București Real Estate Slider Ultimele stiri

Românii cheltuie, în medie, 8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreere

Segmentul de divertisment s-a dezvoltat masiv în ultimii ani în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Analiza a 13 țări arată că oferta din centrele comerciale este dominată de cinematografe și multiplexuri (peste 452) și săli de fitness. Consumatorii cehi cheltuie cel mai mult pe activități culturale și de recreere – 38,2 euro pe lună – în timp ce România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro, conform celui mai recent raport al companiei de consultanță imobiliară Colliers International.

Analiza Colliers International a cuprins 13 state: Albania, Belarus, Bulgaria, Croația, Cehia, Eston8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreereia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Ucraina.

Dezvoltatorii și proprietarii de centre comerciale sunt din ce în ce mai conștienți că o ofertă de divertisment atractivă este o parte indispensabilă a oricărui centru comercial pentru a contrabalansa interesul consumatorilor pentru comerțul online. De regulă, zona de divertisment poate include cinema/multiplex, săli de fitness, locuri de joacă pentru copii sau centre de divertisment care oferă servicii complexe, precum bowling, școală de dans, escape room, mini golf, bibliotecă, parc de trambuline, școală de acrobație, club de muzică, club de lupte.

„În România, puterea medie de cumpărare s-a dublat în ultimul deceniu și a dus la o creștere semnificativă a consumului, concentrat tot mai mult pe divertisment. În consecință, unele dintre cele mai noi centre comerciale oferă peste 20% din suprafața închiriabilă pentru zonele de food court și divertisment, mai mult decât dublu față de acum 10 ani, iar tendința este de creștere, până la 30%. În proiectele mari sau mixte, acest procent poate crește”, a declarat Venera Munjev, Senior Associate Retail Agency în cadrul Colliers International Romania.

Dintre toți locuitorii celor 13 țări ECE, cehii cheltuie cel mai mult pentru activități culturale și de recreere – media este de 38,2 euro pe lună. Cehia este urmată de Letonia (35,6 euro), Slovacia (22,5 euro) și Polonia (17,9 euro). România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro.

„Există două explicații pentru această medie relativ mică a cheltuielilor cu recreerea și cultura: 1) România are al doilea cel mai redus grad de urbanizare din Uniunea Europeană (54% din români trăiesc la oraș versus 80% în Europa de Vest) și 2) media include deopotrivă unele din cele mai dezvoltate orașe din această zonă a Europei – București, Cluj-Napoca – alături de unele din cele mai sărace din UE. Cu alte cuvinte, diferența dintre București și Varșovia sau Budapesta este sensibil mai redusă decât sugerează aceste cifre”, a completat Silviu Pop, Head of Research în cadrul Colliers International Romania.

Cinematografele și sălile de fitness domină piața de divertisment din centrele comerciale din regiunea ECE
Conform raportului Colliers, există peste 452 de cinematografe și multiplexuri în centrele comerciale din 13 țări ECE. Polonia și România conduc clasamentul, cu 125, respectiv 93 de astfel de spații. Raportat la populație, în Polonia există câte un cinema modern la aproape 370.000 locuitori, în timp ce în România, raportul este la 210.000 locuitori.

De asemenea, calcule bazate pe salariul mediu brut arată că, pentru a putea cumpăra un bilet la cinema, românii trebuie să lucreze în jur de 48 de minute. Această durată este printre cele mai mici, comparativ cu celelalte 12 țări: de exemplu, în același scop, polonezii lucrează o oră și trei minute, cehii, o oră și cinci minute, în timp ce albanezii lucrează cel mai mult – o oră și 48 de minute.

România ocupă locul doi în ceea ce privește sălile de fitness (42), după Polonia (115), și locul trei în ceea ce privește numărul de locuri de joacă pentru copii din centre comerciale (60), după Polonia (128) și Ucraina (71).

„În România, spațiile indoor rămân în continuare cele mai vizate și cele mai profitabile, în timp ce schemele de petrecere a timpului liber în exterior pot fi implementate doar în caz excepțional. Motivul principal este clima temperat continentală care expune la un risc foarte mare un proiect outdoor, oferind maximum 4-6 luni pe an pentru operare efectivă. Totodată, puterea de cumpărare a românilor nu a atins încă un nivel care să poată susține proiecte mari, incidența accesării parcurilor tematice fiind redusă, în medie la o frecvență de două sau trei ori pe an. Lipsa turismului susținut este al treilea motiv major pentru care operatorii de centre de divertisment au nevoie de parteneriatul centrelor comerciale. Orașe precum București, Cluj, Iași, Brașov sau Constanța sunt în mare parte vizate de tineri care vin pe perioada weekendurilor, a festivalurilor sau a sezonului de vară / iarnă pentru activități specifice”, a încheiat Venera Munjev.

Related posts

Două spitale din Transilvania sponsorizate de Hidroelectrica. Compania va finanța un total de 7

Ligia Voro

Sameday lansează un nou serviciu de livrare la domiciliu. „Încercăm să ne adaptăm”

Ion Surdu

Facilităţi fiscale pentru firmele orădene care și-au întrerupt activitatea

Traian Dan

CFO Integrator va moderniza două străzi din Cluj

Nora Dumitrescu

Noerr: The crisis demands constant readjusting and agility

Ionut Oprea

Compania belgiană Warehouses De Pauw sprijină municipiul Deva în lupta cu Covid-19: donație de echipamente și dezinfectanți medicali

Ion Surdu

Primăria Oradea, nou contract de infrastructură – investiție de peste 18 mil. lei

redactia

ROMBAT prezintă la Bistrița prima Dacia LOGAN 100% electrică

Stefana Muresan

USAMV Cluj a scos prima serie de cârnați picanți, sub brandul Gourmeticus Academicum

redactia

Kinderpedia integrează funcția de video conferință, pentru organizarea de lecții online

Ion Surdu

Drumul Nordului – Maramureș, reabilitat cu fonduri europene; proiect în valoare de peste 51 mil. de euro

Stefana Muresan

Producătorii de mobilă, reuniți în Clusterul Mobilier Transilvan, ”atacă” piața statelor din afara UE

Stefana Muresan

Exact Systems a devenit furnizor autorizat de servicii de control al calității pentru producătorul Automobile Dacia

Stefana Muresan

Volvo, record de vânzări de peste 700.000 de mașini, pentru prima dată în istoria sa de 93 de ani. Câte mașini a livrat pe piața din România

Papuc Irina

Covasna: Apa de la Șugaș Băi, efect terapeutic pentru copiii speciali

Stefana Muresan

Aur'a, apa plată din Munţii Banatului, la petrecerile private de la Festivalul de Film de la Cannes

Stefana Muresan

Colonada imperială din Buziaș, unică în Europa, restaurată cu fonduri europene

redactia

Licitație de peste 26 mil. lei pentru extinderea Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea

redactia

Lucrul “la comun”, noua tendință în România

Stefana Muresan

ArchiTEChture Conference & Expo 2017

Ionut Oprea

Traficul de pasageri în aeroporturile din România a crescut cu 6% în 2019

Papuc Irina

Informații în plicuri verzi despre pensiile private – Pilonul II și Pilonul III

Traian Dan

Cramele Recaș SA a trecut de 38 de milioane de euro cifră de afaceri

Ligia Voro

MedLife cumpără pachetul integral de acțiuni al Spitalului OncoCard Brașov, unul dintre cele mai mari centre private de tratament oncologic din România

Papuc Irina

Leave a Comment