Alba Infrastructura Investitii Ultimele stiri

Județul Alba, la un pas investițional de un terminal multimodal

Peste 30 de reprezentanți ai administrației publice locale și județene au participat la evenimentul organizat la sediul ADR Centru din Alba Iulia pentru prezentarea și dezbaterea concluziilor Studiului privind amplasarea unui terminal multimodal în județul Alba, se arată într-un comunicat al ADR Centru. Reuniunea de lucru a fost condusă de directorul general ADR Centru, Simion Crețu, avându-i ca invitați pe Ion Dumitrel, Președinte CJ Alba și pe Ioan Voinea, Directorul Regionalei CF Brașov, de care aparține și Alba. Participanții, între care s-au aflat și numeroși oameni de afaceri au discutat modalitățile prin care acest proiect se poate concretiza într-o investiție, în valoare totală estimată la peste 25 milioane euro, plecând de la aspectele juridice, tehnice și financiare, incluse în studiu. Au fost dezbătute și beneficiile acestui proiect pentru comunitatea locală, dar și alte aspecte pe care potențialii beneficiari și utilizatori ai terminalului multimodal le-au adus în discuție.

 

În urmă cu doi ani, Consiliul pentru Dezvoltare Regională Centru, organismul deliberativ al regiunii, a aprobat în ședința din septembrie 2017, trei proiecte de investiții prioritare pentru regiune, care vizează dezvoltarea de terminale intermodale în Regiunea Centru, precum și începerea demersurilor pentru introducerea acestor proiecte în Masterplanul de Transport al României.

Ținând cont de interesul administrațiilor publice județene și locale, dar și al agenților economici pentru dezvoltarea transportului multimodal, care să faciliteze preluarea transportului de marfă de pe căile de transport rutier pe cel feroviar și invers, cu beneficii importante asupra dezvoltării regiunii, atât din punct de vedere economic cât și de mediu, ADR Centru a realizat un studiu de prefezabilitate pentru dezvoltarea unui terminal intermodal în județul Alba. Acest studiu a identificat existența mai multor posibile locații pentru amplasarea acestui terminal multimodal, motiv pentru care întâlnirea de lucru de la Alba Iulia va avea un caracter de prezentare, oferind și o posibilitate de analiză a concluziilor acestui studiu. Obiectivul studiului a fost de a găsi amplasamentul cel  mai potrivit pentru realizarea unui nod intermodal de transport, care sa deservească agenții economici din județul Alba, în zona Alba-Iulia – Sebeș a județului, având în vedere interesul autorităților locale (primării) și al agenților economici cu pondere însemnată a activității de export, de a utiliza sistemul feroviar ca alternativa mai economică și rapidă pentru transportul de marfă.

Studiul de prefezabilitate a fost realizat în primul semestru al acestui an, iar în cadrul discuțiilor va fi analizată recomandarea amplasamentelor optime pentru realizarea investiției, având în vedere mai multe de criterii de evaluare. Participanții la reuniunea de lucru de la Alba Iulia au discuta despre dimensionarea investiției, în funcție de datele tehnice privind capacitatea terminalului, adică în corelare cu cantitatea de marfă prognozată a fi transportată, costurile de operare și veniturile estimate. Pentru fiecare din cele două locații recomandate de specialiștii care au realizat studiul – respectiv Sebeș și Coșlariu – au fost prezentate avantajele și criteriile care au stat la baza propunerii lor, fiind analizate și potențialele surse de finanțare, accesibile pentru demararea investiției. În recomandarea unui număr limitat de scenarii s-au avut în vedere mai multe criterii de evaluare, respectiv posibilitățile de dezvoltare ulterioară, valoarea de investiție, existența surselor de finanțare, costurile de operare și capacitățile de operare (în tone marfă), existența terenului în rezerva, fără a fi necesare exproprieri, existența infrastructurii rutiere și a unei infrastructuri feroviare corespunzătoare. Din informațiile cuprinse în studiul de piață realizat ca parte a SPF, la care au participat agenții economici din județul Alba a rezultat că totalul cantităților transportate cu trenul la data elaborării studiului a fost de 2.081.400 tone/an, iar totalul cantităților transportate prin mijloace auto a fost de 1.713.796 tone/an.

 ”Împreună cu companiile interesate și administrația locală și județeană, am analizat în cadrul acestei întâlniri, acțiunile necesare a fi întreprinse pentru a continua demersurile pentru includerea investiției în Masterplanul General de Transport al României, discutând și despre posibilitățile de formare a parteneriatului dintre autoritățile publice care își vor asuma implementarea investiției și despre găsirea surselor de finanțare din fonduri publice sau private pentru acest proiect. Din documentele inițiale avem o estimare a costurilor necesare pentru realizarea investiției, care diferă pentru cele două amplasamente analizate, ajungând la peste 110 milioane lei, fără TVA, pentru varianta Sebeș, iar veniturile preconizate din exploatarea terminalului ar putea depăși 740.000 lei, lunar”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Trebuie menționat faptul că investițiile în domeniul infrastructurii de transport în Regiunea Centru și proiectele deja contractate pentru stimularea mobilității regionale, prin conectarea infrastructurilor rutiere regionale la infrastructura TEN-T, finanțate în Regiunea Centru în cadrul POR 2014-2020, stau la baza organizării acestei întâlniri de lucru, pentru informare și promovare privind potențialul investițiilor viitoare, pentru ca actorii interesați și, mai ales, reprezentanții mediului de afaceri în domeniul producției și al serviciilor logistice să discute punctual despre posibilitățile de atragere a fondurilor pentru investiții în infrastructura de transport, prefigurând perspectivele pentru perioada 2021-2027 pe baza rezultatelor regionale obținute prin POR 2014-2020.

Related posts

Noul sediu al Academiei de Muzică din Cluj costă 37 milioane euro

Nora Dumitrescu

Global Vision: Romanian industrial market. Drivers of growth in times of crisis.

Ionut Oprea

Guvernul alocă 13 milioane de euro pentru centura municipiului Satu Mare

redactia

Trei noi autostrăzi, votate: București-Brașov, Brașov-Bacău și Autostrada Satu Mare-Suceava

Stefana Muresan

Fonduri de până la 150 de mil. euro pentru încurajarea investiţiilor

redactia

Peste 50 milioane de euro investiţi în zona centrală a Aradului

Stefana Muresan

Trei produse montane certificate, în portofoliul Mirdatod

Stefana Muresan

Baia Mare va avea prima fabrică de textile medicale din România

Nora Dumitrescu

Alba și Recașul, campioanele vinului românesc

Nora Dumitrescu

Bălțata românească câștigă teren în fața raselor bovine străine

Ligia Voro

Cea mai modernă Sală Polivalentă din țară va purta numele celei mai puternice bănci românești

Stefana Muresan

Șantierele drumurilor naționale din Bihor călcate de ministrul Lucian Bode

Traian Dan

Banca Transilvania, planuri ambițioase pentru acest an

Stefana Muresan

Cum își revine din criză principalul angajator din Blaj și ce măsuri ia pentru a-și păstra angajații

Ion Surdu

Simon Maurer vorbește în premieră despre proiectul Maurer Residence din Târgu-Mureș

redactia

Mugur Isărescu a preluat preşedinţia CA al Centrului de Excelenţă în Finanţe

Traian Dan

Se știu constructorii pentru încă două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania

Traian Dan

Propunerea Comisiei Europene pentru redresarea economică: 750 de miliarde de euro pentru „tranziția către o societate digitală și verde”. România va primi 31,2 miliarde

Ion Surdu

Companiile cu profit de 70.000 euro pot solicita 200.000 euro fonduri europene prin Măsura 3 a Schemei de sprijin pentru IMM – „Granturi pentru investiții”. Care sunt condițiile

Papuc Irina

ANAF a decalat depunerea Declaraţiei unice de pe 15 martie pe 25 mai

Traian Dan

Cu aplicația DreamLab puteți ajuta la lupta împotriva cancerului la sân

Ligia Voro

Rețea de cinematografe în aer liber

Nora Dumitrescu

Centru de excelență a mobilei în Transilvania

Nora Dumitrescu

Autostrada Sălajului și ocolitoarea Zalăului, aprobate la București

Nora Dumitrescu

Leave a Comment