Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiu Deloitte: Cererea de mașini electrice crește, însă consumatorii sunt reticenți față de autovehiculele autonome

Cererea de mașini electrice crește semnificativ în Uniunea Europeană, susținută de politicile privind protecția mediului, de angajamentele marilor firme în această direcție, dar și de schimbarea de atitudine a consumatorilor, conform celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automotive Consumer efectuat în Europa. În România în anul 2019 s-au vândut cu 50% mai multe mașișni electrice decât în anul precedent.

Autorii studiului spun că dintre consumatorii chestionați, italienii sunt cei mai interesați de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, 58% dintre aceștia susținând că au în vedere un astfel de sistem pentru următorul autovehicul pe care îl vor achiziționa. Procentul este în urcare de la 51%, anul trecut. Pe de altă parte, cea mai mare creștere a interesului pentru mașinile electrice și/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27% în 2018, la 37% în 2019.

„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.

În privința autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor pare să stagneze, după ce aceasta a crescut în 2018 față de anul anterior, arată studiul. Autorii studiului spun că această reticență poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome.

La realizarea studiului Deloitte Automotive Consumer au participat aproximativ 9.300 de consumatori din șapte țări europene – Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franța, Belgia și Olanda. Studiul complet este disponibil aici.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
uvisitromania.com

Târgul de Turism de la București: Brașovul se va prezenta ca principala destinație turistică a României

Articolul următor

Câți turiști și câți bani a atras Castelul Bran în anul 2019

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share