București Real Estate Slider Ultimele stiri

Românii cheltuie, în medie, 8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreere

Segmentul de divertisment s-a dezvoltat masiv în ultimii ani în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Analiza a 13 țări arată că oferta din centrele comerciale este dominată de cinematografe și multiplexuri (peste 452) și săli de fitness. Consumatorii cehi cheltuie cel mai mult pe activități culturale și de recreere – 38,2 euro pe lună – în timp ce România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro, conform celui mai recent raport al companiei de consultanță imobiliară Colliers International.

Analiza Colliers International a cuprins 13 state: Albania, Belarus, Bulgaria, Croația, Cehia, Eston8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreereia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Ucraina.

Dezvoltatorii și proprietarii de centre comerciale sunt din ce în ce mai conștienți că o ofertă de divertisment atractivă este o parte indispensabilă a oricărui centru comercial pentru a contrabalansa interesul consumatorilor pentru comerțul online. De regulă, zona de divertisment poate include cinema/multiplex, săli de fitness, locuri de joacă pentru copii sau centre de divertisment care oferă servicii complexe, precum bowling, școală de dans, escape room, mini golf, bibliotecă, parc de trambuline, școală de acrobație, club de muzică, club de lupte.

„În România, puterea medie de cumpărare s-a dublat în ultimul deceniu și a dus la o creștere semnificativă a consumului, concentrat tot mai mult pe divertisment. În consecință, unele dintre cele mai noi centre comerciale oferă peste 20% din suprafața închiriabilă pentru zonele de food court și divertisment, mai mult decât dublu față de acum 10 ani, iar tendința este de creștere, până la 30%. În proiectele mari sau mixte, acest procent poate crește”, a declarat Venera Munjev, Senior Associate Retail Agency în cadrul Colliers International Romania.

Dintre toți locuitorii celor 13 țări ECE, cehii cheltuie cel mai mult pentru activități culturale și de recreere – media este de 38,2 euro pe lună. Cehia este urmată de Letonia (35,6 euro), Slovacia (22,5 euro) și Polonia (17,9 euro). România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro.

„Există două explicații pentru această medie relativ mică a cheltuielilor cu recreerea și cultura: 1) România are al doilea cel mai redus grad de urbanizare din Uniunea Europeană (54% din români trăiesc la oraș versus 80% în Europa de Vest) și 2) media include deopotrivă unele din cele mai dezvoltate orașe din această zonă a Europei – București, Cluj-Napoca – alături de unele din cele mai sărace din UE. Cu alte cuvinte, diferența dintre București și Varșovia sau Budapesta este sensibil mai redusă decât sugerează aceste cifre”, a completat Silviu Pop, Head of Research în cadrul Colliers International Romania.

Cinematografele și sălile de fitness domină piața de divertisment din centrele comerciale din regiunea ECE
Conform raportului Colliers, există peste 452 de cinematografe și multiplexuri în centrele comerciale din 13 țări ECE. Polonia și România conduc clasamentul, cu 125, respectiv 93 de astfel de spații. Raportat la populație, în Polonia există câte un cinema modern la aproape 370.000 locuitori, în timp ce în România, raportul este la 210.000 locuitori.

De asemenea, calcule bazate pe salariul mediu brut arată că, pentru a putea cumpăra un bilet la cinema, românii trebuie să lucreze în jur de 48 de minute. Această durată este printre cele mai mici, comparativ cu celelalte 12 țări: de exemplu, în același scop, polonezii lucrează o oră și trei minute, cehii, o oră și cinci minute, în timp ce albanezii lucrează cel mai mult – o oră și 48 de minute.

România ocupă locul doi în ceea ce privește sălile de fitness (42), după Polonia (115), și locul trei în ceea ce privește numărul de locuri de joacă pentru copii din centre comerciale (60), după Polonia (128) și Ucraina (71).

„În România, spațiile indoor rămân în continuare cele mai vizate și cele mai profitabile, în timp ce schemele de petrecere a timpului liber în exterior pot fi implementate doar în caz excepțional. Motivul principal este clima temperat continentală care expune la un risc foarte mare un proiect outdoor, oferind maximum 4-6 luni pe an pentru operare efectivă. Totodată, puterea de cumpărare a românilor nu a atins încă un nivel care să poată susține proiecte mari, incidența accesării parcurilor tematice fiind redusă, în medie la o frecvență de două sau trei ori pe an. Lipsa turismului susținut este al treilea motiv major pentru care operatorii de centre de divertisment au nevoie de parteneriatul centrelor comerciale. Orașe precum București, Cluj, Iași, Brașov sau Constanța sunt în mare parte vizate de tineri care vin pe perioada weekendurilor, a festivalurilor sau a sezonului de vară / iarnă pentru activități specifice”, a încheiat Venera Munjev.

Related posts

Analiză Frames: afacerile cu lemn ating în România un nivel istoric de 2,5 miliarde de euro

Papuc Irina

Fabrica de perne pentru airbaguri Takata din Sibiu angajează 100 de oameni

Stefana Muresan

Studenții mecatroniști brașoveni, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la concursurile organizate în cadrul manifestărilor "Zilele Educației Mecatronice – Sibiu 2018"

Stefana Muresan

Leave a Comment