Cluj Investitii

Cluj-Napoca: 35 milioane € pentru alei pietonale, piste de biciclete și zone de agrement pe malurile Someșului

Malurile râului Someş, care traversează municipiul Cluj-Napoca, vor fi transformate în zone pietonale, de agrement şi cu piste pentru biciclete, într-un proiect realizat de arhitecţi spanioli, care au câştigat, în urmă cu doi ani, un concurs internaţional de soluţii iniţiat de Primărie. Valoarea totală a proiectului este de 123.696.371 lei, iar contribuţia proprie a Primăriei Cluj-Napoca se ridică la 34.038.247 lei, scrie monitorulcj.ro.

José Mayoral Moratilla, arhitectul spaniol al firmei care a câştigat, în urmă cu doi ani, concursul de soluţii ”Rethinking Someş” lansat de Primăria Cluj-Napoca, a declarat că dintr-o barieră urbană care desparte oraşul în două, râul poate deveni un loc de întâlnire şi de petrecere a timpului liber, unde cele două maluri se întâlnesc.

“Dintr-o barieră urbană care desparte oraşul în două, Someşul poate deveni un loc de întâlnire şi de petrecere a timpului liber, unde cele două maluri se întâlnesc. Proiectul prevede transformarea malurilor Someşului pe o lungime de 10 km în alei pietonale, de agrement, cu piste de biciclete, cu locuri de concerte, cu zone de terase şi gradene care să faciliteze accesul la apă”, a spus José Mayoral Moratilla, potrivit sursei citate.

Planul de revitalizare a malurilor Someșului cuprinde, printre altele, amenajarea de patru noi poduri pietonale și de biciclete, mobilier urban, iluminat public, dotări de agrement, recreere și sport, lucrări de protective vegetative și plantări de arbori, dar și modernizarea spațiilor publice (intersecția străzilor Alexandru Davila și Donath – Pod Horea și Parcul Armătura – secțiune delimitată de podeț pietonal strada Parcul Feroviarilor și pod strada Fabricii). De asemenea, un pod pietonal va fi amenajat în zona Parcul Rozelor (care va face legătura cu parcul 1 Decembrie), urmând a fi construite și piste de biciclete, respectiv alei pietonale.

“În dreptul Parcului Rozelor este propus un pod pietonal între Parcul Rozelor şi plaja din Grigorescu, cele două spaţii publice vor fi conectate în mod direct. În zona vis a vis de Sala Sporturilor, pe malul nordic, zonă cunoscută sub denumirea de La Butuci, aici se întâmplă una dintre cele mai importante măsuri, acea fâşie verde e propusă să se lărgească în direcţia apei prin adăugarea de pământ, material solid, în direcţia albiei pentru o trecere lină spre apă, eliminarea zidului şi a parapetului şi transformarea într-o pajiște naturală. Rezultatul măsurilor ar fi un parc care continuă spre vest până la plajă fără obstacole”, a mai spus arhitectul spaniol.

Un proiect ambițios este amenajarea platoului Sălii Sporturilor, care ar putea deveni un punct de atracţie, o platfomă publică, adaptată în funcţie de anotimp, cu un patinoar şi târg de Crăciun sau loc de organizare de concerte.

Related posts

Harta IT-ului din România

Stefana Muresan

Clujul își revitalizează un parc cu 10 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Terminal nou pentru Aeroportul Oradea, investiție de 22 milioane de euro

Stefana Muresan

UBB Cluj, acceptată în reţeaua pentru dezvoltare sustenabilă a ONU

redactia

Festivalul Internaţional de Carte Transilvania va debuta cu ”Marșul lecturii”

Stefana Muresan

Sibiu: Montana Garden, una dintre cele mai mari investiții în turismul local din ultimii ani

Stefana Muresan

Ivan Popovic, Service Unit Manager – Engineering Business Manager NTT DATA Romania: “Cred că o echipă puternică reprezintă fundația fiecărui proiect”

redactia

Cu aplicația WashMe nu pierzi timp la spălătoriile auto

Ligia Voro

KitchenShop, un business 100% românesc, sărbătorește 10 ani de la lansare și o cifră de afaceri de 10 milioane de euro

Stefana Muresan

Lotul 3 Iernut – Chețani al Autostrăzii Transilvania se deschide anul acesta. Pe lotul 4, avans slab

Ligia Voro

AgroConcept – New Holland, lider mondial în mașini agricole, centru regional în comuna clujeană Apahida

Stefana Muresan

Complexul Hotelier Univers T*** va fi modernizat. Vezi cum și cât costă!

Ligia Voro

Golful românesc, în căutarea timpului pierdut

Ligia Voro

La Timişoara se doreşte deschiderea unei fabrici de biciclete, o investiţie italiană de 30 de milioane de euro

Robert Bloancă

Plata cu carduri contactless în transportul public din Cluj

Ligia Voro

Daikin România își menține poziția de lider al pieței HVAC

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] Visit Cluj – an imaginary trail of landmarks

Transilvania Business

[Enjoy Transylvania!] Cartiere rezidențiale și transport. Sibiu – orașul investitorilor și al mobilității

Ion Surdu

Din toamnă, pe autostradă de la Nădăşelu la Câmpia Turzii. Tirrena Scavi a instalat grinzile pe viaductul Gilău

Stefana Muresan

Fondurile europene, prioritatea Primăriei Oradea în 2019

redactia

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj, zboruri interne spre Timișoara cu Tarom

Stefana Muresan

Banca Transilvania a achiziționat Bancpost, ERB Retail Services IFN şi ERB Leasing IFN

Stefana Muresan

Continental pregăteşte investiţii de peste 180 mil. Euro în România în 2019

redactia

Cele mai sigure și cele mai nesigure orașe din România

Stefana Muresan

Leave a Comment