Cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și finanțare din bugetul de stat, se va moderniza calea ferată de pe tronsonul Brașov-Sighișoara, astfel încât circulația trenurilor să atingă o viteză maximă de 160km/h, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
„În prezența ministrului Lucian Bode, reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR” SA și cei ai Asocierii RailWorks au semnat contractul, în valoare de 2,97 miliarde lei fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3), aflate pe tronsonul Braşov – Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre”, se arată în comunicatul oficial al ministerului.
Durata totală de finalizare a contractului este de 108 de luni (execuție lucrări și perioadă de garanție), de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
”Semnarea acestui contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi este locul”, transmite ministrul.
Transportul feroviar ocupă un loc important în economia națională, în contextul implementării Pactului Ecologic European
„În condițiile în care Comisia Europeană a propus ca 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor Pactului ecologic european în domeniul transporturilor, cred că este clar pentru toată lumea cât de important este locul pe care îl ocupă transportul feroviar în economia națională. De aceea am spus și o repet: cei care sunt acum la conducerea companiilor de stat din acest domeniu trebuie să vină urgent cu rezultate care să determine pe termen scurt și mediu dezvoltarea sustenabilă a căii ferate”, a mai spus ministrul Lucian Bode.
Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3), în lungime totală de aproximativ 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară – Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, prin: creșterea vitezei de circulație la 160 km/h; reducerea duratei de călătorie; creșterea gradului de siguranță feroviară; facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă; introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului; îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.