Comert Gastronomie Ultimele stiri

Produse locale versus produse de import. Ce pun în coș românii atunci când merg la magazin

Majoritatea românilor preferă alimentele produse local chiar și atunci când aleg doar după gust. Dacă văd pe etichetă “made in România”, ponderea celor care pun în coș marfa locală este și mai mare.

Între 80 și 90% dintre românii care au participat la un sondaj de opinie au ales produse fabricate în România doar pe baza gustului, înainte de a afla unde au fost fabricate alimentele respective. Ponderile cresc cu câteva puncte în cazul repondenților care știau și unde a fost fabricata marfa. Astfel spus, atunci când vorbim despre mâncare, românii aleg alimente autohtone pentru că li se par cele mai gustoase și de abia după aceea urmare a naționalismului, scrie economica.net, citând rezutlatele cercetării.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață Unlock Market Research. Rezultatele mai arată că 93% dintre repondenți au ales legumele și fructele produse în România, fără a ști originea lor. Atunci când au avut de ales între alimente din România și din import, cunoscând originea fiecăruia, ponderea celor care au ales marfa locală a crescut la 94%. Brânza de import are cei mai mulți adepți Procentul este similar și în cazul pâinii și a produselor de brutărie, 92% dintre repondenți alegând produsul românesc.

Atunci când selectau conștienți fiind de originea mărfii selecționate, procentul celor care au ales marfă din România a crescut la 94%. În cazul produselor lactate, doar 10% dintre cei chestionați au optat pentru un produs din import atunci când s-au bazat doar pe gust. Dintre cei care știau originea produselor testate, doar 9% au indicat că preferă marfa de peste granițe.

Cercetarea a mai arătat că românii percep diferit ideea de produs fabricat în România. Majoritatea (47%) cred că pentru a putea pune acesată titulatură unui aliment, acesta ar trebuii să fie fabricat pe teritoriul țării. Alți 43% cred însă că și ingredientele din compoziția respectivelor alimente ar trebui să fie românești. Nu în ultimul rând, 9% dintre repondenți cred că adevăratul produs românesc este cel făcut după o rețetă autohtonă.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 800 de persoane cu vârste între 18 și 55 de ani din mediul urban. 66% dintre ei au stiudii medii sau peste medie, 34% au venituri mari și 35% venituri medii.

Related posts

Universitatea Babeș-Bolyai va avea centru de industrii creative în Cluj Innovation Park

Nora Dumitrescu

Transgaz – procedură pentru numirea unui nou director general

Stefana Muresan

Cea mai modernă Sală Polivalentă din țară va purta numele celei mai puternice bănci românești

Stefana Muresan

Fermierii din Ardeal au trimis o scrisoare deschisă guvernului

Nora Dumitrescu

România, principala destinație a vinurilor moldovenești: 6 milioane de litri în 2019

Papuc Irina

Sălajul, pe locul unu în România în topul rablelor

Nora Dumitrescu

Consumatorii de energie vor afla totul despre aceasta online printr-o platformă

Traian Dan

Pegas inaugurează prima franciză, în Brașov. De Black Friday, reduceri de până la 80%

redactia

Wetterbest, in care Teraplast detine 60%, tinteste exporturi de 1 mil. euro

Stefana Muresan

Colaborare în trei pentru atragerea turiștilor străini

Ligia Voro

Două dintre cele patru grupuri ale centralei de la Iernut se opresc definitiv

redactia

Bosch își recrutează angajații dintre viitorii economiști ai Clujului

Nora Dumitrescu

Lucrări spectaculoase la nodul Gilău, pe Autostrada Transilvania. ”Monstrul” adus de Tirrena Scavi montează grinzi de 165 de tone

Stefana Muresan

Tremend, cu o divizie în Brașov, în topul celor mai dinamice companii din Europa. Crestere cu 431% a cifrei de afaceri in perioada 2013 – 2016

Stefana Muresan

Peste 30 de milioane de lei, sprijinul ROMGAZ pentru comunitate

Ligia Voro

Aproape 266 de milioane de euro, fonduri europene, pentru sistemul de înregistrare a terenurilor în zonele rurale din România

redactia

CNAIR a câștigat litigiul pentru lotul III al Autostrăzii Orăștie-Sibiu

Ligia Voro

"Castelul lui Dracula", din Pasul Tihuţa, scos la vânzare cu aproape 7 mil. de euro

Stefana Muresan

Multibet Transilvania furnizează betoane de calitate

redactia

„Săptămâna Pădurii Transilvania”: Asociația Tășuleasa Social organizează cea mai mare împădurire de până acum. Oricine poate participa

Papuc Irina

Târgul de Crăciun Oradea își va deschide porțile în 29 noiembrie

Traian Dan

CBRE: Sameday – 2.300 mp în VGP Park Timișoara

Papuc Irina

Deloitte România lansează aplicația SmarTax pentru automatizarea raportărilor privind impozitul pe profit

Papuc Irina

BCR, BRD și Raiffeisen devin acționari cu cote egale în una dintre cele mai importante companii de servicii integrate de transport

Ion Surdu

Leave a Comment