Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cluj: Program finanțat din fonduri europene pentru digitalizarea procesului de obținere a autorizațiilor de construire

Întregul proces de obținere a autorizațiilor de construire în județul Cluj trece în această perioadă printr-un amplu program de digitalizare, derulat printr-un proiect european de aproape 4 milioane de lei, „Județul Cluj – Smart Territory”. Implementarea a început luna aceasta, iar la final, județul va avea un atlas teritorial complex, o aplicație de tip „ghișeu unic” și una de arhivare, care vor permite, împreună, obținerea autorizației de construire în maximum 60 de zile. Implementarea durează 29 de luni, ceea ce înseamnă că toate soluțiile IT trebuie să fie funcționale la sfârșitul anului 2020, scrie presshub.ro.

CJ Cluj este singurul din țară cu un astfel de program aflat în implementare. „Practic, timpul pierdut pentru plata unor taxe de emitere și obținerea de documente de la mai multe instituții, completări suplimentare/subiective ale dosarelor, cozile nesfârșite la ghișeu, «atențiile», toate acestea dispar”, informează reprezentanții CJ într-un comunicat de presă.

Termenele pentru implementare sunt: sfârșitul anului 2019 pentru implementarea Arhivei și a Ghișeului unic, respectiv 2020 pentru Atlasul teritorial.

Proiectul este constituit din trei componente majore, care, corelate, vor permite obținerea autorizației de construire în cel mult 60 de zile.

Atlasul Teritorial este o aplicație informatică care va reuni, într-o singură platformă, seturi și baze de date ale diferitelor instituții, transpuse spațial, referitoare la activități de amenajare a teritoriului, urbanism, locuire, dezvoltare economică, în vederea fundamentării deciziilor referitoare la investiții, respectiv la planificarea strategică a județului.

Impactul acestei aplicații la nivelul cetățeanului rezidă din faptul că cele mai bune decizii vor putea fi implementate având la bază date reale, pentru a crește calitatea vieții în județ. Conceptul nu este unul nou, dar nu există implementat la nivel de instituții publice, motiv care conferă proiectului un caracter inovator. În prezent, interogarea informațiilor se face la cerere, fără a avea acces permanent la informații actualizate și fără un real suport în realizarea bazei de date integrate, transpuse spațial, notează publicația citată.

Proiectul „Județul Cluj – SMART TERRITORY” este finanțat din Fondul Social European în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 2 „Administrație publică și sistem judiciar accesibile şi transparente”, Obiectiv Specific 2.1. Valoarea totală a proiectului este de 3.901.772,00 lei, din care 3.316.506,20 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul Social European (85%), 507.230,36 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din bugetul național (13%) și 78.035,44 lei reprezintă cofinanțare eligibilă din bugetul Consiliului Județean Cluj (2%).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Blue Air

Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, al doilea cel mai tranzitat din țară

Articolul următor

Salvarea Băilor Neptun din Herculane, proiect al unor tineri arhitecți din Timișoara

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share