Comert Gastronomie Ultimele stiri

Produse locale versus produse de import. Ce pun în coș românii atunci când merg la magazin

Majoritatea românilor preferă alimentele produse local chiar și atunci când aleg doar după gust. Dacă văd pe etichetă “made in România”, ponderea celor care pun în coș marfa locală este și mai mare.

Între 80 și 90% dintre românii care au participat la un sondaj de opinie au ales produse fabricate în România doar pe baza gustului, înainte de a afla unde au fost fabricate alimentele respective. Ponderile cresc cu câteva puncte în cazul repondenților care știau și unde a fost fabricata marfa. Astfel spus, atunci când vorbim despre mâncare, românii aleg alimente autohtone pentru că li se par cele mai gustoase și de abia după aceea urmare a naționalismului, scrie economica.net, citând rezutlatele cercetării.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață Unlock Market Research. Rezultatele mai arată că 93% dintre repondenți au ales legumele și fructele produse în România, fără a ști originea lor. Atunci când au avut de ales între alimente din România și din import, cunoscând originea fiecăruia, ponderea celor care au ales marfa locală a crescut la 94%. Brânza de import are cei mai mulți adepți Procentul este similar și în cazul pâinii și a produselor de brutărie, 92% dintre repondenți alegând produsul românesc.

Atunci când selectau conștienți fiind de originea mărfii selecționate, procentul celor care au ales marfă din România a crescut la 94%. În cazul produselor lactate, doar 10% dintre cei chestionați au optat pentru un produs din import atunci când s-au bazat doar pe gust. Dintre cei care știau originea produselor testate, doar 9% au indicat că preferă marfa de peste granițe.

Cercetarea a mai arătat că românii percep diferit ideea de produs fabricat în România. Majoritatea (47%) cred că pentru a putea pune acesată titulatură unui aliment, acesta ar trebuii să fie fabricat pe teritoriul țării. Alți 43% cred însă că și ingredientele din compoziția respectivelor alimente ar trebui să fie românești. Nu în ultimul rând, 9% dintre repondenți cred că adevăratul produs românesc este cel făcut după o rețetă autohtonă.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 800 de persoane cu vârste între 18 și 55 de ani din mediul urban. 66% dintre ei au stiudii medii sau peste medie, 34% au venituri mari și 35% venituri medii.

Related posts

Mii de elevi bihoreni, ajutați să-și aleagă cariera printr-un proiect european

Traian Dan

ebm-papst, lider mondial în producția de motoare electrice și ventilatoare, mutare strategică la Oradea

redactia

CBRE: Stocul industrial a depășit pragul de 4 milioane mp

Ligia Voro

Zona verde de la Expo Transilvania va fi revitalizată

Nora Dumitrescu

Greenfield Băneasa 4, ridicat de Electrogrup

Nora Dumitrescu

Studiu INACO: România nu ține pasul cu digitalizarea serviciilor publice europene. Doar 10% din populație are competențe digitale

Papuc Irina

Multibet Transilvania furnizează betoane de calitate

redactia

Timișoara: Gala de Binefacere a antreprenorilor italieni dedicată copiilor din medii defavorizate

redactia

Brașov: Hodlmayr va transporta 15.000 de masini pentru Toyota Romania anul acesta

redactia

Un brand cât o tradiție. De IONESCU, sută la sută cânepă

Papuc Irina

Danezii de la Rockwool demarează construcţia celei mai mari fabrici de vată minerală din România. CON-A, antreprenor general

Stefana Muresan

Compania clujeană Hosterion se extinde în Olanda, SUA şi Marea Britanie

Stefana Muresan

PressHUB market – o premieră absolută în presa românească

Ligia Voro

Ordin al Ministerului Sănătății: se suspendă pentru 6 luni exportul mai multor medicamente și dispozitive medicale

Papuc Irina

Ford a deschis primul centru CRAF din Europa, la Craiova

redactia

Producătorii magiunului de prune Topoloveni au donat peste 1.300 de borcane cu magiun centrelor de carantină

Papuc Irina

Asociaţie nouă pentru promovarea turismului mureşean

Stefana Muresan

Hornbach investește 28,5 milioane de euro în magazinul inaugurat la Oradea

Traian Dan

Acțiunile Transilvania Broker intră la tranzacționare la BVB

Stefana Muresan

INACO publică Ghidul locurilor de muncă disponibile în criza COVID-19

Ligia Voro

Peste 1.000 de joburi pentru bihoreni la „Bursa absolvenţilor”

Traian Dan

Wallberg asigură finanțarea pentru Tower Two – al doilea turn rezidențial, cu un regim de înălțime de 16 etaje, din ansamblul XCity Towers

Papuc Irina

Companiile de tehnologie și-au majorat de patru ori afacerile și echipele din România între 2009-2019

Papuc Irina

Danezii de la Ingleby exploatează mii de hectare în Timiș

Stefana Muresan

Leave a Comment