Energie Energy Mirror Of Romania Ultimele stiri

Studiu CEZ: Din ce în ce mai mulți români sunt interesați să #SchimbePeVerde

În mai puțin de o lună de la lansarea produsului CEZ Verde, 720 de clienți rezidențiali și 30 de companii au optat pentru înlocuirea contractului de furnizare a energiei electrice din surse convenționale cu cel care garantează furnizarea de energie verde. Acești clienți sunt atât persoane fizice, cât și persoane juridice, companii sustenabile, interesate de reducerea impactului business-ului lor asupra mediului.

Încurajată de acest trend, Școală Gimnazială Mușătești a trecut pe energie verde, pentru a oferi copiilor un exemplu de grijă pentru mediu și de a-i educa în același spirit. Acest proiect special a fost primul pas făcut de CEZ Vânzare în #SchimbareaPeVerde: instalarea și inaugurarea unui sistem de panouri fotovoltaice pe acoperișul școlii. Implementarea proiectului aici s-a realizat în urmă unui concurs între 12 biblioteci (Aninoasa, Merișani, Mușătești, Vlădești, Bărbătești, Tetoiu, Țicleni, Turburea, Vladimir, Pietrari, Tomsani, Bradu), biblioteci din regiunea Olteniei (județele Argeș, Gorj și Vâlcea), elevii ghidați de bibliotecarii locali și de conducerea școlilor au trimis un set de cerințe tehnice și și-au susținut motivația de a #SchimbaPeVerde. În etapă finală, patru școli au transmis un filmuleț care promovează energia regenerabilă.
Investiția a fost realizată la inițiativa și cu finanțarea companiei CEZ Vânzare, cu facilitarea Fundației Progress, în parteneriat cu Primăria Mușătești, Biblioteca Publică Mușătești și Edusa Green Energy.

Proiectul reprezintă o alternativă ecologică pentru producerea energiei electrice, la o capacitate de 15 kWh, cu mai multe avantaje: reducerea costurilor la factură de energie electrică, fiabilitatea panourilor solare, protejarea mediului înconjurător prin reducerea gradului de poluare la zero și promovarea energiei inepuizabile. Mai multe detalii puteți află urmărind filmul proiectului, aici.

„Producem energie regenerabilă și lucrăm la construirea unor comunități prietenoase cu mediul – acesta este angajamentul pe care ni l-am asumat că parteneri pe termen lung. Pentru o schimbare majoră, este nevoie însă că fiecare dintre noi, cei care facem parte din această generație atentă la viitor, să «schimbăm pe verde»”, a declarat Ondrej Safar, CEO CEZ România.

Demersul de promovare a energiei verzi a început odată cu parteneriatul Neversea de anul acesta, unde spațiul de activare CEZ a fost prima zona 100% verde din cadrul festivalului, alimentată cu energie nepoluanta din cel mai mare parc eolian pe uscat din Europa, deținut de Grupul CEZ în România.

Conform declarației Corneliei Szabo, Președintele Directoratului CEZ Vânzare, „compania va continuă acțiunile de promovare a unui viitor sustenabil și îi va încuraja pe cei deschiși să se implice în protejarea planetei să transmită această inițiativa și celor din jurul lor, să îi inspire să devină un exemplu în acest sens”.

Ce cred românii despre un viitor verde
Conform studiului „Percepția românilor despre un viitor «verde»[1]”, inițiat de Grupul CEZ în România, 96,78% dintre respondenți declară că sunt deschiși să facă o schimbare în obiceiurile de consum sau de cumpărare a unor produse pentru a-și reduce impactul asupra mediului. Peste jumătate dintre aceștia (62,72%) încearcă să aibă un impact pozitiv asupra mediului prin acțiunile lor de zi cu zi, iar dintre românii care sunt responsabili față de mediu, 7 din 10 au grijă să nu arunce gunoaie în spații nepermise, 6 din 10 reciclează selectiv gunoiul, iar peste 2 din 10 încearcă să reducă consumul de apă și energie.

Pentru această generație verde, interesată de protejarea mediului înconjurător, CEZ Vânzare a lansat pe 15 august CEZ Verde, un produs de energie 100% regenerabilă. Destinat atât clienților rezidențiali, cât și companiilor, acesta a debutat cu un îndemn pentru un mediu mai puțîn poluat, acela de a #SchimbaPeVerde, dar și cu o oferta specială, care să stimuleze consumatorii români: primii 100 de clienți care contractează online produsul primesc gratuit energia în prima luna de contract.

Mai multe detalii despre produsul CEZ Verde și beneficiile acestuia puteți află:

[1] Studiul a fost derulat în perioada 2-6 mai 2019 pe platforma ivox.ro, pe un eșantion de 1368 respondenți din mediul urban, reprezentativi din punct de vedere statistic.

 

Related posts

Contract de peste 6 milioane de lei atribuit Elis Pavaje pentru reamenajarea Parcului din Sebeș

redactia

CIA Aboliv mizează pe o cifră de afaceri de 18 mil. euro

Stefana Muresan

Sebastian Tcaciuc preia șefia CA al Romgaz; compania, creștere semnificativă la toți indicatorii

Stefana Muresan

Leave a Comment