Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Pe unde va trece centura metropolitană a Clujului

[pdf-embedder url=”https://www.transilvaniabusiness.ro/wp-content/uploads/2019/11/Centura-Metropolitana.pdf” title=”Centura Metropolitana”]

Aceasta este rezultată ca urmare a obținerii avizului din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Varianta finală de traseu a centurii metropolitane poate fi consultată pe site-ul municipalității clujene.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor urbane situate în Zona Metropolitană Cluj prin dezvoltarea unui drum nou de mare capacitate – centura metropolitană – și modernizarea drumurilor de legătură, iar scopul este îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, respectiv a mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Cluj.

Primăria Cluj-Napoca a dat ordinul de începere pentru întocmire autorizărilor necesare pentru proiectului în octombrie 2018, iar în martie 2018 s-a predat documentația pentru studiul alternativ de traseu, care a cuprins opt variante de traseu studiate.

La recomandarea specialiștilor, Municipiul Cluj-Napoca a optat pentru varianta 8. În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și documentația tehnică pentru autorizația de construire, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție.

Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, conform platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg.

O firmă din Cluj a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea centurii metropolitane. Explan s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu altă companie locală, Cadsil.

Proiectul urmează să fie realizat în două etape. Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).

Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Related posts

Grupul Elvetian Ameropa AG, alianta strategica cu Promat Comimpex si Agroind Cauaceu pentru a sustine dezvoltarea fermierilor

redactia

Top manufacturers, logistics, related industries celebrate industry success in Warsaw

Ligia Voro

Cercetarea: Flexibilitate la Birou

Ionut Oprea

Peste 25.000 de firme s-au înscris în Start-Up Nation 2018

redactia

Localitatea Borșa din Maramureș ar putea fi atestată stațiune turistică de interes național

Stefana Muresan

Clujul și Timișoara sparg piața rezidențială a marilor orașe

Nora Dumitrescu

Gigantul german din industria optică ZEISS a preluat afacerile din Timișoara ale companiei Guardus

Stefana Muresan

Burse Accenture pentru studenții din Târgu Mureș

Ligia Voro

Se reiau lucrările la Aeroportul Braşov

Stefana Muresan

Grupul Schaeffler în mediul plin de provocări, cu un flux de numerar puternic în 2019

Ligia Voro

S-a lansat Federația Patronatelor Femeilor Antreprenor

Stefana Muresan

Dezvelirea bustului regelui Decebal la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj

redactia

FOTO SIBIU: Unitatea, leitmotivul liderilor europeni într-o Europă lovită de valul eurosceptic

Ligia Voro

Turcii de la Karsan vor livra 20 de autobuze electrice pentru Dej

Nora Dumitrescu

177 abonamente gratuite la Untold oferite de organizatori

Ionel Albu

Schaeffler România reacționează la scăderea activității din sectorul automotive

Ligia Voro

Șanse mici ca tronsonul Iernut-Chețani să fie inaugurat în 2019, în ciuda mobilizării pe șantier

Ligia Voro

Cecilia Tudor devine, de la 1 martie 2020, noul director de comunicare și responsabilitate socială aI Groupe Renault România

Nicolae Pop

Parcarea de 460 de locuri din centrul Oradiei, aproape de darea în folosință

Traian Dan

Creștere de aproape 11% a veniturilor Digi Communications NV

Traian Dan

Selgros și-a deschis un magazin cu restaurant în Baia Mare

Nora Dumitrescu

Investiții mari, în 2019, la Stațiunea de Cercetare și Dezvoltare Agricolă Lovrin

redactia

Ultimele spații disponibile la Agromalim 2017

Stefana Muresan

Conacul familiei Mocioni din Timiș, reabilitat cu 2 milioane de euro, din Granturile Spaţiului Economic European

redactia

Leave a Comment