Auto Fonduri Europene Infrastructura Ultimele stiri

Troleibuze, stații noi și aer mai curat datorită investițiilor REGIO, la Mediaș

Un sistem de transport public care a fost inaugurat în 23 august 1989 la Mediaș, al treilea realizat în Regiunea Centru, după cele din orașele mari Brașov și Sibiu, primește fonduri europene Regio pentru a crea condiții de siguranță pentru pasageri, atât prin reabilitarea infrastructurii de transport, cât și prin extinderea liniei de troleibuz cu peste 14 km. Proiectul, cu o valoare totală de peste 12 milioane euro, le va oferi cetățenilor posibilitatea de a utiliza și mai mult troleibuzele din municipiu, dar și posibilitatea reducerii noxelor și a păstrării unui aer mai curat. Contractul de finanțare a fost semnat azi, 5 septembrie 2019, la sediul Primăriei Mediaș de către domnul Gheorghe Roman, primarul municipiului, și de către domnul Simion Crețu, directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru, în prezența doamnei Daniela Cîmpean, președinte Consiliul Județean Sibiu.

 

Buget proiect și program finanțare:

Fondurile alocate prin semnarea contractului, sunt disponibile prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Obiectivul 3.2 care finanțează proiectele ce vizează ”Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Proiectul contractat, cu titlul ”Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric” are o valoare totală de 57.178.530 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile alocate este de 44.805.105 lei, respectiv 98,00% din valoarea eligibilă a proiectului (cca. 9.795.000 euro).

”Transportul reprezintă un sector cu efecte semnificative asupra calității aerului, iar la nivelul municipiului Mediaș s-a evidențiat în ultima perioadă un trend de creștere a emisiilor poluante rezultate din trafic auto, care reprezintă principala sursă de emisii poluante. Pentru cei peste 47.000 de locuitori ai municipiului, dorim să îmbunătățim eficiența transportului public de călători,  frecvența și timpul parcurs, accesibilitatea și transferul de la transportul privat la cel public. Vom dezvolta astfel un sistem de transport atractiv și eficient pentru călători, cu troleibuze electrice. Vom moderniza rețeaua de transport în comun, vom asigura condițiile pentru diminuarea traficului rutier cu autoturisme proprietate personală și, implicit, știm că vor scădea emisiile de dioxid de carbon în municipiul Mediaș”, a declarat primarul municipiului, Gheorghe Roman.

 

Principalele lucrări prevăzute în proiect sunt:

  1. Înlocuirea celor 18,95 km de linie de contact uzată fizic și moral, cu un fir de contact din cupru, cu profil special pentru troleibuze.
  2. Extinderea liniilor de troleibuze pe Str. Stadionului pe o lungime de 5,3 km și Str. Avram Iancu – Str. Moșnei – Heleșteu pe o lungime de 9 km.
  3. Trei stații de așteptare a troleibuzelor vor fi dotate cu panouri de informare a călătorilor privind timpul de așteptare și numărul liniei de transport public care operează pe ruta respectivă, precum și o cameră video de supraveghere cu rol de creștere a siguranței echipamentelor și a călătorilor în stație. De asemenea, în 2 stații cu aflux mare de călători, din cele trei, vor fi instalate automate de vânzare bilete de transport.
  4. Se vor achiziționa 3 troleibuze noi care sunt necesare pentru acoperirea zonelor de extindere a rețelei de troleibuze.
  5. Reabilitarea/modernizarea podurilor și pasajului situate pe ruta troleibuzelor, podul peste pârâul Moșna de pe strada Aurel Vlaicu, podul peste pârâul Moșna de pe strada Avram Iancu și la pasajul peste calea ferată.
  6. Crearea unui sistem de management al traficului prin:

– Înlocuirea/modernizarea echipamentelor din intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate incluse în proiect,

– Realizarea de noi intersecții și treceri de pietoni semaforizate, pe traseele pe care circulă transportul public,

– Implementarea sistemului de camere video de monitorizare CCTV în toate intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate, incluse în sistem,

– Integrarea/extinderea/modernizarea sistemului de ticketing,

– Instalarea Centrului de comandă și control integrat.

Avantajele transportului în comun cu troleibuzul: transportul electric este prietenos cu mediul, nu produce gaze de ardere a carburanților care să vicieze mediul înconjurător; circulă fără zgomot, asigurând un grad ridicat de confort atât pentru călători, cât și pentru locuitorii orașului; motorul electric este mai robust decât motorul cu ardere internă, mai sigur în exploatare, lucrează cu un randament ridicat și  necesită spații de întreținere mai simple.

Promovarea mobilității urbane prin modernizarea și extinderea traseelor de transport public electric, dar și implementarea unui sistem integrat de trafic, vor susține obiectivele Primăriei Municipiului, ce vizează îmbunătățirea calității aerului și reducerea poluării. Cetatea Mediașului a fost reabilitată anii trecuți tot din fondurile POR, în perioada 2007-2013, și a atras deja un număr mai mare de turiști, iar posibilitatea de deplasare cu troleibuzul va fi un punct de atracție suplimentar atât pentru turiști, cât și pentru locuitori. În plan secundar, pentru cetățenii utilizatori de troleibuz se vor adăuga alți 2000 de noi călători, care vor putea ajunge la destinație mai rapid, mai confortabil, mai sigur, atât prin prelungirea traseului, dar și prin modernizarea stațiilor și noile troleibuze achiziționate prin proiect”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Beneficiarul estimează că proiectul va fi finalizat până la data de 31.05.2022.

 

Related posts

Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea va fi reabilitat

Stefana Muresan

Mai mult de o treime dintre directorii executivi în cele mai mari companii din România sunt femei

Papuc Irina

BRAT are o nouă conducere

Stefana Muresan

Conducerea CNAIR a desemnat o comisie de supracontrol la toate punctele de frontieră

Ligia Voro

Zeci de medici au venit la Bistrița să profeseze la Spitalul Județan de Urgență datorită condițiilor de aici

redactia

Metalica Oradea a donat 100 de produse grupurilor vulnerabile din Oradea

Traian Dan

Pro TV: Belgienii și-au renovat școlile într-un timp record printr-un proiect coordonat de un român

Papuc Irina

Carmangeria Moldovan cu afaceri de 15 mil. de euro va folosi doar carne din România

Stefana Muresan

România avea, anul trecut, 763 de km de autostrăzi și 30.125 km de drumuri pietruite şi de pământ

Stefana Muresan

Clujul turistic în 2019: mulți îl vizitează, puțini rămân peste noapte

Nora Dumitrescu

Transelectrica anunţă deblocarea, după zece ani, a unei investiţii de peste 83 milioane lei, LEA 400 kV Oradea-Bekescsaba

Stefana Muresan

Historic milestone for Munich Airport

Analiză: Sănătatea și bunăstarea ocupanților clădirilor de birouri

Papuc Irina

Neil McGregor, noul președinte al Camerei de Comerț Româno – Britanice

redactia

Se caută restauratori pentru casa părintească a lui Alexandru Ioan Cuza

redactia

Bosch construieşte o fabrică la Simeria; investiție de aproximativ 110 mil. euro și peste 700 de locuri de muncă create

Stefana Muresan

O nouă sondă în județul Satu Mare, energie electrică din apă termală

Stefana Muresan

Produsele de Cluj vor fi livrate în toată România

Nora Dumitrescu

RER Vest va colecta deşeurile din 25 de comune din Zona Metropolitană Oradea

Traian Dan

Romania looks like one of the most promising upcoming emerging markets, particularly for real estate investment

redactia

CSi aduce în România soluții pentru proiectare în construcții

A. I.

Orange Fab anunță noi colaborări și mai multe domenii de activitate vizate

Ligia Voro

150 de copii cu deficiențe, ajutați de Dr. Peștișor prin terapie multisenzorială

redactia

Proiecte cu bani europeni pentru Băile Felix şi Băile 1 Mai

Stefana Muresan

Leave a Comment