Antreprenori Ultimele stiri

2.000 de companii cu capital românesc şi străin au lansat cea mai mare coaliţie a mediului de afaceri

Aproape 2.000 de companii cu capital român și străin din diverse domenii – bunuri de larg consum, energie, ospitalitate, comerț, media, publicitate etc.- cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 miliarde de lei și peste 36.000 de angajați, s-au grupat în cadrul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) pentru a contribui la crearea unui cadru fiscal și legislativ predictibil și echilibrat. Evenimentul de lansare a avut loc la Palatul Parlamentului, în parteneriat cu Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților.

 

Membrii CLCC consideră că libertatea economică, libertatea comerțului și libertatea comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice. Coaliția pledează pentru stabilitate și predictibilitate legislativă, precum și pentru reglementări echilibrate și necesare, nu intempestive sau excesive.

Credem că, în elaborarea politicilor publice, decidenții politici trebuie să ia în considerare toate opiniile și datele disponibile, inclusiv expertiza agenților economici. CLCC susține accesul liber la produsele legale, a căror calitate este garantată de identitatea de marcă și de reputația companiilor membre ale Coaliției”, a declarat Constantin Rudnițchi, director executiv al Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării.

CLCC a pornit ca  un demers necesar în contextul apariției unor inițiative legislative care urmăresc supra-reglementarea anumitor sectoare și industrii, într-un mod nejustificat și fără consultări ale mediului de afaceri. Un exemplu recent este proiectul de hiper-reglementare în domeniul tutunului (L443/2019) care prevede, printre altele, interzicerea expunerii produselor din tutun în cele peste 70.000 de magazine din România care comercializează țigarete. Limitarea comerțului cu produse din tutun și ascunderea pachetelor sub tejghea va determina reducerea cifrei de afaceri și a profitului magazinelor și producătorilor, creșterea cheltuielilor și pierderea de locuri de muncă și va alimenta piața neagră.

Alte exemple de inițiative de același tip respinse sau în dezbatere: interzicerea publicității la medicamente; interzicerea comercializării băuturilor carbogazoase către minorii cu vârsta sub 16 ani; etichetarea produselor alimentare procesate, pentru reducerea riscului de boală cardiovasculară etc. În plan internațional, avem de asemenea, exemple extreme: taxarea cărnii roșii sau a produselor cu grăsimi, inclusiv brânza, interzicerea foie gras etc.

Coaliția a atras rapid membri din întregul sector al bunurilor de larg consum și nu numai, îngrijorați de tendința reglementatorilor de a lua de pe-o zi pe alta măsuri care pot îngenunchia mediul de afaceri fără nicio consultare cu cei direct vizați.

Ținând cont de aceste realități alarmante, reprezentanții Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării solicită membrilor Parlamentului României să trateze cu maximă seriozitate și responsabilitate orice pachet de măsuri legislative care poate destabiliza un întreg lanț de afaceri legitime.

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării urmărește asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.

 

Despre Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării

  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) reunește aproape 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 de miliarde de lei și un număr total de angajați de peste 36.000. Mai multe detalii despre CLCC găsiți pe pagina web a Coaliției, www.clcc.ro
  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.
  • Obiectivul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.

Aproape 2.000 de companii cu capital român și străin din diverse domenii – bunuri de larg consum, energie, ospitalitate, comerț, media, publicitate etc.- cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 miliarde de lei și peste 36.000 de angajați, s-au grupat în cadrul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) pentru a contribui la crearea unui cadru fiscal și legislativ predictibil și echilibrat. Evenimentul de lansare a avut loc la Palatul Parlamentului, în parteneriat cu Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților.

 

 

Related posts

Diplomatul român Cosmin Boiangiu va conduce una dintre cele mai tinere agenții europene: Autoritatea Europeană pentru Muncă

Ion Surdu

“Țevarii” de la Tenaris pregătesc schimbul de mâine în facultăți

Nora Dumitrescu

WhatsApp Business – aplicație dedicată companiilor

Stefana Muresan

Proprietăți de pe 70.000 hectare din Sălaj vor fi cadastrate gratuit

Nora Dumitrescu

Compania de Apă Someș va extinde rețeaua de apă-canal în zona Gherla

Nora Dumitrescu

Peste 6,5 milioane de euro pentru modernizarea Pieței Cetate din Oradea

Traian Dan

Despăgubiri totale de 2.000 de euro la tunelul pe sub Meseș

Nora Dumitrescu

POZITIV TB: Ștefan Matuz, Inter-Cons – „Frica ar putea să-și pună amprenta pe toate ramurile economiei. Vor prevala investițiile pe termen scurt și cele cu riscuri reduse. Afacerile de nișă vor avea cele mai mari șanse”

redactia

Regio-POR 2014-2020 în Regiunea Vest: contracte de finanțare semnate pentru 106 proiecte cu o valoare totală de peste 150 mil. euro, in acest an

Stefana Muresan

UBB vizează cumpărarea sediului Băncii Transilvania

Stefana Muresan

Saloanele de coafură din Sălaj cer un pachet economic de la stat

Nora Dumitrescu

Ardealul, campionul tăierilor ilegale de lemn

Nora Dumitrescu

Profitul producătorului de elicoptere IAR Brașov a crescut cu 50% în primele 3 luni ale anului

Ion Surdu

Jumătate din suprafața agricolă a României a fost cultivată cu porumb și floarea soarelui

Stefana Muresan

România va avea standuri în acest an la târgurile internaționale de turism

Papuc Irina

CJ Sibiu caută constructor pentru modernizarea unui drum de 35 km. Contract de peste 17 mil. euro

Stefana Muresan

Fostul președinte ANRE, unul dintre noii administratori ai Electrica

redactia

2.000 de viziere au ajuns la Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu

Ion Surdu

The International Summit and Exhibition “Hydropower Balkans 2017” – Montenegro, Podgorica

Ligia Voro

O investiție de 2,5 milioane de euro: Seniorenresidenz Maria Theresia, căminul – acasă de la Șura Mică

redactia

TRAP TRAP – brandul autohton inspirat din ecvestru

Ionut Oprea

Brutăria Bunexim din Oradea a exportat în anul 2019 57% din producţie

Traian Dan

Afacere sătească în Sălaj: 14 milioane de euro din vopsele

Nora Dumitrescu

Fizica de la UVT, în clasificarea Best Global Universities by Subject; locul 2 la nivel național

Stefana Muresan

Leave a Comment