Aeroporturile regionale sunt expuse unui număr considerabil de provocări, la care se adaugă resursele umane și financiare limitate, au menționat experții în transportul aerian prezenți la conferința de profil de la Dubai.
“Aeroportul Cluj a crescut spectaculos de la 32.000 de pasageri în 1996 la aproape 3 milioane în 2019 și are acum un plan de dezvoltare pentru a atinge 7 milioane de pasageri până în 2035”, a menționat, cu acest prilej, directorul regiei, David Ciceo.
Aspecte esențiale legate de gestionarea proiectelor de dezvoltare a aeroporturilor, au fost discutate cu ocazia Conferinței Mondiale de Pregătire Operațională și Transfer spre Exploatare a Aeroporturilor.
Proiectele de dezvoltarea aeroporturilor și de extindere și modernizare a capacității lor operaționale prezintă provocări importante din cauza gradului înalt de complexitate pe care le comportă, a exigențelor tehnice care trebuie respectate, a numeroșilor beneficiari de care trebuie să se țină seama și a necesității implicării unui număr foarte mare de organizații publice și private și de o manieră mai amplă a comunității pe care urmează să o deservească.
90% din proiectele de anvergură în lume au întârzieri, iar proiectele din domeniul aeroportuar se înscriu în această tendință. Specialiștii consideră că finalizarea la timp a acestor proiecte și eliminarea și minimizarea riscurilor legate de viitoarea exploatare pot fi îmbunătățite prin măsuri specifice care trebuie luate în considerare pe tot parcursul derulării unui proiect.
Scopul conferinței ORAT a fost ca, pornind de la experiența acumulată până în prezent, să identifice și să propună asemenea măsuri de bune practici.