Industrie Ultimele stiri

Astra Arad se luptă cu turcii de la Durmazlar pentru a livra 100 de tramvaie moderne Capitalei, contract de 180 mil. euro

În cadrul procedurii pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie moderne organizate de Primăria București, au depus oferte doi operatori economici: Astra Vagoane Călători SA şi Durmazlar Makine San Ve Tic AS.

Vineri, la ora 15.00, a expirat termenul pentru depunerea ofertelor pentru achiziţia a o sută de tramvaie. Deşi în cadrul procedurii s-au înscris 20 de operatori economici, au depus oferta doar doi: Astra Vagoane Călători SA şi Durmazlar Makine San Ve Tic AS.

Primaria municipiului Bucureşti a publicat în SICAP, în 11 decembrie 2018, anunţul pentru achiziţia celor 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro).

Este vorba despre achizitionarea a 100 de tramvaie şi echipamente necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe traseele 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 şi 55.

Cele 100 de tramvaie noi vor avea podeaua complet coborâtă, pe toată lungimea vehiculului, din gama de 36 m, cu minim 5 uşi duble, dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii salonului pasageri. Sistemul va oferi posibilitatea reglăii, atât a temperaturii, cât şi a debitului de aer.

De asemenea, prin documentaţia de achiziţie s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puţin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aiba nivel de zgomot redus, instalaţie de supraveghere video, echipamente pentru validarea cardurilor.

Pentru persoanele cu dizabilităţi care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisanta cu acţionare manuală şi se vor amenaja două locuri speciale la cea mai apropiată uşa dublă de acces faţă de postul de conducere. De asemenea, în apropierea acestor spaţii trebuie prevăzute bare de susţinere, dispozitive de asigurare, butoane de comandă şi comunicare etc.

Durata de utilizare a tramvaiului trebuie să fie de minim 30 de ani, iar garanţia funcţionării fără defecţiuni a tramvaiului – minim 5 ani sau minim 300.000 km.

Obiectivele generale ale proiectelor sunt de a reduce emisiile poluante generate de transportul rutier motorizat la nivelul municipiului Bucureşti.

Related posts

The Landmark, in administrarea Colliers

Ionut Oprea

Investiţie de peste 1 mil. euro pentru dotarea a două spitale din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

AHK România, propunere pentru rezolvarea problemelor legate de lipsa forței de muncă

Stefana Muresan

Leave a Comment