se pune tot mai serios întrebarea dacă va reuşi infrastructura de încărcare să ţină pasul cu această tendinţă. Noi credem că este esenţial să venim în întâmpinarea dorinţelor şi a nevoilor posesorilor de autovehicule electrice şi nu numai, oferindu-le un acces facil la staţiile de încărcare. Practic, vrem să fim alături de ei în toate călătoriile lor electrice astfel încât să aibă o experienţă cât mai plăcută”, a declarat Dan Morari, director general al E.ON Energie România.

„Ne bucurăm să asistăm astăzi, în staţia MOL Iaşi Păcurari, la deschiderea uneia dintre cele 40 de stații de încărcare a vehiculelor electrice care vor fi instalate în cadrul proiectului NEXT-E. Grupul MOL a adoptat în urmă cu 3 ani Strategia 2030, o viziune care stabilește principalele direcții ale companiei pentru perioada următoare. Unul dintre fundamentele care au stat la baza dezvoltării acestei Strategii a fost dorința MOL de a deveni prima alegere pentru clienții săi. Suntem conștienți că trăim vremuri de schimbare majoră, care se va reflecta puternic inclusiv în obiceiurile de consum ale clienților noștri, însă noi suntem pregătiți să le anticipăm nevoile și să le oferim cele mai bune soluții”, a declarat Camelia Ene, CEO&Country Chairman MOL Romania.

Toate cele 40 de staţii din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de către MOL România) vor fi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia. Prin această inițiativă, infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului.

Staţiile vor fi integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

Despre NEXT-E

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, vor fi instalate, până în anul 2020, un număr de 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine.

Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW.

Reţeaua dezvoltată de acest consorţiu are ca scop crearea unei infrastructuri în Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România. Foarte important, această reţea va fi conectată cu reţeaua de staţii de încărcare electrice din Europa de Vest, datorită coordonării cu alte proiecte finanţate prin intermediul CEF.

 

Related posts

Bani pentru viitorul aeroport de la Ghimbav

redactia

Sebeș, un oraș tot mai prosper. Un mare dezvoltator imobiliar oferă ca premiu un apartament în Sebeș

redactia

FOTO: Premierul Orban, în vizită la unitatea de producție Star Assembly

Transilvania Business

Corteva Agriscience a inaugurat o nouă unitate de ambalare în Cernay, Franța

Ligia Voro

ADR Centru, seminarii de conștientizare- 70 de milioane de euro, fonduri disponibile

Stefana Muresan

Amoma inchiriaza 2.300 mp in Globalworth Plaza

Ionut Oprea

Aproximativ 2.800 firme cu capital maghiar, în Bihor. Biroul din Oradea al Casei de Comerţ din Ungaria, cea mai prolifică activitate dintre cele 22 din Europa centrală

Stefana Muresan

Noul Sun Plaza – finalizat de S IMMO

Stefana Muresan

MedLife cumpără Polisano și îşi consolidează poziția de lider la nivelul Transilvaniei, cu peste 60 mil. euro cifră de afaceri

Stefana Muresan

Yonder a dotat cu echipament IT o școală din Cluj

Nora Dumitrescu

Avionul de lux al omului de afaceri Ioan Niculae, scos la vânzare de Banca Transilvania la un preţ de pornire de 5,17 milioane de dolari

Stefana Muresan

UBB Cluj, 8.000 de locuri bugetate pentru admiterea la cursuri de licenţă şi master și noi specializări

Stefana Muresan

MedLife a anunțat achiziționarea pachetului integral de acțiuni al Spitalului Lotus Ploiești

Papuc Irina

Producătorul de lacuri şi vopsele Azur din Timişoara, cifră de afaceri de 25,5 mil. euro în primele nouă luni

Stefana Muresan

CONAF: Aproximativ 270.000 de firme din București – Ilfov ar putea beneficia de fonduri europene

Ionel Albu

EMBA-ul britanic de la UBB, la a cincea generație de cursanți

redactia

Ce își doresc azi tinerii de la profesori și sistemul educațional românesc?

Ligia Voro

Arad: Peste 300 km de drumuri județene intră în modernizare

Stefana Muresan

BILKA, crestere 41% pentru 2016

Ionut Oprea

Sprijin financiar de peste 320 mil. de lei pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură

Stefana Muresan

Superland, cel mai mare loc de joacă pentru copii din sud-estul Europei, investiție de aproximativ 10 milioane de euro

Stefana Muresan

IRUM, investiţii de 1,9 milioane de euro în dezvoltarea fabricii de tractoare din Reghin

Stefana Muresan

Europa obligă clusterele să își facă publicitate pe banii lor

Nora Dumitrescu

De mâine, obligațiunile Raiffeisen Bank intră la tranzacționare la BVB 

Ligia Voro

Leave a Comment