Analize Auto Ultimele stiri

Top cele mai vândute mărci în primele două luni din 2019

Vânzările de autovehicule au crescut cu 17,1% în primele două luni din 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 24.065 unităţi, din care 19.531 autoturisme (+ 18,1%) şi 4.534 vehicule comerciale (+12,9%), arată datele publicate vineri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Potrivit APIA, pe plan european însă, se consemnează după primele două luni din 2019 o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 2,9% comparativ cu 2018. Relevant pentru acest punct al analizei este faptul că februarie 2019 este a șasea lună consecutivă de scădere a pieței europene, comparativ cu luna similară a anului anterior. Principalele țări din UE, care, împreună, acoperă cca. 75% din piața, înregistrează, după 2 luni, următoarea evoluție: Franța +0.5%, Germania +0,6%, Italia -4,9%, Spania -8,4% și UK – 0,6%.

În continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 69% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale lui 2019. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime două luni (5.983 unități) este cu 49% superior celui din perioada similară a anului trecut (4.026 unități); ca urmare și ponderea lor a crescut de la 24% în 2018 la 31% în 2019. Acesta este încă un semnal pozitiv în ceea ce privește apetența persoanelor fizice de a achiziționa autoturisme noi în afara programului Rabla, evoluția fiind probabil susținută, atât de creșterea veniturilor, cât și de oferta constructorilor de autovehicule și reprezentantilor acestora din România.

În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele două luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 72.933 unități, cu 7,8% mai puține decât în 2018, dar și pe structură de vârstă îmbunătățită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 15,3%).

Vânzările de autovehicule noi

În primele două luni ale anului au fost vândute 24.065 unități (+ 17,1%), din care 19.531 autoturisme (+ 18,1%) și 4.534 vehicule comerciale (+ 12,9%).

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 5.769 unități, urmată de către Ford, cu 2.393 unități și Volkswagen 2.243 unități.

La autoturisme, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 5.309 unități (27,2% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 16,6% față de 2018), urmată de Volkswagen cu 1.964 unități (10,1% cotă de piață, volume în creștere cu 10,1% față de 2018); Ford 1.772 unităţi (9,1% din total piață, volume în creștere cu 39,3%); Skoda 1.670 unităţi (8,6% din total piață, volume în creștere cu 2,5%) și Renault 1.577 unități (8,1% cotă de piață, volume mai mari cu 55,1%).

Pe modele, cu cele 1.596 unități vândute, Dacia Duster este cel mai bine vândut model în primele două luni ale lui 2019, urmat de Dacia Logan cu 1.503 unități, Dacia Sandero 1.163 unități, Renault Clio 981 unități și Skoda Octavia 718 unități.

Analizând segmentarea pe clase, remarcăm pentru primele două luni ale anului 2019 o evoluție mixtă, astfel: creșteri pe segmentele MPV (+51,4%), B (+37,6%), SUV (+30,4%), Sport (+14,3%), C (+5,8%) și scăderi pe F (-64,7%), D (-15,4%), A și E (-15,3%).

În funcţie de tipul de combustibil, primele două luni ale lui 2019 consemnează un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzină, care dețin un procent de 64,6% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în primele două luni ale lui 2018 (52,4%).

Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 7 mărci și respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (64,6%).

În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), ponderea acestora continuă să crească, ajungând să dețină, în primele două luni ale lui 2019, o cotă de piață realtiv importantă, respectiv 3,3%. Pe categorii, consemnăm o creștere de 2,8% la autoturismele electrice 100% și o scădere de 71,6% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creștere de 139,6%.

Acestă evoluție constant pozitivă din ultimii ani – în 2015 se vindeau doar 46 de autotursime electrice și plug-in, în timp ce anul trecut de 21 ori mai multe, respectiv 987 unități) demonstrează faptul că stimulentele de care autoturismele „verzi” beneficiază prin Programul Rabla Plus, ajută la o mai rapidă penetrare pe piață a acestora. Ca atare, în măsura în care stimulentele se vor menține în aceiași parametrii, iar bugetul acestui program va continua să crească, este de așteptat ca și interesul pentru România al constructorilor globali de astfel de autovehicule să fie unul pe măsură.

În funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând în primele două luni ale lui 2019, 28,0% și respectiv, 25,6% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 16,3% și negru cu 10,3%.

O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4). Acestea reprezintă 21,7% din totalul livrărilor realizate în primele două luni ale lui 2019, pe un volum total de 4.247 unități, în creștere cu 3,5% față de 2018 (mult sub creșterea medie a pieței, care a fost +18,1%).

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 27,1% sunt fabricate în România, 22,3% sunt fabricate în Germania, 11,2% în Cehia; 9,9% în Turcia și 6,7% în Spania.

În acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în aceaste prime două luni din 2019 cu 20,8% comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mai redusă, de 17,1%.

sursa: apia.ro

Related posts

Noul mall din Sibiu va avea 9 săli de cinema ultramoderne

Papuc Irina

Inserția pe piața muncii – vectorul învățământului terțiar

redactia

Evgeny Nikolsky, noul General Manager al JTI România, Moldova și Bulgaria

Ligia Voro

GoPharma, cresteri de pana la 10 ori in primele 6 luni

Transilvania Business

 Primul studiu pe pacienți infectați privind dinamica anticorpilor dobândiți natural pentru COVID 19, demarat de MedLife

Papuc Irina

Proiect pentru extinderea pistei de aterizare-decolare a Aeroportului Transilvania Târgu Mureș

Ligia Voro

Deșeurile din județul Bihor vor fi colectate selectiv, pe cinci fracții

Traian Dan

Maramures, Cluj si Alba, judetele cu cea mai mare crestere economica in 2016

Stefana Muresan

Firmele maramureșene, instruite de finanțe la impozitare și TVA

Nora Dumitrescu

Braşov, Miercurea Ciuc şi Sfântu Gheorghe, cel mai puțin poluate

Stefana Muresan

Continental în România

redactia

Povestea certificarii europene a Salamului de Sibiu

Ionut Oprea

România, prezență constantă la Maison & Objet Paris

Ligia Voro

Clase cu profil aeronautic la Brașov, proiect susținut de Airbus Helicopters, Transylvania Aerospace Cluster și Ambasada Franței

Stefana Muresan

Programele "Rabla Clasic" și "Rabla Plus" pot fi accesate

Stefana Muresan

CEFC intenționează să finanțeze cu 3 miliarde dolari dezvoltarea KMG International (fostul Rompetrol)

Stefana Muresan

Grupul Nutrientul din Bihor investeşte 10 mil. euro în noi ferme

Stefana Muresan

Creștere de peste 70% ale conturilor de economii ale persoanelor fizice la BCR

Traian Dan

UVT, pe podiumul național în clasamentele RUR Reputation Ranking și RUR Academic Ranking

redactia

Maramureș: Compania americană Universal Alloy Corporation Europe investeşte peste 250 de milioane de euro într-un centru pentru producţia de componente pentru aeronave

redactia

Transgaz, încasări de 188,5 milioane de lei de la Romgaz pentru transportul gazelor în perioada 1 octombrie 2016 – 1 octombrie 2017

Stefana Muresan

Reţeaua de clinici Dent Estet, deținută de MedLife, deschide două noi clinici stomatologice în Sibiu

redactia

Colliers a consiliat Nepi Rockcastle în vânzarea strategică a portofoliului de birouri pentru peste 300 milioane euro

Papuc Irina

BestJobs a lansat serviciul de staffing pentru perioade scurte

Stefana Muresan

Leave a Comment