Bistrița-Năsăud Industrie Ultimele stiri

Profitabilitatea Grupului TeraPlast a crescut cu 26%  

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o creștere cu 23% a cifrei de afaceri în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Evoluția pozitivă a cifrei de afaceri, de la 338 milioane de lei, la peste 416 milioane de lei, se datorează creșterii prezenței regionale, dezvoltării portofoliului de clienți, precum și extinderii rețelei de distribuție.

 

În aceeaşi perioadă, EBITDA a crescut cu 26%, de la peste 28 milioane lei la peste 35 milioane lei, continuând trendul ascendent pe care s-a înscris Grupul în ultimii ani.

Rezultatele înregistrate în primele șase luni sunt în concordanță cu proiecţiile noastre de continuare a evoluţiei ascendente și a strategiei de îmbunătățire a marjei, asumată încă de anul trecut. Dacă în 2018 ne-am concentrat pe consolidarea business-urilor nou intrate în Grup, anul acesta ne-am propus creștere susţinută, prin extinderea prezenței regionale și dezvoltarea capacităților de producție, în cadrul unui plan ambiţios de investiții a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

 

Principalii indicatori, mii lei

Grup TeraPlast S1 2019 S1 2018 Creștere (%)
Cifra de afaceri 416,338 338,494 23%
EBITDA 35,683 28,299 26%
S1 2019 S1 2018 Creștere (%)
TeraPlast – Instalații, Granule și Profile tâmplărie
Cifra de afaceri 167,684 130,751 28%
EBITDA 15,234 11,091 37%
S1 2019 S1 2018 Creștere (%)
Wetterbest – Țiglă metalică
Cifra de afaceri 105,178 82,362 28%
EBITDA 5,106 4,174 22%
S1 2019 S1 2018 Creștere (%)
TeraSteel România și Serbia – Panouri sandwich
Cifra de afaceri 130,774 111,278 18%
EBITDA 13,294 11,474 16%
S1 2019 S1 2018 Creștere (%)
TeraGlass – Ferestre și uși PVC
Cifra de afaceri 12,669 14,104 -10%
EBITDA 1,112 1,560 -29%
S1 2019 S1 2018 Creștere (%)
TeraPlast Recycling
Cifra de afaceri* 34 n/a n/a
EBITDA 938 n/a n/a
* Societatea a vândut întreaga producție către TeraPlast SA

Tranzacțiile intra-grup sunt eliminate

 

Cea mai bună performanță, în primele șase luni ale acestui an, a fost obținută de compania TeraPlast, aceasta înregistrând o creștere de 28% față de primul semestru al anului trecut ca urmare a performanțelor liniei de business Instalații, în contextul evoluției pozitive a proiectelor de infrastructură. Afacerile companiei, au crescut la peste 167 milioane de lei, în timp ce EBITDA a ajuns la peste 15 milioane de lei, cu 37% mai mult față de primul semestru din 2018. La cele 15 milioane de lei se adaugă aproape 1 milion de lei EBITDA realizată de TeraPlast Recycling în trimestrul 2, odată cu transferul acestui business din TeraPlast, timp în care toată producția de PVC reciclat a fost folosită de TeraPlast SA pentru liniile Instalații și Profile de tâmplărie.

Vânzările pe linia de business de țiglă metalică au crescut la peste 105 milioane de lei, față de peste 82 milioane de lei în primele șase luni din 2018. Compania Wetterbest a inaugurat în luna iunie un nou showroom în orașul Brașov, iar lucrările la noua unitate de producție din județul Prahova sunt în plină desfășurare. Noua fabrică va crește capacitatea anuală de producție la peste 10 milioane de metri pătrați de țiglă metalică. Odată cu deschiderea acestei noi unități de producție, compania estimează, de asemenea, și o îmbunătățire a profitabilității.

Panourile sandwich au adus Grupului TeraPlast venituri de peste 130 milioane de lei în primele șase luni, cu 18% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. TeraSteel, care și-a consolidat cota de piață în Balcani cu ajutorul unității de producție din Serbia, mizează pe o creștere a cotei de piață ca urmare a dinamicii sectorului de construcții civile și industriale. Compania și-a propus pentru acest an extinderea prezenţei regionale, prin creșterea rețelei de distribuție în toate țările în care activează.

Fabrica TeraGlass se află într-un proces de reorganizare în acest an. Este vorba de un proiect co-finanțat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 16,6 milioane de lei, la finalul căruia fabrica va beneficia de un flux de lucru complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor din PVC. Producția pe noile linii va începe la începutul anului 2020, iar compania își propune o creștere semnificativă a vânzărilor pentru următorii doi ani atât pe piața externă, cât și pe piața internă.

Grupul TeraPlast are în derulare în acest an investiții de peste 109 de milioane de lei, pentru extinderea capacităților de producție, modernizarea echipamentelor, mentenanță și diversificarea portofoliului de produse. Parte din acestea sunt cofinanțate prin schema de ajutor de stat.

Related posts

Investiții de peste 2 mil. euro, fonduri europene, pentru cel mai nou loc de selfie al Clujului. Turnul Pompierilor, monument istoric din secolul XV

Stefana Muresan

Factura Aquaserv poate fi plătită în rețeaua Payzone România

Ligia Voro

Bănățenii vor putea merge la Belgrad pe autostradă. Studiu de fezabilitate pentru autostrada Timişoara – Moraviţa

redactia

Leave a Comment