Banci București Ultimele stiri

Negocierile dintre bănci și consumatori continuă online și telefonic în timpul pandemiei

Negocierile dintre consumatori și bănci se pot desfășura în ciuda pandemiei de coronavirus! Activitatea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) se derulează prin e-mail și telefon, iar numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost apropiat de cel dintr-o perioadă normală. Unul dintre cazurile soluționate în acest interval de timp este al unui consumator din Cluj, care a obținut beneficii de apoximativ 11.500 de Euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane.

 

 “Salutăm deciziile băncilor comerciale care au anunțat că vin în sprijinul consumatorilor afectați de criza  generată de virusul COVID-19. Totodată, le reamintim atât instituțiilor bancare și IFN-urilor, cât și consumatorilor, că CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor sau în derularea contractelor cu banca/IFN-ul. În opinia noastră, cea mai bună strategie în perioada aceasta dificilă este cea de deschidere către clienți, către procesul de negociere, către modalitățile de soluționare alternativă. Cu atât mai mult într-o perioadă de criză fără precedent în ultima sută de ani,  concilierea devine soluția cea mai potrivită de ajustare a dificultăților apărute în derularea contractelor”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Peste 90% dintre cereri sunt gestionate online

“În săptămâna când a fost declarată pandemia, CSALB a primit 30 de cereri din partea consumatorilor, iar băncile au format 14 dosare de negociere cu aceștia. În săptămâna când a fost decretată starea de urgență (16-20 martie), au fost înregistrate 36 de cereri și s-au format 10 dosare. Într-o săptămână normală aveam aproximativ 40 de cereri și 12 dosare formate după acceptarea cererilor de către bănci. De aceea, putem spune că activitatea noastră nu s-a modificat semnificativ până în acest moment. Acest lucru arată avantajul metodelor de negociere la distanță, prin intermediul aplicației IT de care dispunem din vara anului 2018 și datorită mijloacelor online. De altfel, CSALB este și entitate SOL (Soluționare Online a Litigiilor), așa cum cere Directiva europeană transpusă în Ordonanța Guvernului 38/2015. Prin intermediul e-mailului și aplicației gestionăm peste 90% din numărul total de cereri trimise către Centru. Pe de altă parte, statistica arată că băncile au păstrat ritmul de acceptare a cererilor venite din partea consumatorilor, semn că departamentele SAL din băncile comerciale sunt în continuare la datorie și încearcă să rezolve problemele semnalate de clienții lor către CSALB”, spune Liviu Fenoghen, directorul CSALB

De la începutul anului și până pe 20 martie 2020, CSALB a primit 504 cereri din care s-au format până acum 141 de dosare de conciliere. În 2019, până pe data de 22 martie, CSALB primise 454 de cereri din care se formaseră 136 de dosare. În plus, 41 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți după sesizarea CSALB (prin negociere directă, adică nu a mai fost deschis un dosar de conciliere). Anul trecut, până pe 22 martie, au fost soluționate amiabil 46 de cereri.

 

11.500 de euro în urma negocierii online

Un consumator din Cluj a luat un credit de nevoi personale cu ipotecă în anul 2008. A apelat la CSALB prin intermediul avocatului. Negocierile dintre el și bancă au fost intermediate de conciliator prin telefon și e-mail. În urma negocierii s-a obținut restituirea comisionului de analiză dosar, restituirea comisioanelor de administrare credit încasate de instituția bancară și eliminarea pe viitor a acestui comision de administrare credit. În total, beneficiile pentru consumator sunt de 11.436 de Euro. De la data înregistrării dosarului până la data când s-a pronunțat hotărârea au trecut doar 12 zile.

Mai multe detalii în materialul video

 

Related posts

A apărut primul magazin mobil cu produse locale din Transilvania

Nora Dumitrescu

Olympus România a depășit pragul de afaceri de 100 de milioane de euro

Stefana Muresan

IMMOFINANZ, rezultate financiare

Ionut Oprea

Tenaris a finanțat un curs de resuscitatori la Zalău

Nora Dumitrescu

Brașovul, pus de ICEBERG pe harta europeană a transferului tehnologic

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] Lechința, tărâmul viilor săsești readuse la viață

Transilvania Business

Pandemia crește producția la Friesland. Angajări mari la fabricile din Ardeal

Nora Dumitrescu

UAE, Turcia şi Golful Persic vor să investească până la 500 de milioane de euro în Transilvania

Stefana Muresan

Finanțare de 1,8 milioane de euro pentru viitorii fermieri ai Transilvaniei

Nora Dumitrescu

Ce facem după coronavirus. Ghid de supraviețuire a afacerilor

Nora Dumitrescu

Primul strat de asfalt de pe lotul Râşnov-Cristian ar putea fi aşternut până vine iarna

Papuc Irina

Șoseaua Cluj – Zalău va fi reasfaltată. Se schimbă stratul de uzură

Nora Dumitrescu

Peste 6,5 milioane de euro pentru modernizarea Pieței Cetate din Oradea

Traian Dan

Arhitecți de la Paris ”redesenează” Reșița. Mall, aquapark, clădiri de birouri și un parc generos

redactia

Spaniolii de la Comsa, singurii ofertanţi la licitaţia pentru breteaua de la nodul Holdea, de pe autostrada Lugoj – Deva

redactia

TRAP TRAP – brandul autohton inspirat din ecvestru

Ionut Oprea

Magistrala de gaze naturale Sighet – Borșa, avizată la București

Nora Dumitrescu

Județul Bihor are un sistem de management integrat al deșeurilor

Traian Dan

Luni, 18 mai, se redeschid bazarurile din piețele municipiului Oradea

Traian Dan

Parteneriat E.ON – CERT-RO pentru securitatea cibernetică a rețelelor

Ligia Voro

Ministerul Economiei: Proiectul BRUA ”avansează galopant”

redactia

„Ghidul celor mai bune practici privind comunicarea în relația cu investitorii” by BVB

Ligia Voro

Sibiu Quality Days 2019, a 10-a ediție

Nicolae Pop

GOLDPLAST investește 4,1 milioane lei în creșterea producției, a vizibilității și lansarea unui produs nou

Stefana Muresan

Leave a Comment