Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Umbrărescu, ”kamikaze”. Lucrează în pierdere pe Autostrada Lugoj – Deva și înregistrează cel mai mare progres pe Centura Bacău

Constructorul român Dorinel Umbrărescu a raportat până acum o pierdere de 20 de milioane de euro pe şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva lot 4 şi continuă să aducă bani de acasă pentru finalizarea lucrărilor, au spus pentru ECONOMICA.NET surse apropiate situaţiei. Firmele lui s-au angajat să construiască autostrada cu 40% din preţul estimat de Compania de Drumuri la licitaţie.

 

“Umbrărescu este kamikaze. Lucrează în pierdere pe Autostrada Lugoj – Deva. Până acum a avut pierderi de 20 de milioane de euro”, au spus sursele Economica.

Asocierea Tehnostrade – Spedition UMB a avut cea mai bună ofertă în cadrul licitaţiei de “Proiectare si Executie autostrada Lugoj – Deva, Lot 4”, respectiv 419 milioane de lei, faţă de valoarea estimată a contractului de 1,05 miliarde de lei.

Numai că socotelile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg, iar constructorul român a avut de-a face cu unele probleme pe şantier, care au necesitat soluţii mai scumpe, astfel că a ajuns să lucreze în pierdere.

Umbrărescu a dat asigurări încă de anul trecut că deşi mai este mult de lucru în zona arhi-cunoscutului “deal al liliecilor”, Şoimuş, termenul de finalizare al execuţiei, prevăzut pentru luna august 2019, va fi respectat.

“Procedura tehnică aplicată în zona Dealul Șoimus reprezintă o premieră în România. Mai mult decât atat, în toată lumea mai sunt executate doar trei lucrari de complexitate asemănătoare”, preciza constructorul.

Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva are în total 22,139 km, iar la acest moment este finalizat în proporție de 95%. Contractul pentru acest lot a fost atribuit pe 29 iulie 2013 asocierii Tehnostrade – Spedition UMB.

Pe de altă parte, Dorinel Umbrărescu a raportat cel mai mare progres pe Centura Bacău care include primii kilometri de autostradă din Moldova.

Spedition UMB a primit ordinul de începere a lucrărilor pe 8 martie şi a raportat doar luna trecută un avans de 10 puncte procentuale pe şantierul primilor kilometri de Autostradă din Moldova. De altfel, acesta este cel mai mare progres de pe şantierele de autostrăzi de la începutul anului.

„Precizăm că în cele trei săptămâni dintr-o lună în care se lucrează în câte două schimburi, programul de lucru este luni – sâmbătă, inclusiv. Pe perioada încetării activităţii în şantier utilajele vor fi garate în puncte special amenajate pentru a fi păzite. Reamintim că lucrările au început în data de 8 martie, cu trei luni mai devreme decât prevedea contractul. Acest lucru a fost posibil ca urmare a faptului că Spedition UMB a accelerat faza de proiectare şi a predat proiectul tehnic în trei luni, deşi contractul semnat cu CNAIR la sfârşitul anului trecut prevedea 6 luni pentru această fază”, arată CNAIR.

Sursa foto: Autostrada Lugoj – Deva, lot 4 – Rocklee, membru al forumului Asociaţiei Pro Infrastructură

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Pregătiri intense pentru Summit-ul UE de la Sibiu: Trei spitale mobile și un avion medical

Articolul următor

Unul dintre cei mai mari producători agricoli a mai cumpărat 420 ha în Timiș de la o companie australiană

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share