București Real Estate Slider Ultimele stiri

Piața de spații industriale din România ar putea simți efecte semnificative în urma unui Brexit dur

Marea Britanie este a cincea sau a șasea cea mai mare destinație de export atât pentru România, cât și pentru principalii parteneri comerciali ai țării – Germania, Italia și Franța. Astfel, un Brexit dur ar avea și efecte secundare semnificative prin intermediul celorlalți parteneri comerciali ai României, care au un volum de business considerabil cu Marea Britanie. Conform estimărilor companiei de consultanță imobiliară Colliers International, stocul de spații industriale moderne încă poate să aibă un ritm de dezvoltare foarte accelerat în următorii trei ani (până în 2023).

Exporturile de bunuri din România în Marea Britanie sunt cu aproape două treimi mai mari în ceea ce privește valoarea absolută decât exporturile de servicii, dar acestea din urmă au o valoare mai mare încorporată, deoarece UK generează aproximativ 12% din cererea externă pentru servicii IT interne, de exemplu.

Strict din partea mărfurilor, Marea Britanie este o destinație majoră pentru diverse sectoare de producție (inclusiv industria auto), sectorul textil și agricultură. Aproximativ 9% din exporturile de mașini din România se îndreaptă către Marea Britanie, cu o cerere puternică pentru export venind și din partea segmentului de piese auto; în segmentul de îmbrăcăminte pentru femei, Marea Britanie atrage peste un sfert din exporturi.

„Un scenariu negativ impus de Brexit ar putea avea un impact semnificativ pe termen scurt, dar ar duce, de asemenea, la efecte de durată mai lungă, deoarece lanțurile globale de producție s-au integrat și mai puternic în ultimii ani, iar cei mai mari parteneri de export ai României interacționează puternic cu Marea Britanie. Pe termen mai lung, este destul de dificil să spunem cum se vor rezolva lucrurile, deși salariile relativ mici ale României, diferența sănătoasă dintre productivitate și costurile forței de muncă și conectarea bună la piețele din vestul Europei ar fi avantaje serioase”, a precizat Laurențiu Duică, Partner, Head of Industrial Agency în cadrul Colliers.

Cererea de spații industriale și logistice a crescut cu aproximativ 40% în primele trei trimestre ale anului 2019, la 306.300 mp, dar această cifră este cu aproape 27% mai mică față de aceeași perioadă din 2017. Anul 2019 arată în continuare solid per total (inclusiv trimestrul IV).

Industria internă se contractă deja pe fondul cererii externe slăbite, cu indicatori mai puțin favorabili în cazul principalilor parteneri comerciali ai României (în special Germania). Unul dintre elementele de bază ale industriei României – sectorul său auto, este probabil să simtă impactul tendințelor globale, sectorul producției auto urmând să-și vadă primul declin într-un deceniu.

Consumul privat rămâne destul de decent în România pe fondul creșterii salariale cu două cifre de la an la an, ceea ce înseamnă că nevoia de spații industriale și logistice alocate sectorului de retail aflat în plină dezvoltare în România ar trebui să rămână un motor de creștere în 2020; la fel se va întâmpla și cu extinderea comerțului electronic, care se dezvoltă destul de rapid alături de operațiunile tradiționale fizice.
Stocul industrial și logistic va crește considerabil în următorii trei ani (până în 2023), dacă proiectele de infrastructură încep să devină vizibile și politicile fiscale nu vor experimenta modificări majore concepute pentru a descuraja investițiile în acest segment.

Related posts

Bistriţa Retail Park, în linie dreaptă

Stefana Muresan

Analiză Smartree: România a început să importe forță de muncă din țările asiatice pentru industriile de HoReCa, producție ușoară și agricultură

Stefana Muresan

Toate clădirile ce vor fi construite din 2021 trebuie să aibă consum energetic aproape zero

Ion Surdu

BNR a redus rata dobânzii de politică monetară la 1,25%/an, de la 1,50%/an

Traian Dan

Județul Cluj și-a primenit 360 km de drum într-un an

Nora Dumitrescu

Clinică-spital Dr. Leahu în Cluj Napoca, investiție de 2 milioane de euro

redactia

Directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, speaker la o conferință de la Munchen

Stefana Muresan

Se reiau cursele TAROM pe ruta Tîrgu Mureș – București!

redactia

Clujul pregătește proiecte de infrastructură de 3 miliarde euro

Nora Dumitrescu

Oradea, noua destinație turistică și de business a României

redactia

Techtex va produce măști cu filtru de protecție lângă Baia Mare

Nora Dumitrescu

Colin Lovering joins Avison Young in Bucharest

Ionut Oprea

Timișoara și Clujul, în topul comerțului cu produse organice

Nora Dumitrescu

Exporturi ale producătorilor români de peste 59 milioane de euro, facilitate de Lidl

Traian Dan

Tenaris a premiat cei mai buni studenți de profil tehnic din țară

Nora Dumitrescu

Autobuze electrice pentru Lugoj, investiție de aproape 25 milioane de lei

redactia

Orașul Oradea a fost inclus în topul celor mai sigure destinații europene

Traian Dan

Producție record pentru Dacia și Ford în România în anul 2019

Papuc Irina

Cea mai bogată româncă, moştenitoarea afacerii ButanGas, va construi o clinică medicală în Poiana Brașov

Stefana Muresan

Wittenstein a inaugurat extinderea halei de producție din Șura Mică. Investiția va asigura o creștere cu 3 milioane de euro

Papuc Irina

Investiție într-un lac destinat pescuitului la păstrăv în Cluj

Nora Dumitrescu

Workspace Studio lanseaza un shop online cu produse dedicate ergonomiei

Nicolae Pop

Gică Popescu, promotor al Maramureșului. Județul, inclus în pachetul de promovare turistică la Euro 2020

redactia

Polonezii de la Impro, cu fabrici la Timişoara şi Cluj, estimează afaceri de 90 mil. lei, dublu faţă de 2017

redactia

Leave a Comment