Antreprenori Fiscalitate Ultimele stiri

Sondaj online: CNIPMMR cheamă șefii de întreprinderi mici și mijlocii să dezbată eficiența măsurilor propuse de Guvern

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a lansat un chestionar către antreprenori pentru a aduna informații adăugătoare despre măsurile pe care autoritățile ar trebui să le ia în sprijinul acestora. 

„Care este eficiența măsurilor luate de Guvern până în acest moment? Care sunt noile propuneri pentru IMM-uri pe care le vom avansa?” sunt principalele întrebări la care sunt chemați să răspundă șefii de companii mici și mijlocii din România.

CNIPMMR precizează că adună răspunsurile în perioada 22 – 24 martie. Antreprenorii pot accesa formularul pe această adresă.

Participanții la sondaj trebuie să precizeze care este forma de organizare a organizației și să răspundă la șase întrebări:

  • „Cum ati fost afectati de deciziile autoritatilor in lupta cu COVID-19?” (variante de răspuns: Reducerea veniturilor; Diminuarea productiei; Diminuarea numarului salariatilor; Reducerea activitatii; Suspendarea activitatii)
  • Veti apela la vreuna din masurile economice adoptate de Guvernul Romaniei? (Da/Nu)
  • In ce masura va ajuta masurile economice si sociale adoptate de Guvern? (variante de răspuns: In mare masura; In mica masura; Nu ma ajuta deloc; Nu pot cuantifica impactul acestora in cadrul societatii mele)
  • Ce masura veti aplica in cadrul societatii dumneavoastra? (variante de răspuns: Solicitarea unui credit in baza programului IMM Invest Romania cu dobanda subventionata de catre stat; Solicitarea certificatului de urgenta pentru suspendarea unor obligatii contractuale; Solicitarea indemnizatiei de 75% din salariu de baza pentru salariatii ale caror contracte de munca au fost suspendate pe perioada mentinerii starii de urgenta; Amanarea platii obligatiilor fiscale scadente pe perioada mentinerii starii de urgenta si inca 30 de zile de la data incetarii acesteia)
  • Nu veti implementa niciuna din masurile adoptate de Guvern, pentru urmatoarele motive:
    Măsurile nu sunt adaptate nevoi firmei mele
    Nu va desfasurati activitatea in domeniile a caror activitatea a fost limitata sau suspendata de autoritati
    Nu dispun de sumele necesare pentru sustinerea indemnizatiei de 75% prevazuta de stat pentru angajatii al caror contract de munca a fost suspendat temporar
    Este o procedura laborioasa si de lunga durata
    Sunt neclare conditiile de acordare a beneficiilor oferite de stat
    Autoritatilor nu vor putea face fata solicitarilor venite din partea agentilor economici
    Other:
  • Considerati necesara adoptarea si a uneia din urmatoarele masuri:
    Statul trebuie sa faca investitii majore (minim 100 miliarde lei) in economie
    Transformarea somajului tehnic intr-o masura ACTIVA de ocupare, MUNCA FLEXIBILA, care sa presupuna ca desi statul sustine 75% din salariu, angajatul merge la lucru in mod flexibil pt a mentine activitatea economica a companiei si societatii
    Suspendarea platii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia
    Suspendarea platii TVA-ului datorat, pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia
    Suspendarea platii contributiilor sociale pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia
    Suspendarea ratelor si dobanzilor bancare şi/sau societăţi de leasing pe o perioada de 6 luni pentru firmele si angajatii afectati de criza Covid19;
    Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finanţate din fonduri europene dincolo de perioada maxima prevazută iniţial;
    Subventionarea utilitatilor pentru angajatii aflati in somaj tehnic si familiile lor;
    Other:

Amintim că printre principalele măsuri adoptate prin OUG se numără majorarea garanției de către stat de la 50% la maximum 80% din valoarea finanțării pentru credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru. Valoarea maximă a finanţărilor garantate de stat pentru un beneficiar este de 10 milioane lei. Pentru IMM-urile care nu au depus situații financiare la data solicitării creditului garantat valoarea maxima a finanțării pentru creditele/liniile de credit pentru capital de lucru va fi calculata pe baza mediei cheltuielilor aferente din balanțele lunare. Acordarea uneia sau mai multe garanții pentru credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru, de maximum 90%, pentru microîntreprinderi sau întreprindere mica, în valoare maximă de 500.000 lei pentru microîntreprinderi, respectiv maximum 1.000.000 lei pentru întreprinderile mici etc.

Pentru IMM-uri, pe durata stării de urgenţă IMM-urile care şi-au întrerupt total sau parţial activitatea în baza deciziilor autorităţilor publice competente şi deţin certificatul de urgenţă eliberat de MEECA beneficiază de amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi- electricitate, apă, gaze natural, telefonie şi internet, precum şi de amânarea la paltă a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi sediu secundar;

În contractele în derulare încheiate de IMM-uri poate fi invocată forţa majoră împotriva acestora numai după încercare dovedită cu înscrisuri communicate între părţi, prin orice mijloace, de renegociere a contrcatului, pentru adaptarea clauzelor acestuia.

Se prezumă caz de forţă majoră măsurile dispuse pentru prevenirea şi combatere pandemiei care a afectat activitataea IMM, atestată prin certificatul pentru situaţii de urgenţă;

Penalităţile din contractele încheiate cu autorităţile publice de către IMM-uri, pentru întârzieri în executare, nu se datorează pe durat stării de urgenţă;

Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real se prelungeşte cu 3 luni de la data încetării stării de urgenţă, iar pe perioada acesteia se suspendă depunerea declaraţiei.

Related posts

5 lucruri de care mediul de afaceri local are nevoie pentru dezvoltarea sustenabila a companiilor

Transilvania Business

România are peste 400.000 de companii cu femei acţionari

Stefana Muresan

Se reiau lucrările la Aeroportul Braşov

Stefana Muresan

POZITIV TB: Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania – “Orice criză este și o șansă”

Ligia Voro

Jumătate de miliard de euro pentru afaceri în mediul rural

redactia

CJ Sibiu: Hotărâre pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Sibiu – reduceri pentru companiile aeriene și redeschiderea unor rute suspendate

Papuc Irina

Arad, Timişoara, Oradea şi Cluj-Napoca înfiinţează „patrulaterala vestului” pentru inițierea unor proiecte mari

redactia

Dunwell: 2.500 mp pentru Farmasi, in CTPark București

Papuc Irina

CBRE lansează raportul de research Romania Office Destinations

Papuc Irina

RALF 2020: Fermieri în Linia Întâi, pe 20 noiembrie, la București

redactia

Cel de-al șaptelea magazin Hornbach din România va fi deschis la Oradea

Traian Dan

Autostrada Oradea – Lugoj și Lugoj – Calafat ar putea fi făcută de americani

Traian Dan

Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca cumpără, cu aproape 1 mil. de euro, Uzina de Vagoane Aiud

Stefana Muresan

Apel de finanțare pentru IMM-uri: ajutor nerambursabil de până la 1.000.000 de euro

Ion Surdu

Castelul Bánffy și-a regăsit prințesa: Florence. Superstaruri si surprize

Ligia Voro

Groupe Renault România: Cristian Țucă va conduce Direcția Achiziții

Nicolae Pop

Tehnicile gastronomice ale Ardealului, promovate în Europa

Nora Dumitrescu

Cati kilometri de autostrada au fost inaugurati si ce alte proiecte de infrastructura au fost finalizate sau incepute in 2018?

redactia

[Enjoy Transylvania!] Brașov County, a Top Destination in Romania

Transilvania Business

Aplicația Visit Maramureș, lansată la București

Nora Dumitrescu

SIF Banat Crișana Arad preia platforma IMGB București, terenul urmând să fie utilizat în mai multe proiecte imobiliare

Robert Bloancă

Noi investiții în Oradea: Drum colector şi pasaj pentru Centrul Intermodal

redactia

S-a semnat contractul pentru modernizarea drumului Prinţului Charles

redactia

BNR a redus rata dobânzii de politică monetară la 1,25%/an, de la 1,50%/an

Traian Dan

Leave a Comment