Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Studiul metroului de Cluj va fi făcut de italieni și francezi

Municipalitatea clujeană a desemnat câștigătoarea licitației care va efectua studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan.

Asocierea SWS Engineering – Systra – Metrans Engineering a câștigat licitația deschisă organizată în vederea atribuirii contractului. El are ca obiect serviciile de elaborare studii de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida.

Acesta face parte din etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții.

Asocierea câștigătoare a obținut un scor total de 98,84 puncte, dintre care 60 de puncte componenta tehnică și 38,94 puncte componenta financiară, valoarea propusă fiind de 30,1 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul Systra:

Proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul Toulouse Aerospace Express – linia de metrou 3 din orașul francez, de 28 km; studiu de fezabilitate pentru sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel Aviv care presupune trei linii automate de metrou care totalizează 140 km.

Oferte depuse:

  • Asocierea SWS (Italia) –  Systra (Franța) – Metrans (România)
  • Asocierea Explan (România)  – Dr. Sauer and Partners (Marea Britanie)
  • Asocierea Metroul SA (România) – Padeco (Japonia)
  • Asocierea Eurocerad (România) – 3TI Progetti (Italia) – Ingegneria Integrata (Italia)
  • Egis Rail (Franța)

Două dintre cele cinci participante, Egis și Explan – Dr. Sauer, au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

“Dezvoltarea socio-economică a Zonei Metropolitane Cluj-Napoca  (ZMC) și problemele de trafic generate de aceasta, orientarea clară a administrației locale spre mobilitatea urbană durabilă și tipologia rețelelor de mobilitate au necesitat studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din transport feroviar pe infrastructura existentă – tren metropolitan;

construirea unei linii de metrou pe principala axă vest-est a ZMC (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)”, a precizat Primăria Cluj-Napoca.

Tren metropolitan:

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de 43 km.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Tăietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– Relocarea punctului de oprire  Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Metrou:

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:

În prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu / Pod IRA),

în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații, pe 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

 

Related posts

ELITE ÎN BUSINESS Banat-Transilvania. Top 220 companii cu capital străin: locurile 201-220

Ion Surdu

Fabricile de mobilă din Ardeal și-au făcut strategia la Colibița

Nora Dumitrescu

Dumitru Budrala, directorul ASTRA Film Festival, decorat de președintele Iohannis

Ligia Voro

Secom, investiție de 40.000 de euro într-un magazin la Cluj Napoca

Stefana Muresan

CBRE: Sameday – 2.300 mp în VGP Park Timișoara

Papuc Irina

Una dintre cele mai mari companii de transport de persoane Atlassib își suspendă cursele internaționale

Ion Surdu

Doing Business 2020: România coboară pe locul 55

Papuc Irina

Prodvinalco a strâns dividende de 4 milioane din profiturile anterioare

Nora Dumitrescu

Lidl va deschide un nou magazin în Sibiu. Proiectul prevede prelungirea și amenajarea unei străzi de-a lungul râului Cibin

Papuc Irina

Transelectrica anunţă deblocarea, după zece ani, a unei investiţii de peste 83 milioane lei, LEA 400 kV Oradea-Bekescsaba

Stefana Muresan

Angajări masive la fabrica din Târgu-Lăpuș: peste 200 de oameni

Nora Dumitrescu

Holcim a inaugurat o nouă stație de betoane în Timișoara

Stefana Muresan

Lufthansa vine la Iași. Din luna mai va opera zboruri directe spre Frankfurt

Nicolae Pop

Centrală de cogenerare de 2,4 milioane de euro în Sălaj

Nora Dumitrescu

Regio 2014-2020: Peste o jumătate de miliard de lei pentru drumurile din Nord-Vest

Stefana Muresan

Președinția română a Consiliului UE a finalizat procesul de adoptare a primului dosar în domeniul afacerilor economice și financiare

redactia

TeraPlast va da dividende “mamut”. Grupul iese la “cumpărături”

Nora Dumitrescu

SofMedica Forum: Cum facilităm accesul pacienților români la tehnologii salvatoare de vieți

Papuc Irina

Expresul de Brașov a ajuns la București în două ore

Nora Dumitrescu

Finanțări pentru IMM-uri prin programul IMM Invest Romania

Traian Dan

Expediție științifică în Caucaz sub egida Centenarului UBB și a Facultății de Geografie

Ligia Voro

Banii europeni circulă și pentru drumurile județene. Alocarea în Cluj: peste două treimi din fondurile UE obținute prin POR 2014-2020

Stefana Muresan

Producătorul de încălţăminte Clujana, în insolvenţă; activitatea va continua

Stefana Muresan

POZITIV TB – Dinu Meșter, președintele Federației Patronilor Bihor: „Criza Covid-19, oportunitate pentru Umanitate”

Traian Dan

Leave a Comment