Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Clujul, premiat pentru autobuzele electrice

Primăria Cluj-Napoca (PCN) a fost recompensată cu trei premii I în cadrul celei de-a XII-a ediţii a conferinţei internaţionale „Inovaţie şi calitate în sectorul public”, organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP).

„Identificarea și promovarea exemplelor pozitive ale unor autorităţi şi instituţii publice, astfel încât acestea să poată fi cunoscute, preluate și implementate și la nivelul altora, reprezintă una dintre metodele general recunoscute ca aducând o plusvaloare reală în cadrul eforturilor de creştere a calităţii serviciilor publice destinate cetățenilor, pentru dezvoltarea comunităților”, a transmis președintele ANFP, Vasile-Felix Cozma.

PCN a obținut premiul I la categoria ”Soluții moderne pentru creșterea calității vieții” pentru ”Politici de prioritizare a transportului în comun. Transport electric”.

În cadrul pilonului „Abordări manageriale pentru eficiență și eficacitate”, PCN a fost recompensată cu locul I pentru proiectul Centrului de Inovare și Imaginație Civică. Proiectul de bugetare participativă primul de acest gen implementat în România, luat locul I în cadrul pilonului „Etica, parte a culturii organizaționale”.

Îmbunătățirea transportului public și a mobilității urbane este un factor cheie în calitatea vieții cetățenilor din municipiu și zona metropolitană. Utilizarea noilor tehnologii, siguranța călătorilor și creșterea standardelor în mobilitatea urbană în general reprezintă prioritățile municipalității pentru dezvoltarea unei rețele de transport public verde, eficientă, de calitate pe toate planurile.

Se adaugă politicile publice de prioritizare a transportului în comun la nivel de trafic în municipiu și de încurajare a mobilității alternative: benzi dedicate destinate mijloacelor de transport în comun și bicicliștilor, stații de încărcare pentru mașini electrice în puncte cheie din oraș, facilități pentru transportul public pentru elevi, studenți și pensionari sau autobuze dedicate pentru elevi.

Conferinţa internaţională „Inovaţie şi calitate în sectorul public” reprezintă un concept inovator pentru administraţia românească, care își propune să facă cunoscute exemplele de succes și bunele practici implementate în administraţia publică românească şi europeană, dar şi premierea acestor iniţiative pentru a impulsiona performanţa în sistemul public.

În cadrul conferinţei au fost prezentate şi premiate cele mai bune exemple înscrise în competiţia celor mai bune practici din administraţia publică din România, fiind acordate nouă premii şi trei menţiuni.

Pilonul I. Soluții moderne pentru creșterea calității vieții
– Locul I: Primăria Cluj-Napoca – Politici de prioritizare a transportului în comun. Transport electric
– Locul II: Instituția Prefectului Timiș – Copii și Tineri la MegaDojo – un model de promovare, pe bază de voluntariat, a educației informale în domeniul programării și a tehnologiilor cu componentă IT dedicată copiilor și tinerilor din comune și orașe mici
– Locul III: Direcția de Asistență Socială Brașov – Bunici în siguranță – Sistem de teleasistență
– Mențiune: Primăria Iași – Un nou început – Program de mobilitate urbană

Pilonul II. Abordări manageriale pentru eficiență și eficacitate
– Locul I: Primăria Cluj-Napoca – Centrul de Inovare și Imaginație Civică
– Locul II: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 6, București – Cursuri de inducție și de perfecționare pentru angajați
– Locul III: Primăria Roman – Creșterea capacității administrative a Municipiului Roman prin reproiectarea SMC și introducerea CAF
– Mențiune: Instituția Prefectului Harghita – Ghidul serviciilor publice furnizate de instituțiile publice

Pilonul III. Etica, parte a culturii organizaționale
– Locul I: Primăria Cluj-Napoca – Bugetare participativă la Cluj-Napoca
– Locul II: Primăria Iași – Iaşi vibrează civic
– Locul III: Primăria Călărași – Integritate prin proceduri, instruire şi prevenire – I.P.I.P.
– Mențiune: Consiliul Județean Călărași – Înfiinţarea Grupului de Acţiune privind Prevenirea şi Combaterea Corupţiei ca mecanism de cooperare cu societatea civilă în materie de etică, integritate anticorupţie

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Bugetul Ministerului Transporturilor, suplimentat cu 5 milioane de lei pentru lucrări de urgență

Articolul următor
agerpres.ro

Consiliul Concurenței analizează preluarea de către Hans-Ewald Reinert şi Wolfgang Kuhnl a 3 companii

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share