Fonduri Europene Investitii Sibiu Slider Ultimele stiri

Sibiul va deveni un oraș prietenos pentru bicicliști, pe bani europeni

Sibiul a fost primul oraș din România care a început să se apropie de standardele europene de civilizație urbană, încă de acum 12 ani, când a fost prima Capitală Culturală Europeană provenită din fostele țări socialiste. Majoritatea românilor își aduc bine aminte surpriza plăcută din 2007, când descopereau că un oraș din România – sau, cel puțin centrul lui – putea să arate și să aibă „feelingul” celor mai sofisticate localități din vestul continentului. Efortul de modernizare a orașului continuă de atunci încoace, iar aspectul și aerul orașului în timpul recentului summit european au smuls cuvinte de laudă și celor mai taciturni gazetari din corpul de presă aterizat de la Bruxelles. 

Mai sunt însă lucruri de făcut și la Sibiu, și nu trebuie să fii un mare specialist în mobilitate urbană ca să vezi că pistele de biciclete sunt aproape absente în oraș, iar unde există, sunt despărțite de carosabil doar de o linie trasată pe asfalt. Din acest punct de vedere, Sibiul a rămas în urma unor orașe ca Timișoara, Cluj-Napoca sau Alba Iulia. Situația urmează să fie rezolvată, însă, în următoarele luni, printr-o serie de proiecte finanțate cu fonduri europene, pe care Primăria Sibiu le-a depus la Agenția de Dezvoltare Regională Centru și se află în diverse faze de avizare.

Potrivit Primăriei Sibiu, cele mai importante proiecte care vizează transformarea Sibiului într-un oraș prietenos pentru bicicliști sunt legate de crearea unui coridor de deplasare cu bicicleta pentru conectarea cartierului Ștrand cu zona centrală și parcul Sub Arini. „Pistele de biciclete vor fi separate de traficul rutier, pentru asigurarea unor condiții de siguranță sporită pentru deplasările cu bicicleta”, a explicat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Sibiu, Mirela Gligore, șef serviciu Comunicare, Relații Externe și Marketing. Valoarea acestui proiect este de 3,91 de milioane de lei. Prin acest proiect vor fi disponibile

Al doilea proiect este mai amplu și presupune crearea unui traseu pietonal și pentru bicicliști de-a lungul râului Cibin. Este vorba de extinderea rețelei existente de piste de biciclete de-a lungul râul, pe tronsonul dintre șoseaua Alba Iulia și șoseaua de centură a municipiului. Valoarea proiectului este 56,46 milioane lei.

Alte două inițiative de amenajare a unor piste de biciclete sunt incluse în cadrul unor proiecte mai mari de mobilitate urbană. Este vorba de modernizarea Căii Dumbrăvii, prin crearea unei benzi unice dedicate exclusiv transportului public și amenajarea de piste de biciclete, trotuare si zone verzi pe anumite tronsoane ale străzii Calea Dumbrăvii, și, respectiv, de modernizarea străzii Podului, inclusiv prin crearea de piste de biciclete.

Potrivit datelor furnizate de Primăria Sibiu, la finalul proiectelor, lungimea pistelor de biciclete va fi de 2,4 km, pe Calea Dumbrăvii, 2,3 km în cartierul Ștrand, 3,7 km, pe malul Cibinului și 3,6 km pe strada Podului. Totalul este deci, de aproximativ 12 km.

Este de menționat că proiectele privind cartierul Ștrand, malurile Cibinului și strada Podului sunt gândite integrat, astfel încât pistele de biciclete nou create se vor conecta între ele. „Se va asigura un traseu continuu de deplasare cu bicicleta din cartierul Ștrand până în zona șoselei de centură a municipiului, conectând astfel mai multe cartierele ale orașului, inclusiv zona centrală”, mai spune Mirela Gligore.

Un alt proiect major legat de utilizarea bicicletei în Sibiu este introducerea unui sistem public, gratuit, de închiriat biciclete. Astfel de sisteme funcționează deja de câțiva ani în Cluj-Napoca sau Timișoara și și-au dovedit utilitatea. „Proiectul Sibiu Bike City vizează operaționalizarea unui sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service, inteligent și independent energetic, utilizând biciclete inteligente, sisteme de andocare și terminale inteligente”, se arată într-o descriere oficială a proiectului. Vor fi amenajate 44 de stații cu 540 de biciclete, plus opt „triciclete inteligente mecanice” pentru seniori și patru pentru persoane cu dizabilități. Spre deosebire de marea majoritate a sistemelor de acest tip, care se adresează localnicilor, cel de la Sibiu va fi disponibil și turiștilor. „Sibiul este un oraș turistic vizitat de sute de mii de turiști anual. Și oaspeții noștri au nevoie de modalități alternative de transport”, spune Mirela Gligore, din partea Primăriei Sibiu.

Valoarea acestui proiect este de 13,42 milioane lei și, potrivit estimărilor Primăriei Sibiu, va fi funcțional anul viitor.

„Scopul acestor proiecte este dezvoltarea unor alternative ecologice și sănătoase de transport pentru cetățeni și turiști, care să promoveze mobilitatea alternativă durabilă în Sibiu și să sprijine în același timp descongestionarea traficului prin oferirea de alternative pentru înlocuirea autoturismul propriu cu soluții alternative: transport public, bicicleta, mersul pe jos”, se arată într-un răspuns transmis de Primăria Sibiu.

Potrivit sursei citate, prin implementarea tuturor proiectelor europene care vizează îmbunătățirea mobilității urbane „verzi”, se estimează o scădere de aproximativ 6% a deplasărilor cu autoturisme private la nivelul municipiului.

Implementarea fiecăruia dintre proiectele de mai sus este estimată la 12-18 luni de la semnarea contractului de finanțare. În prezent, proiectele se află în diverse etape ale procesului de evaluare la Agenția Regională pentru Dezvoltare Regională Centru. Fiind vorba de proiecte scrise pentru finanțări din cadrul alocării exclusive pentru Sibiu, fondurile necesare sunt asigurate. 

Proiectele au fost depuse prin Programul Operațional Regional, Axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul Specific 4.1 Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. 

Foto: Vakarcs Loránd

Sursa: Presshub.ro

Related posts

CTP acquires Equest Logistic Park, expands CTPark Bucharest by 57,000 m2

Papuc Irina

Primul hotel din România care acceptă plata cu Bitcoin

Stefana Muresan

Cluj Napoca: Proiect integrat tren metropolitan-metrou, chiar și cu finanțare europeană

redactia

Only a few days left until SEE Property Forum (21 March 2019)

Stefana Muresan

Mihai Daraban, președintele CCIR: “Noi creăm o rețea de atașați comerciali, care să se comporte, dacă vreți, ca niște bone cu agenții economici care vin pe teritoriul respectiv”

Ligia Voro

Romgaz: Noua centrală termoelectrică de la Iernut, dată în folosinţă la începutul anului 2020

redactia

Azomureș, premiul I la competiția Romanian CSR Awards – ediția 2020

Ligia Voro

Sondaj: Românii reușesc să pună lunar deoparte câte 55 de euro, de cinci ori mai puțin decât austriecii și de două ori mai puțin decât slovacii

Papuc Irina

ANRE: În primele 7 luni ale acestui an au crescut importurile de electricitate cu 45 la sută

Papuc Irina

Agenţia Klain lansează o serie de pachete speciale pentru IMM-uri prin LeasingWEB

Ionel Albu

„Coloana Infinitului”, sursa de inspirație pentru o clădire de birouri din China

Stefana Muresan

Cum va arăta fabrica elvețienilor de la ALU MENZIKEN

Stefana Muresan

Finanțare nerambursabilă pentru SC Secoplan SRL

Ionel Albu

Ministrul Muncii: „Va urma un prim val de măsuri pentru angajatori, dar şi pentru angajaţii nevoiţi să intre în şomaj tehnic”

Ion Surdu

Antreprenor din Odorheiu Secuiesc, franciză pentru magazinele Ambient din Bistriţa, Mediaş, Sighişoara şi Sighetul Marmaţiei

Stefana Muresan

Premieră în industria brașoveană: Compania Elmas va produce două macarale pentru sarcini de 150 și 360 tone

Ion Surdu

Investiţie în laparoscoape performante la SCJU Târgu Mureș

Ligia Voro

Muncitorii vietnamezi aduşi în Timiş fug ilegal spre ţările din vestul Europei. Soluţia problemei, chiar în România

Robert Bloancă

Apare conceptul de Smart County în România

Nora Dumitrescu

Golf. Bal medieval. Conferinţe marca Transilvania Business. Transilvania Open 4 Business 2017 by Transilvania Business Magazine. 18-20 mai 2017, Cluj.

Raluca Ursu

Fab Lab Iasi: Raport privind spatiile de Coworking din Europa Centrala si de Est

Stefana Muresan

Patru oferte pentru sala polivalentă din Turda, investiție de 55 milioane lei

Stefana Muresan

Lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, aproape finalizat de Tirrena Scavi

Stefana Muresan

Licitația pentru realizarea studiilor la centura metropolitană a Clujului, adjudecată de firma Consitrans din București

Stefana Muresan

Leave a Comment