Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Studiul metroului de Cluj va fi făcut de italieni și francezi

Municipalitatea clujeană a desemnat câștigătoarea licitației care va efectua studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan.

Asocierea SWS Engineering – Systra – Metrans Engineering a câștigat licitația deschisă organizată în vederea atribuirii contractului. El are ca obiect serviciile de elaborare studii de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida.

Acesta face parte din etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții.

Asocierea câștigătoare a obținut un scor total de 98,84 puncte, dintre care 60 de puncte componenta tehnică și 38,94 puncte componenta financiară, valoarea propusă fiind de 30,1 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul Systra:

Proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul Toulouse Aerospace Express – linia de metrou 3 din orașul francez, de 28 km; studiu de fezabilitate pentru sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel Aviv care presupune trei linii automate de metrou care totalizează 140 km.

Oferte depuse:

  • Asocierea SWS (Italia) –  Systra (Franța) – Metrans (România)
  • Asocierea Explan (România)  – Dr. Sauer and Partners (Marea Britanie)
  • Asocierea Metroul SA (România) – Padeco (Japonia)
  • Asocierea Eurocerad (România) – 3TI Progetti (Italia) – Ingegneria Integrata (Italia)
  • Egis Rail (Franța)

Două dintre cele cinci participante, Egis și Explan – Dr. Sauer, au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

“Dezvoltarea socio-economică a Zonei Metropolitane Cluj-Napoca  (ZMC) și problemele de trafic generate de aceasta, orientarea clară a administrației locale spre mobilitatea urbană durabilă și tipologia rețelelor de mobilitate au necesitat studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din transport feroviar pe infrastructura existentă – tren metropolitan;

construirea unei linii de metrou pe principala axă vest-est a ZMC (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)”, a precizat Primăria Cluj-Napoca.

Tren metropolitan:

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de 43 km.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Tăietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– Relocarea punctului de oprire  Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Metrou:

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:

În prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu / Pod IRA),

în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații, pe 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

 

Related posts

Piața agroalimentară din Aiud va fi modernizată printr-o investiție de 750.000 de lei

Ion Surdu

Compania Creative Concept din Mureș, afaceri de peste 400.000 de euro din obiecte de mobilier

Stefana Muresan

Piață de peste opt hectare dedicată Centenarului, construită de Primăria Oradea

Stefana Muresan

Genpact a bugetat afaceri de 125 mil. dolari

Stefana Muresan

UTI și Eldiclau vor construi terminalul II de la Aeroportul Oradea

Stefana Muresan

Clujul face jocurile la bursă. Radu Hanga, ales pe patru ani

Nora Dumitrescu

Cluj, Alba, Mureş, Braşov, Arad şi Timiş – judeţe care au atras investiţii străine de peste 1 miliard de euro

Stefana Muresan

Cities of Tomorrow #6: Reconversie și revitalizare

Ionut Oprea

Sibiu – adding flavour to Europe

Stefana Muresan

Orădeanul Mihai Jurca, director Visit Oradea, a fost ales președinte al FAPT

Traian Dan

ADR Nord -Vest, finanțare pentru construirea unei creșe și a unei grădinițe în Parcul Industrial 1 din Oradea

redactia

Proiectul deșeurilor din Mureș, aproape de finish  

Ligia Voro

Drumuri Bihor și Drumuri Orășenești Oradea, lucrări de întreținere rutieră de peste 19 milioane de euro

redactia

Compania de transport, distribuţie şi logistică Aquila Ploiesti a cumparat distribuitorul Agrirom din Arad, cu afaceri de 44 milioane euro

redactia

Apel către sălăjeanul de la Transporturi: “Începeți tunelul pe sub Meseș”

Nora Dumitrescu

Aproape 21 miliarde de euro pentru agricultură, cum îi cheltuim

Ligia Voro

Un nou punct de trecere a frontierei între România și Ungaria, Borș II – Nagykereki

Traian Dan

Boc, la Bruxelles: “UE dispare dacă nu rezolvăm exodul creierelor”

Nora Dumitrescu

Zacaria oferă gratuit spații industriale ONG-urilor și instituțiilor care luptă împotriva COVID-19

Ion Surdu

Acord fără precedent în lupta cu COVID-19: 6 giganți farmaceutici de pe piața produselor cu plasmă vor să dezvolte un tratament, fără branding. Și alte companii pot să se alăture

Papuc Irina

CA IMMO: Peste 30.000 mp inchiriati in Bucuresti in 2017

Ionut Oprea

Antibiotice Iași a aplicat scenariul 2: Producția de medicamente continuă

Ion Surdu

Leoni Bistriţa: Peste 1,5 milioane de cablaje pentru tot atâtea mașini Mercedes Benz

Stefana Muresan

Cum vrea Primăria Sibiu să modernizeze transportul public din oraș: aproape 100 de milioane de lei pentru reînnoirea flotei de autobuze

Papuc Irina

Leave a Comment