Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Produse locale versus produse de import. Ce pun în coș românii atunci când merg la magazin

Majoritatea românilor preferă alimentele produse local chiar și atunci când aleg doar după gust. Dacă văd pe etichetă “made in România”, ponderea celor care pun în coș marfa locală este și mai mare.

Între 80 și 90% dintre românii care au participat la un sondaj de opinie au ales produse fabricate în România doar pe baza gustului, înainte de a afla unde au fost fabricate alimentele respective. Ponderile cresc cu câteva puncte în cazul repondenților care știau și unde a fost fabricata marfa. Astfel spus, atunci când vorbim despre mâncare, românii aleg alimente autohtone pentru că li se par cele mai gustoase și de abia după aceea urmare a naționalismului, scrie economica.net, citând rezutlatele cercetării.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață Unlock Market Research. Rezultatele mai arată că 93% dintre repondenți au ales legumele și fructele produse în România, fără a ști originea lor. Atunci când au avut de ales între alimente din România și din import, cunoscând originea fiecăruia, ponderea celor care au ales marfa locală a crescut la 94%. Brânza de import are cei mai mulți adepți Procentul este similar și în cazul pâinii și a produselor de brutărie, 92% dintre repondenți alegând produsul românesc.

Atunci când selectau conștienți fiind de originea mărfii selecționate, procentul celor care au ales marfă din România a crescut la 94%. În cazul produselor lactate, doar 10% dintre cei chestionați au optat pentru un produs din import atunci când s-au bazat doar pe gust. Dintre cei care știau originea produselor testate, doar 9% au indicat că preferă marfa de peste granițe.

Cercetarea a mai arătat că românii percep diferit ideea de produs fabricat în România. Majoritatea (47%) cred că pentru a putea pune acesată titulatură unui aliment, acesta ar trebuii să fie fabricat pe teritoriul țării. Alți 43% cred însă că și ingredientele din compoziția respectivelor alimente ar trebui să fie românești. Nu în ultimul rând, 9% dintre repondenți cred că adevăratul produs românesc este cel făcut după o rețetă autohtonă.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 800 de persoane cu vârste între 18 și 55 de ani din mediul urban. 66% dintre ei au stiudii medii sau peste medie, 34% au venituri mari și 35% venituri medii.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

„Săptămâna Pădurii Transilvania”: Asociația Tășuleasa Social organizează cea mai mare împădurire de până acum. Oricine poate participa

Articolul următor

Autoritățile din Brașov au anunțat când încep lucrările la terminalul viitorului aeroport

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share