Auto Fonduri Europene Infrastructura Ultimele stiri

Troleibuze, stații noi și aer mai curat datorită investițiilor REGIO, la Mediaș

Un sistem de transport public care a fost inaugurat în 23 august 1989 la Mediaș, al treilea realizat în Regiunea Centru, după cele din orașele mari Brașov și Sibiu, primește fonduri europene Regio pentru a crea condiții de siguranță pentru pasageri, atât prin reabilitarea infrastructurii de transport, cât și prin extinderea liniei de troleibuz cu peste 14 km. Proiectul, cu o valoare totală de peste 12 milioane euro, le va oferi cetățenilor posibilitatea de a utiliza și mai mult troleibuzele din municipiu, dar și posibilitatea reducerii noxelor și a păstrării unui aer mai curat. Contractul de finanțare a fost semnat azi, 5 septembrie 2019, la sediul Primăriei Mediaș de către domnul Gheorghe Roman, primarul municipiului, și de către domnul Simion Crețu, directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru, în prezența doamnei Daniela Cîmpean, președinte Consiliul Județean Sibiu.

 

Buget proiect și program finanțare:

Fondurile alocate prin semnarea contractului, sunt disponibile prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Obiectivul 3.2 care finanțează proiectele ce vizează ”Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Proiectul contractat, cu titlul ”Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric” are o valoare totală de 57.178.530 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile alocate este de 44.805.105 lei, respectiv 98,00% din valoarea eligibilă a proiectului (cca. 9.795.000 euro).

”Transportul reprezintă un sector cu efecte semnificative asupra calității aerului, iar la nivelul municipiului Mediaș s-a evidențiat în ultima perioadă un trend de creștere a emisiilor poluante rezultate din trafic auto, care reprezintă principala sursă de emisii poluante. Pentru cei peste 47.000 de locuitori ai municipiului, dorim să îmbunătățim eficiența transportului public de călători,  frecvența și timpul parcurs, accesibilitatea și transferul de la transportul privat la cel public. Vom dezvolta astfel un sistem de transport atractiv și eficient pentru călători, cu troleibuze electrice. Vom moderniza rețeaua de transport în comun, vom asigura condițiile pentru diminuarea traficului rutier cu autoturisme proprietate personală și, implicit, știm că vor scădea emisiile de dioxid de carbon în municipiul Mediaș”, a declarat primarul municipiului, Gheorghe Roman.

 

Principalele lucrări prevăzute în proiect sunt:

  1. Înlocuirea celor 18,95 km de linie de contact uzată fizic și moral, cu un fir de contact din cupru, cu profil special pentru troleibuze.
  2. Extinderea liniilor de troleibuze pe Str. Stadionului pe o lungime de 5,3 km și Str. Avram Iancu – Str. Moșnei – Heleșteu pe o lungime de 9 km.
  3. Trei stații de așteptare a troleibuzelor vor fi dotate cu panouri de informare a călătorilor privind timpul de așteptare și numărul liniei de transport public care operează pe ruta respectivă, precum și o cameră video de supraveghere cu rol de creștere a siguranței echipamentelor și a călătorilor în stație. De asemenea, în 2 stații cu aflux mare de călători, din cele trei, vor fi instalate automate de vânzare bilete de transport.
  4. Se vor achiziționa 3 troleibuze noi care sunt necesare pentru acoperirea zonelor de extindere a rețelei de troleibuze.
  5. Reabilitarea/modernizarea podurilor și pasajului situate pe ruta troleibuzelor, podul peste pârâul Moșna de pe strada Aurel Vlaicu, podul peste pârâul Moșna de pe strada Avram Iancu și la pasajul peste calea ferată.
  6. Crearea unui sistem de management al traficului prin:

– Înlocuirea/modernizarea echipamentelor din intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate incluse în proiect,

– Realizarea de noi intersecții și treceri de pietoni semaforizate, pe traseele pe care circulă transportul public,

– Implementarea sistemului de camere video de monitorizare CCTV în toate intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate, incluse în sistem,

– Integrarea/extinderea/modernizarea sistemului de ticketing,

– Instalarea Centrului de comandă și control integrat.

Avantajele transportului în comun cu troleibuzul: transportul electric este prietenos cu mediul, nu produce gaze de ardere a carburanților care să vicieze mediul înconjurător; circulă fără zgomot, asigurând un grad ridicat de confort atât pentru călători, cât și pentru locuitorii orașului; motorul electric este mai robust decât motorul cu ardere internă, mai sigur în exploatare, lucrează cu un randament ridicat și  necesită spații de întreținere mai simple.

Promovarea mobilității urbane prin modernizarea și extinderea traseelor de transport public electric, dar și implementarea unui sistem integrat de trafic, vor susține obiectivele Primăriei Municipiului, ce vizează îmbunătățirea calității aerului și reducerea poluării. Cetatea Mediașului a fost reabilitată anii trecuți tot din fondurile POR, în perioada 2007-2013, și a atras deja un număr mai mare de turiști, iar posibilitatea de deplasare cu troleibuzul va fi un punct de atracție suplimentar atât pentru turiști, cât și pentru locuitori. În plan secundar, pentru cetățenii utilizatori de troleibuz se vor adăuga alți 2000 de noi călători, care vor putea ajunge la destinație mai rapid, mai confortabil, mai sigur, atât prin prelungirea traseului, dar și prin modernizarea stațiilor și noile troleibuze achiziționate prin proiect”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Beneficiarul estimează că proiectul va fi finalizat până la data de 31.05.2022.

 

Related posts

CCIFER decernează Premiile 2017 pentru inovație, antreprenoriat și responsabilitate socială

Stefana Muresan

Ministrul Transporturilor e optimist şi anunţă zeci de kilometri de autostradă noi, finalizaţi în zona Ardealului

Robert Bloancă

Fonduri europene pentru situl Ulpia Traiana Sarmizegetusa

Stefana Muresan

Preşedintele Comisiei de Sănătate a Camerei Deputaţilor: „pandemia de Covid-19 va opri globalizarea”

Papuc Irina

Transportul aerian de pasageri, creștere cu 7,5% în S1

Stefana Muresan

Turda atrage proiecte europene de 100 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Tranzacții imobiliare de aproape 700 milioane de euro la Cluj

Nora Dumitrescu

Domeniul Bethlen din Arcalia, modernizat cu 2,5 milioane de euro

Nora Dumitrescu

CBRE: Dezvoltatorii se concentrează pe marile orașe regionale

Ligia Voro

Oradea pregătește un proiect pentru 25 de autobuze electrice

redactia

Investiții complexe pentru modernizarea sistemului de transport public local din municipiul Deva  

Ligia Voro

Barometrul de conjunctură economică CCIFER 2018: Doar 20% dintre companii estimează condițiile de a face business în România ca fiind favorabile

redactia

Şcoala elitelor arădene a renăscut pe bani europeni

Stefana Muresan

Kesz: “Lucrările de construcții vor redresa economia după coronavirus”

Nora Dumitrescu

Micii producători își fac loc pe internet. Ciolanul afumat de Cluj, livrat la București

Nora Dumitrescu

Asociația Zona Metropolitană a instalat două unități mobile sanitare

Nora Dumitrescu

Fundaţia ECDL lansează brandul ICDL în Europa

Ligia Voro

Cum arată automobilul fără șofer în versiunea Bosch. Soluții pentru mașinile autonome, create la Cluj

redactia

Magazinul București din centrul Capitalei va fi livrat integral la finalul lui 2019

Ligia Voro

Ministrul Economiei: Am cerut sprijinul BERD pentru a demara rapid o strategie de dezvoltare economică post-coronavirus

Ion Surdu

Norvegienii de la Visma Software România au în plan angajarea a peste 100 de persoane

redactia

Consiliul Concurenței analizează preluarea de către Hans-Ewald Reinert şi Wolfgang Kuhnl a 3 companii

Papuc Irina

Au început lucrările la primele trasee de mountain bike din Masivul Postăvarul. „Iubitorii acestui sport vor avea la dispoziție 6 trasee cu diferite nivele de dificultate”

Papuc Irina

Multinaționalele sunt supuse unor controale fiscale mai riguroase

Ligia Voro

Leave a Comment