Brașov Transport Ultimele stiri

Primele troleibuze Solaris vor ajunge în Brașov în câteva luni: acumulatorul oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate

Toate cele 26 de troleibuze pe care firma poloneză Solaris Bus & Coach S.A. le va livra Municipiului Brașov au intrat în producție. Firma poloneză lucrează în prezent la partea de caroserie, iar în luna februarie va începe producția și montajul componentelor electrice, produse de Skoda Electric, anunță Primăria Brașov.

Potrivit reprezentanților Solaris, primele troleibuze din contract vor ajunge la Brașov în lunile aprilie-mai, anul acesta, iar până la finalul lunii iulie vor fi livrate toate cele 26. Acestea sunt model „Solaris Trollino 18“, de 18 metri, articulate.

„Aceste troleibuze vor asigura legătura centrului orașului cu 4 dintre cartierele Brașovului, Astra – zona Saturn, Valea Cetății, Triaj și Tractorul. Pe lângă aceste troleibuze, din aprilie vor începe să vină și primele autobuze electrice produse în Cehia. La acestea se adaugă alte 20 de autobuze electrice, pentru care avem termen pentru depunerea ofertelor în 22 ianuarie, precum și cele 25 de troleibuze și 10 autobuze hibrid, la care așteptăm semnarea contractului de finanțare nerambursabilă, cu fonduri de la Uniunea Europeană”, a spus primarul municipiului, George Scripcaru.

Acesta a precizat că odată cu finalizarea acestor achziții, cartierele orașului vor fi legate între ele cu un transport modern și prietenos cu mediul.

La data semnării contractului de furnizare (1 iulie 2019) reprezentantul firmei Solaris în România, Daniel Ciolan, director general Solaris România, declara: „Suntem cel mai mare producător de troleibuze și autovehicule electrice din Europa, și avem plăcerea de a semna astăzi acest contract. Este primul derulat de MDRAP cu o primărie din țară, în care noi suntem furnizori. Autobuzele vor fi dotate cu toate sistemele și gadgeturile de la acest moment, ce vor furniza informații care să permită gestionarea și eficientizarea activității de transport: număr de călători, corelat permanent cu traseul, stația, ora etc, astfel încât activitatea de transport să fie eficientizată la maximum tot timpul zilei“.

Troleibuzele Solaris Trollino 18 au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune, și vor veni dotate cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare, două unități de aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri pentru anunțuri și reclame, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi.

Troleibuzele sunt dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Autobuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Articulația este controlată electronic, iar sistemul de propulsie este furnizat de Skoda, motorul având minimum 240 kW (aproximativ 320 cai putere). Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h. troleibuzele vor avea culoarea verde, la fel ca autobuzele noi din flota RATBV.

Valoarea achiziției este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuția Municipiului Brașov și 98% fonduri nerambursabile.

Finanţarea nerambursabilă pentru achiziţia celor 26 troleibuze este asigurată prin POR 2014-2020, urmare a aprobării proiectului “Achiziţia de mijloace de transport public- troleibuze” depus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) în parteneriat cu Municipiul Braşov.

Related posts

Comuna din România care a absorbit cele mai multe fonduri realizează 50% din venituri din fonduri proprii, pe una din cele mai puternice platforme industriale din Alba

redactia

Tranziția spre energie curată, ce se întâmplă cu mineritul românesc?

Ligia Voro

Anuarul de real estate al României, la Expo Real Munich 2018

redactia

Leave a Comment