Analize Antreprenori Ultimele stiri

Vor să mențină controlul afacerilor de familie, dar nu au planuri de succesiune clare

Menținerea controlului asupra companiei este unul dintre cele mai importante obiective pe termen lung ale celor care dețin afaceri de familie, însă numai 41% dintre aceștia au încredere în planurile lor de succesiune, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Global Family Business, efectuat în rândul a aproximativ 800 de companii din 58 de țări din toată lumea, inclusiv din România. Cu toate că 68% dintre cei care conduc afaceri de familie spun că intenționează să păstreze businessul în familie, doar 26% au un plan clar de succesiune pentru poziția de director general și chiar mai puțini dintre ei, pentru celelalte poziții din top management.

 

Majoritatea managerilor intervievați consideră esențială abordarea pe termen lung, bazată pe viziune, cultură și valori comune, care pot ajuta familia să mențină controlul asupra afacerii de-a lungul anilor. În consecință, 65% din afacerile de familie consideră că valorile după care se ghidează pe termen lung sunt mai importante decât rezultatele pe termen scurt. Cu toate acestea, 71% din afacerile de familie au planuri doar pentru următorii doi până la cinci ani, iar 6% au declarat că planurile lor acoperă doar următorul an.

„Decalajul dintre obiectivele pe termen lung și planificarea pe termen scurt în rândul afacerilor de familie poate fi recuperat doar cu ajutorul planurilor de succesiune. Deși proprietarii percep acest moment ca un eveniment îndepărtat, succesiunea este esențială pentru stabilitatea afacerii, necesită o planificare amănunțită și o pregătire solidă, întrucât este un proces de durată. În România, deja lucrăm cu clienți la pregătirea și implementarea transferului afacerii de la fondatori către moștenitori”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România, și liderul programului Deloitte Private, care se adresează companiilor private de toate dimensiunile, inclusiv antreprenorilor locali, IMM-urilor, startup-urilor și afacerilor de familie.

Conform studiului Deloitte, profitabilitatea reprezintă principalul obiectiv al afacerilor de familie pentru următoarele 12 luni, urmat de creșterea afacerii și dezvoltarea de noi produse și servicii. În acest context, aproximativ o treime dintre respondenți ar renunța la controlul asupra afacerii de familie în schimbul unui succes financiar mai mare pe termen lung.

Agilitatea în adaptarea la schimbările din mediul de business este considerată de 61% dintre cei care dețin afaceri de familie cel mai important element pentru succesul afacerii și durabilitatea acesteia. Capacitatea de inovare se situează pe locul al doilea, urmată de situația financiară.

Studiul anual Deloitte Global Family Business, care a ajuns acum la cea de-a cincea ediție, analizează perspectivele colectate de la sute de afaceri de familie asupra a patru domenii-cheie, și anume proprietatea, guvernanța, succesiunea și strategia. Raportul complet este disponibil aici.

Related posts

Sprijin nerambursabil de până la 1,05 mil. euro pentru investiţii în exploataţii pomicole inclusiv pentru dud şi goji

redactia

Fondurile europene, prioritatea Primăriei Oradea în 2019

redactia

Câștigătorul Sibiu-Boița, desemnat, sunt pregătite modificări la legislație

Ligia Voro

Schemă de ajutor guvernamental de aproape 40 mil. euro pentru Universal Alloy Corporation în Maramureș. Investiție totală – 130 mil. euro

redactia

Cluj-Napoca: West City Tower, cel mai înalt bloc de locuințe din România, aproape de finalizare

Stefana Muresan

Recunoașterea europeană a internaționalizării la UVT

Papuc Irina

MAN a inaugurat cel de-al 9-lea MHS Truck Service din România, la Oradea

Traian Dan

[Enjoy Transylvania!] 10 reasons to visit Maramureș

Transilvania Business

2018: Anul Bitcoin sau Anul Blockchain?

Raluca Ursu

PiataProducatorilor.ro, prima platformă online deschisă micilor fermieri

Traian Dan

Coșuri cadou corporate de sărbători – pentru succesul afacerii tale

Nicolae Pop

FOTO: ATP Trucks Automobile lansează Truston în România

Ligia Voro

TRENCHLESS ROMANIA AWARDS, singura sesiunea de premiere pentru tehnologii trenchless din Europa de Est!

Stefana Muresan

Satu Mare: S-au semnat patru contracte de modernizare a infrastructurii rutiere

redactia

Căutăm investitor de 300 milioane de euro în centrul Clujului!

Nora Dumitrescu

Cinci investitori, interesați să construiască în parteneriat public – privat autostrada de 1,36 miliarde euro spre Brașov

redactia

Investiții de 4,8 milioane euro, fonduri europene, pentru transformarea centrului Clujului

Stefana Muresan

Transgaz, asociere cu o companie spaniolă pentru achiziția a 66% din DESFA, companie cu active de 1,3 miliarde de euro

Stefana Muresan

Se lucrează la racordarea drumurilor din incinta Aeroportului Oradea la DN 79

Traian Dan

Brașovul, pus de ICEBERG pe harta europeană a transferului tehnologic

Stefana Muresan

CBRE lansează Proptech Index 2019: În România, clădirile de birouri sunt pregătite pentru această strategie

Ligia Voro

Poșta Română a lansat Programul „Poșta Verde”

Traian Dan

Cea mai mare investiție într-un parc industrial din Oradea – 12,2 milioane de euro

Stefana Muresan

Autostrada Cluj – Sălaj, o lucrare dificilă

Nora Dumitrescu

Leave a Comment