Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Voi debloca Autostrada Transilvania și Centura Zalăului”

Deputatul sălăjean Lucian Bode, ministru desemnat al transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, susține că va debloca principalele două proiecte majore de infrastructură rutieră din județ: Autostrada Transilvania (A3) şi Centura Ocolitoare a Zalăului.

“În calitate de ministru desemnat, am susținut în fața comisiilor de specialitate în cadrul cărora am fost audiat o nouă abordare a problematicii domeniului transporturilor. Prin planificarea minuțioasă a proiectelor, prin finanțarea lor corespunzătoare, prin pregătirea riguroasă a documentațiilor și un proces de achiziție flexibil, toate acestea vor asigura buna implementare a obiectivelor de investiții.

În ceea ce privește proiectele majore de investiții în infrastructura rutieră și feroviară ritmul lor trebuie accelerat, iar birocrația, care este cel mai mare dușman în implementarea lor, trebuie redusă. În proiectul A3, blocajele existente trebuie eliminate astfel încât proiectul să avanseze cu rezultate vizibile. Voi acorda o atenție maximă acestui proiect, așa cum voi face cu toate proiectele aflate în implementare.

În privința variantei ocolitoare Zalău, de asemenea aflat în blocaj, voi acorda sprijin total pentru ca anul viitor să ajungem în etapa demarării construcției efective. Aceste două proiecte au înregistrat întârzieri enorme în implementare, iar această situație trebuie să înceteze, lucru valabil pentru toate proiectele, iar termenele asumate trebuie să fie realiste și respectate”, a spus Lucian Bode.

Parlamentarii din comisiile reunite de specialitate au avizat favorabil nominalizarea lui Lucian Bode pentru funcţia de ministru, cu 31 de voturi pentru, un vot împotrivă şi 10 abţineri.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Linia ferată Cluj - Cernăuți, în topul celor mai pitorești din Europa

Articolul următor

Programul „Generaţia Tech” se lansează la Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share