Cluj Infrastructura

Cluj: S-a semnat acordul de asociere pentru realizarea metroului și a trenului metropolitan

Astăzi  s-a semnat acordul de asociere între Cluj și Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida  pentru construirea metroului și a trenului metropolitan în Cluj.

„Am semnat astăzi, împreună cu primarii comunelor Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida Acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru trenul metropolitan și metrou.
Acest proiect de investiții reprezintă un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj-Napoca și are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicată pentru populația zonei metropolitane, precum și un transport eficient înspre și dinspre Cluj-Napoca”, a declarat primarul Clujului, Emil Boc.

Proiectul de investiții va fi realizat în două etape, a anunțat edilul pe pagina de Facebook. În prima etapă va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuală. În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km.

Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu.

Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea două părți.

În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.
Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran.

A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău.

Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.

Related posts

Acord cadru pentru serviciile topografice si de cadastru privind imobilele din domeniul public si privat al Clujului

Stefana Muresan

CJ | Literatura şi marea pe viu cu Radu Niciporuc

Dorel Goia, cetățean de onoare al județului Bistrița-Năsăud

Stefana Muresan

Începe construcţia autostrăzii pe care o aşteptăm de zeci de ani. Se fac 9 tunele de 5 km

redactia

Cluj-Napoca găzduiește Startup Europe Summit 2019

Stefana Muresan

Finanțări europene de aproape 30 milioane de lei la Satu Mare

Traian Dan

Ministerul Transporturilor a aprobat cererea de finanțare pentru autostrada Sibiu-Pitești și a transmis proiectul Comisiei Europene

Papuc Irina

10 oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești

Ligia Voro

Carbochim şi-a majorat profitul de aproape 40 de ori, în primul trimestru

Stefana Muresan

Program post universitar de securitate a sistemelor informatice, în cadrul UBB

redactia

Tudor Giurgiu despre cinema, modă și stilul vestimentar atipic care îi definește imaginea. „Costumele Tudor Tailor au personalitate, una care aduce destul de mult cu îndrăzneala TIFF-ului” 

Transilvania Business

O fabrică a grupului TeraPlast, inaugurată în spațiul virtual

Nora Dumitrescu

Cercetătorii clujeni vor să-și facă parc de energie regenerabilă cu fonduri europene

Stefana Muresan

Femeile din Ardeal își găsesc mai ușor loc de muncă

Nora Dumitrescu

Ministrul transporturilor: “Execuția Tunelului Meseș va dura trei ani”

Nora Dumitrescu

Milionarul Ștefan Gadola a adus o delegație din Kazahstan la Cluj

Nora Dumitrescu

Gara Brașov va fi modernizată cu fonduri proprii ale CFR. Investiții necesare de peste 10 ani

Ion Surdu

Transilvania Constructii a inceput lucrarile la Corpul B al cladirii Novis Plaza din Cluj Napoca

redactia

CTP continuă extinderea la nivel național și internațional, în 2018

Ionut Oprea

Un clujean vrea să decongestioneze intersecția de la centura Vâlcele – Apahida

Nora Dumitrescu

Crama La Salina din Turda vinde 10% din producţie pe pieţele din Anglia şi Polonia

redactia

Se toarnă ultimul asfalt pe lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva

Stefana Muresan

Patru oferte pentru terminalul de peste 180 milioane lei al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav

redactia

CJ | Creșterea de 12% a traficului aerian pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

Leave a Comment