București Real Estate Slider Ultimele stiri

Românii cheltuie, în medie, 8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreere

Segmentul de divertisment s-a dezvoltat masiv în ultimii ani în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Analiza a 13 țări arată că oferta din centrele comerciale este dominată de cinematografe și multiplexuri (peste 452) și săli de fitness. Consumatorii cehi cheltuie cel mai mult pe activități culturale și de recreere – 38,2 euro pe lună – în timp ce România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro, conform celui mai recent raport al companiei de consultanță imobiliară Colliers International.

Analiza Colliers International a cuprins 13 state: Albania, Belarus, Bulgaria, Croația, Cehia, Eston8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreereia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Ucraina.

Dezvoltatorii și proprietarii de centre comerciale sunt din ce în ce mai conștienți că o ofertă de divertisment atractivă este o parte indispensabilă a oricărui centru comercial pentru a contrabalansa interesul consumatorilor pentru comerțul online. De regulă, zona de divertisment poate include cinema/multiplex, săli de fitness, locuri de joacă pentru copii sau centre de divertisment care oferă servicii complexe, precum bowling, școală de dans, escape room, mini golf, bibliotecă, parc de trambuline, școală de acrobație, club de muzică, club de lupte.

„În România, puterea medie de cumpărare s-a dublat în ultimul deceniu și a dus la o creștere semnificativă a consumului, concentrat tot mai mult pe divertisment. În consecință, unele dintre cele mai noi centre comerciale oferă peste 20% din suprafața închiriabilă pentru zonele de food court și divertisment, mai mult decât dublu față de acum 10 ani, iar tendința este de creștere, până la 30%. În proiectele mari sau mixte, acest procent poate crește”, a declarat Venera Munjev, Senior Associate Retail Agency în cadrul Colliers International Romania.

Dintre toți locuitorii celor 13 țări ECE, cehii cheltuie cel mai mult pentru activități culturale și de recreere – media este de 38,2 euro pe lună. Cehia este urmată de Letonia (35,6 euro), Slovacia (22,5 euro) și Polonia (17,9 euro). România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro.

„Există două explicații pentru această medie relativ mică a cheltuielilor cu recreerea și cultura: 1) România are al doilea cel mai redus grad de urbanizare din Uniunea Europeană (54% din români trăiesc la oraș versus 80% în Europa de Vest) și 2) media include deopotrivă unele din cele mai dezvoltate orașe din această zonă a Europei – București, Cluj-Napoca – alături de unele din cele mai sărace din UE. Cu alte cuvinte, diferența dintre București și Varșovia sau Budapesta este sensibil mai redusă decât sugerează aceste cifre”, a completat Silviu Pop, Head of Research în cadrul Colliers International Romania.

Cinematografele și sălile de fitness domină piața de divertisment din centrele comerciale din regiunea ECE
Conform raportului Colliers, există peste 452 de cinematografe și multiplexuri în centrele comerciale din 13 țări ECE. Polonia și România conduc clasamentul, cu 125, respectiv 93 de astfel de spații. Raportat la populație, în Polonia există câte un cinema modern la aproape 370.000 locuitori, în timp ce în România, raportul este la 210.000 locuitori.

De asemenea, calcule bazate pe salariul mediu brut arată că, pentru a putea cumpăra un bilet la cinema, românii trebuie să lucreze în jur de 48 de minute. Această durată este printre cele mai mici, comparativ cu celelalte 12 țări: de exemplu, în același scop, polonezii lucrează o oră și trei minute, cehii, o oră și cinci minute, în timp ce albanezii lucrează cel mai mult – o oră și 48 de minute.

România ocupă locul doi în ceea ce privește sălile de fitness (42), după Polonia (115), și locul trei în ceea ce privește numărul de locuri de joacă pentru copii din centre comerciale (60), după Polonia (128) și Ucraina (71).

„În România, spațiile indoor rămân în continuare cele mai vizate și cele mai profitabile, în timp ce schemele de petrecere a timpului liber în exterior pot fi implementate doar în caz excepțional. Motivul principal este clima temperat continentală care expune la un risc foarte mare un proiect outdoor, oferind maximum 4-6 luni pe an pentru operare efectivă. Totodată, puterea de cumpărare a românilor nu a atins încă un nivel care să poată susține proiecte mari, incidența accesării parcurilor tematice fiind redusă, în medie la o frecvență de două sau trei ori pe an. Lipsa turismului susținut este al treilea motiv major pentru care operatorii de centre de divertisment au nevoie de parteneriatul centrelor comerciale. Orașe precum București, Cluj, Iași, Brașov sau Constanța sunt în mare parte vizate de tineri care vin pe perioada weekendurilor, a festivalurilor sau a sezonului de vară / iarnă pentru activități specifice”, a încheiat Venera Munjev.

Related posts

Judeţul Covasna vrea să-şi consolideze poziţia de lider în topul producătorilor de cartofi

Stefana Muresan

Organizaţia Salvaţi Copiii şi tenismena Sorana Cîrstea au dotat Maternitatea din Târgovişte, în valoare de aproape 23.000 de euro

Papuc Irina

Forța de muncă și impozitarea, dezbătute de antreprenorii din Sălaj

Nora Dumitrescu

Domeniul Bethlen din Arcalia, modernizat cu 2,5 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Facultatea de Medicină a Universităţii de Medicină şi Farmacie 'Iuliu Haţieganu', membră în reţeaua europeană ECTS-Medicine Association

Stefana Muresan

Viorel Stegar, fermierul cu drag de animale din Bistra Mureșului

Stefana Muresan

Nova Power a finalizat rețeaua de gaz metan din Huedin

Nora Dumitrescu

Tablă inteligentă şi tablete pentru elevi, proiect pe fonduri europene

redactia

Ciugud continuă să atragă investitori: două noi fabrici se vor deschide până la sfârșitul anului

Papuc Irina

Tenaris a finanțat un curs de resuscitatori la Zalău

Nora Dumitrescu

Seminar în cadrul proiectului european BE-Rural

Ligia Voro

Piața muncii la Cluj: vor să ajungă IT-iști pornind de la zero

Nora Dumitrescu

Prima stradă inteligentă din România, realizată cu aproape 1 milion de euro

Nora Dumitrescu

Transformare în Groupe Renault: compania vrea să economisească 2 miliarde de euro în următorii 3 ani. Se vor amâna extinderile în România și Maroc, dar este în vizor piața rusă

Papuc Irina

ANRE a aprobat planul de dezvoltare a sistemului de transport al gazelor pentru perioada 2016-2025

Stefana Muresan

Michelin, la 40 de ani de existenţă a fabricii de la Zalău: investiţii de 33 milioane de euro și 100 de noi locuri de muncă

Stefana Muresan

Nordis: primele blocuri construite special pentru închiriere în zona Aviației

Ionut Oprea

Patronatele bihorene au lansat apelul: „Dreptul la educație la distanță”

Traian Dan

Guvernul a adoptat studiul de fundamentare pentru Autostrada Comarnic-Brașov

Ligia Voro

Producător de mobilier din Brașov spune că poate să producă halate de unică folosință, dar nu și să le sterilizeze

Ion Surdu

Vor veni în ţară peste 800 milioane euro, fonduri europene

Stefana Muresan

Proiect: Firmele vor putea oferi angajaților două noi tipuri de tichete destinate cheltuielilor pentru copii

Papuc Irina

Sunet profund fără difuzor: Continental și Sennheiser revoluționează sistemul audio din vehicul

Nicolae Pop

Noul mall din Sibiu va avea 9 săli de cinema ultramoderne

Papuc Irina

Leave a Comment