Auto Cluj Infrastructura Mureș Transport Ultimele stiri

Lotul 3 Iernut – Chețani al Autostrăzii Transilvania se deschide anul acesta. Pe lotul 4, avans slab

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, s-a întâlnit vineri, 10 ianuarie, la Centrul de Întreținere și Coordonare al Autostrăzii A3, situat la intrarea pe autostradă din zona orașului mureșean Ungheni, cu reprezentanți ai constructorilor Autostrăzii Transilvania. La întâlnire au participat și Sorin Scarlat – directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Horia Stancu – directorul general regional al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, Mara Togănel – prefectul județului Mureș și Mircea Abrudean – prefectul județului Cluj.

 

Loturile ”pot fi recepționate în acest an”

 

La finalul întrevederii, la care presa a avut acces, ministrul Transporturilor și-a exprimat încrederea că Loturile 3 și 4 ale autostrăzii vor fi finalizate în decursul acestui an. Lotul 3 (Iernut – Chețani; constructor Astaldi – Max Boegl) va avea 17,9 kilometri lungime, iar lotul 4 (Câmpia Turzii – Chețani; constructor Straco Grup) va avea 15,6 kilometri lungime.

”Ne dorim ca aceste două obiective să fie finalizate în acest an, cu observaţiile prezentate aici de antreprenorul general ele pot fi recepţionate în acest an, dar avem un semn de întrebare în ceea ce priveşte Straco şi este justificat”, a afirmat Lucian Bode.

Straco, datorii la subcontractori

”Semnul de întrebare în ceea ce priveşte Straco” se referă la datoriile pe care societatea le are față de terțe companii, care se ridică la circa 8 milioane de lei. În acest sens, împotriva companiei Straco există șapte cereri de intrare în faliment.

”Pe un lot toţi sunt cu plăţile la zi, pe celălalt lot Straco are probleme de aproximativ 8 milioane de lei, 4 milioane doar către un singur furnizor. În rest, relaţia între beneficiar, respectiv CNAIR şi antreprenor poate fi îmbunătăţită, dar cu siguranţă relaţia între antreprenor şi subcontractor poate fi mult, mult îmbunătăţită. În primul rând să îşi plătească facturile, pentru că noi le plătim lor şi, aşa cum aţi auzit, nu plătesc subcontractorii şi atunci nu avem progres fizic.

Una dintre cele mai mari probleme în a realiza şi a te încadra în termene şi a avea progres fizic este aceasta: subcontractorii nu sunt plătiţi şi majoritatea sunt companii mici, companii româneşti care, dacă nu sunt plătite, în câteva luni de zile intră în faliment. Şi nu ne dorim lucrul acesta”, a afirmat ministrul Transporturilor.

 

La finalul întrevederii, prefectul județului Mureș, Mara Togănel, a declarat că susținerea investițiilor în infrastructură reprezintă una din prioritățile instituției pe care o conduce. În aceeași zi, Mara Togănel a postat pe pagina sa de Facebook un text rezumativ al întâlnirii cu ministrul Transporturilor.

”În prima zi de mandat, în calitate de prefect al judeţului Mureş, am participat astăzi la o întâlnire cu ministrul Transporturilor, domnul Lucian Bode şi cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, domnul Florin Sorin Scarlat. Întâlnirea s-a concentrat pe verificarea stadiului lucrărilor, pe tronsonul Iernut – Câmpia Turzii al Autostrăzii A3. Pe lotul Iernut – Cheţani, stadiul fizic de realizare a lucrărilor este 84,60%, estimarea pentru finalizarea şantierului fiind luna iunie 2020.

Situaţia este mai complicată pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii, unde avem un progres de numai 31,18%. În aşteptarea deciziei instanţelor de judecată în privinţa situaţiei juridice a antreprenorului general, s-au căutat soluţiile prin care lucrarea se va putea finaliza până în luna decembrie a acestui an.

În aceeaşi întâlnire, am ridicat şi problema Centurii municipiului Târgu-Mureş. După ce contractul de execuţie a încetat în 2017, stadiul lucrării fiind de 34,26%, a fost demarată o nouă procedură de achiziţie publică, pentru finalizarea obiectivului. La sfârşitul lunii ianuarie, se va anunţa termenul de depunere a ofertelor”, a precizat prefectul județului Mureș.

Alex TOTH

Related posts

Fomco Group, un business care se clădește constant. De 15 ani.

Stefana Muresan

Italienii de la Policlinico di Monza, clinică de de cardiologie în Cluj Napoca

Stefana Muresan

Tânărul absolvent de Harvard care s-a întors în România și îi pregătește pe elevi pentru universitățile de top din străinătate

redactia

E.ON Energie România a finalizat „Autostrada electrică” Iași-Târgu Mureș  

Ligia Voro

Imobiliare.ro: Topul celor mai scumpe apartamente din ţară

Stefana Muresan

Antibiotice Iași a aplicat scenariul 2: Producția de medicamente continuă

Ion Surdu

"HR la Superlativ" – Conferinta de resurse umane la Baia Mare

Stefana Muresan

Cel mai lung tunel de cale ferată construit după 1989

Stefana Muresan

Producătorul de utilaje agricole Maschio Gaspardo din Arad, parteneriat financiar de 14 milioane de euro cu EximBank

Stefana Muresan

Premierul Orban: Fondul de Dezvoltare și Investiții trebuie desființat

Papuc Irina

Romgaz rămâne jucător activ pe piaţa de furnizare în contextul liberalizării pieței

Ligia Voro

Timișul, hub regional în domeniul distribuției de gaze naturale. Transgaz investește aproape 50 mil. euro într-o conductă de gaze spre Serbia

redactia

THE MARK office building successfully let

redactia

Noul website al CNR-CME a fost lansat

Ligia Voro

România, supremaţia în topul celor mai profitabile sisteme bancare din Europa

Stefana Muresan

BVB, a doua în regiune, după listarea AAGES

Stefana Muresan

TRAMECO, Drum Asfalt și LEMACONS, reabilitează Şcoala nr. 11 din Oradea

Traian Dan

Prima rețea de stații de gaz natural comprimat, proiect de 5,2 mil. euro. Printre orașele vizate: Timişoara, Arad, Sibiu şi Deva

Stefana Muresan

Investiție de 24 milioane de euro la Vălenii de Munte, în noua fabrică a companiei Maspex, care produce Tymbark și Salatini

Papuc Irina

România a urcat 17 poziţii în clasamentul PwC Paying Taxes 2020

Papuc Irina

CEE Property Forum – 5th time in Vienna & a panel dedicated to Romania

Ionut Oprea

Primăria Oradea, investiție de 7,7 mil. euro într-un pasaj suprateran pe şoseaua de centură

Stefana Muresan

Ștefan Vuza repornește românește Oltchim 

redactia

Toamna revigorează construcțiile industriale de mari dimensiuni

Nora Dumitrescu

Leave a Comment