Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Sebeș -Turda, gata în 2020

Constructorii de pe loturile lipsă ale Autostrăzii Sebeș – Turda (A10) și-au luat angajamentul să le finalizeze în acest an.

Ministrul transporturilor, Lucian Bode, și managementul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au vrut să afle de la fața locului situația reală de pe șantierul A10

Bode s-a întâlnit cu antreprenorii, subcontractorii și prestatorii de servicii la Centrul de Coordonare și Întreținere din localitatea Dumbrava cu toți factorii implicați în construcția A10.

El a avut discuții cu companiile care lucrează pe lotul 1 (17 km, realizat de asocierea Impresa Pizzarotti & Pomponio Construcţii) și lotul 2 (24 km, realizat de asocierea Aktor Technical Societe Anonyme  – EuroConstruct Trading 98).

Ministrul a remarcat ritmul în care s-a lucrat în cazul lotului 1 unde s-a ajuns la un stadiu fizic de peste 80% față de lotul 2, unde se înregistrează un stadiu fizic de doar 60%. Subcontractorii companiilor Pizzarotti și Aktor și-au exprimat nemulțumirea privind restanțele de plată, în special în relație cu grecii de la Aktor.

Bode a menționat a arătat că pe lotul 1 (Sebeș – Pârâul Iovului, 17 km), unde antreprenorul general este o asociere condusă de Impresa Pizzaroti, gradul de realizare fizică este de 82,6%, iar situația plăților, de 69,82%.

Conducerea Pizzarotti a spus că firma a finanțat proiectul cu bani proprii, aduși din Italia, 40 de milioane de euro și că dacă progresul fizic este de fapt de 85%, plățile au ajuns la 70%, iar restanțele cu furnizorii sunt din ultimele două-trei luni.

La lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud, 24,3 km) lucrările au ajuns la stadiul fizic de 61,50% și la stadiul financiar (facturi plătite) de 49,70%. Cei de la Aktot au spus că vor plăti de îndată furnizorii și subcontractorii și vor termina lucrările în 2020.

Autostrada Sebeş – Turda va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4 au fost dechise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 ar trebuie finalizate până la finele lui 2019.

Valoarea lucrărilor, fără taxa pe valoarea adăugată, este de 541 de milioane de de lei pentru lotul 1, de 549 de milioane pentru lotul 2, de 420 de milioane pentru lotul 3, de 470 de milioane pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat, 15%.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

România va avea standuri în acest an la târgurile internaționale de turism

Articolul următor

Apare Baia Mare Shopping Park, pe platforma industrială Mobam

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share