Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiul metroului de Cluj va fi făcut de italieni și francezi

Municipalitatea clujeană a desemnat câștigătoarea licitației care va efectua studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan.

Asocierea SWS Engineering – Systra – Metrans Engineering a câștigat licitația deschisă organizată în vederea atribuirii contractului. El are ca obiect serviciile de elaborare studii de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida.

Acesta face parte din etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții.

Asocierea câștigătoare a obținut un scor total de 98,84 puncte, dintre care 60 de puncte componenta tehnică și 38,94 puncte componenta financiară, valoarea propusă fiind de 30,1 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul Systra:

Proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul Toulouse Aerospace Express – linia de metrou 3 din orașul francez, de 28 km; studiu de fezabilitate pentru sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel Aviv care presupune trei linii automate de metrou care totalizează 140 km.

Oferte depuse:

  • Asocierea SWS (Italia) –  Systra (Franța) – Metrans (România)
  • Asocierea Explan (România)  – Dr. Sauer and Partners (Marea Britanie)
  • Asocierea Metroul SA (România) – Padeco (Japonia)
  • Asocierea Eurocerad (România) – 3TI Progetti (Italia) – Ingegneria Integrata (Italia)
  • Egis Rail (Franța)

Două dintre cele cinci participante, Egis și Explan – Dr. Sauer, au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

“Dezvoltarea socio-economică a Zonei Metropolitane Cluj-Napoca  (ZMC) și problemele de trafic generate de aceasta, orientarea clară a administrației locale spre mobilitatea urbană durabilă și tipologia rețelelor de mobilitate au necesitat studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din transport feroviar pe infrastructura existentă – tren metropolitan;

construirea unei linii de metrou pe principala axă vest-est a ZMC (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)”, a precizat Primăria Cluj-Napoca.

Tren metropolitan:

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de 43 km.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Tăietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– Relocarea punctului de oprire  Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Metrou:

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:

În prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu / Pod IRA),

în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații, pe 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

 

Total
12
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Peste 2 milioane de euro pentru modernizarea Ambulatoriului spitalului din Cugir

Articolul următor

Yardi Romania closes the lease for 3,500 sqm of office space in Record Park

Citește și:
Citeste mai mult

EXPO REAL: Exhibitor number up 50 percent

Over 1,900 exhibitors registered Innovative solutions concentrated in Hall A3 Overarching topics: ESG, housing, interest rate policy, climate…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
12
Share