Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pe unde va trece centura metropolitană a Clujului

[pdf-embedder url=”https://www.transilvaniabusiness.ro/wp-content/uploads/2019/11/Centura-Metropolitana.pdf” title=”Centura Metropolitana”]

Aceasta este rezultată ca urmare a obținerii avizului din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Varianta finală de traseu a centurii metropolitane poate fi consultată pe site-ul municipalității clujene.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor urbane situate în Zona Metropolitană Cluj prin dezvoltarea unui drum nou de mare capacitate – centura metropolitană – și modernizarea drumurilor de legătură, iar scopul este îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, respectiv a mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Cluj.

Primăria Cluj-Napoca a dat ordinul de începere pentru întocmire autorizărilor necesare pentru proiectului în octombrie 2018, iar în martie 2018 s-a predat documentația pentru studiul alternativ de traseu, care a cuprins opt variante de traseu studiate.

La recomandarea specialiștilor, Municipiul Cluj-Napoca a optat pentru varianta 8. În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și documentația tehnică pentru autorizația de construire, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție.

Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, conform platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg.

O firmă din Cluj a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea centurii metropolitane. Explan s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu altă companie locală, Cadsil.

Proiectul urmează să fie realizat în două etape. Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).

Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Total
22
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Noul Catalog Artmark Historical Estate – clădiri-emblemă din centrele marilor orașe, scoase la vânzare

Articolul următor

Afacerile din zona Mara-Gutâi se dezvoltă pe fonduri europene

Citește și:
Citeste mai mult

Cele 10 șantiere ale Bihorului în 2022

Printr-o postare pe pagina sa de Facebook, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor a trecut în revistă cele…
Citeste mai mult

Investițiile Oradiei în sănătate în 2022

Potrivit informațiilor oferite de reprezentanții Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) Oradea, în domeniul sanitar, anul…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
22
Share