Auto Timiș Transport

Zona Timişoarei va beneficia de trei importante proiecte de infrastructură rutieră, finanţate din bani europeni

Zona Timişoarei va beneficia, în perioada următoare, de trei proiecte extrem de importante din domeniul infrastructurii, finanţate din fonduri europene. Vorbim despre o nouă autostradă, un nou drum de legătură între oraş şi autostrada A1, respectiv de cea de a doua parte a centurii de ocolire a Timişoarei, cel din urmă proiect fiind şi cel mai avansat, aflându-se la doar un aviz „distanţă” de demararea lucrărilor.

Timişoara va fi legată, pe autostradă, de capitala Serbiei, Belgrad, şi de acolo mai departe spre Grecia, Bulgaria, Muntenegru sau chiar Italia. Deocamdată nu se ştie când, după mai mulţi ani de pregătiri, proiecte estimate şi renunţări din diferite motive s-a decis alocarea sumei necesare pentru realizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Timişoara – Moraviţa, localitatea aflată la graniţa dintre România şi Serbia. Acolo se va face joncţiunea cu autostrada pe care o construiesc sârbii dinspre Belgrad spre punctul de frontieră. Licitaţia de realizare a studiului de fezabilitate a fost deja demarată, sunt 2,6 milioane de euro pentru acest proiect, iar semnarea contractului este aşteptată pentru luna noiembrie. Ulterior, se va putea demara licitaţia pentru stabilirea firmei care se va ocupa de proiectare şi execuţie, a anunţat Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş. „Aceasta va duce la o dezvoltare puternică a euroregiunii Dunăre – Criş – Mureş – Tisa, fiind prognozată o creştere economică puternică pentru întreaga zonă pe unde va trece autostrada”; a mai spus acesta.
Cel de-al doilea proiect important de infrastructură pentru zona Timişoarei este legat de realizarea unui nou drum de legătură cu autostrada A1, proiectul acestui drum rapid a plasat conexiunea la peste 20 de kilometri de oraş. Astfel, împreună cu Compania de Drumuri, se lucrează la o nouă descărcare pe autostradă. Noul drum spre aceasta va porni de la drumul naţional care leagă Timişoara de Arad, va avea lungimea de zece kilometri şi, conform studiului de fezabilitate deja realizat, are un cost estimat de realizare de 260 de milioane de lei. Momentan se aşteaptă semnarea contractului pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru demararea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie.
Ultimul proiect, cel al centurii sud, de ocolire a Timişoarei, este şi cel mai avansat, aici există stabilit şi constructorul, este aşteptat un ultim aviz pentru demararea lucrărilor efective pe teren, organizarea de şantier fiind deja realizată. Centura sud va avea 25 de kilometri şi va costa 245 de milioane de lei, fiind finanţată tot pe POIM. Finalizarea lucrărilor este aşteptată pentru vara anului 2021.

Related posts

Cristina Pardi, Head of New Business: “Filosofia NTT DATA Romania are în centrul său clientul, viziunea și echipa”

redactia

Parteneriat OMV-Petrom – Electrica, în sprijinul mașinilor electrice și hibride

Stefana Muresan

Cruising Chauffeur: Continental aduce viitorul conducerii cu grad înalt de automatizare pe autostrăzi

Stefana Muresan

Leave a Comment