Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Desant clujean în curtea Ministerului Agriculturii: 40 de producători locali

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) își va deschide porțile pentru a găzdui o expoziție cu vânzare de produse agroalimentare românești din zona Clujului.

Manifestarea va fi organizată în parteneriat cu Consiliul Județean Cluj, prin intermediul brandului Produs de Cluj, fiind prima dintr-o serie de astfel de acțiuni ce urmăresc promovarea tradițiilor locale din diferite regiuni ale României.

Prin astfel de evenimente, MADR dorește să evidențieze importanța valorificării materiei prime autohtone care poate genera valoare adăugată prin prelucrarea acesteia, în vederea înregistrării și recunoașterii produselor agroalimentare de calitate românești pe plan național și european.

Prin politicile implementate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, MADR a acordat pentru Cluj 19 atestate de produs tradițional, un atestat de produs rețetă consacrată, iar 52 de produse au dobândit mențiunea de calitate facultativă produs montan. Arealul județului se află în aria geografică aprobată la Comisia Europeană pentru băutura spirtoasă pălincă, înregistrată din 2018 ca Indicație Geografică.

Vizitatorii vor avea ocazia de a descoperi gustul bucatelor ardelenești, realizate după rețete tradiționale. Vor participa 40 de producători clujeni și meșteri populari artizani. Bucureștenii vor putea regăsi la târg produse agroalimentare atestate ca produs montan din zona Beliș, comuna Mănăstireni din categoria produselor lactate: telemea, caș de oaie, caș afumat, brânză burduf, brânză cu ardei și brânză cu mărar.

Cei interesați vor putea alege, în perioada 5-8 martie, dintr-o gama variată de produse din lapte și carne, miere de albine, dulcețuri și sucuri naturale, turtă dulce, pâine, prăjituri și ciocolată de casă, conserve din legume și vinuri de masă.

La târg se vor găsi produse tradiționale realizate de meșteri artizani, precum obiecte de artizanat, costume populare specifice zonei și accesorii, bijuterii lucrate manual, articole de marochinărie, produse cosmetice bio și pe bază de lavandă.

Pe parcursul celor patru zile ale târgului, atmosfera va fi animată de spectacole folclorice specifice zonei Văii Someșului. Producătorii din mediul rural care pun în valoare materiile prime locale reprezintă un pilon important pentru economia rurală, conform strategiei MADR.

Instituția a informat că susține conceptul de lanț scurt, în cadrul căruia producătorul se întâlnește direct cu consumatorul, fără intermediari. În acest sens, autoritățile locale sunt implicate în identificarea produselor care pot deveni branduri locale și în acordarea de sprijin necondiționat producătorilor locali.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Maramureșul iese pe pierdere în 2020. Investiții în drumuri și deșeuri

Articolul următor

Industria serviciilor de business aduce 4,5 miliarde de euro în România

Citește si:
Citeste mai mult

Digital@Sângeorgiu de Mureș  

Viziunea și strategia primarului Sófalvi Sándor Szabolcs în modernizarea comunei   Executivul comunei Sângeorgiu de Mureș continuă să…
Citeste mai mult

Leroy Merlin, în loc de IAIFO

Lanțul de bricolaj Leroy Merlin este interesat să își ridice primul magazin din județul Sălaj pe locul în…
Citeste mai mult

Noul sezon la Băile Figa, deschis oficial

Băile din orașul Beclean au dat startul sezonului estival în prezența directorului Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Marcel…
Total
0
Share