Banci București Ultimele stiri

Negocierile dintre bănci și consumatori continuă online și telefonic în timpul pandemiei

Negocierile dintre consumatori și bănci se pot desfășura în ciuda pandemiei de coronavirus! Activitatea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) se derulează prin e-mail și telefon, iar numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost apropiat de cel dintr-o perioadă normală. Unul dintre cazurile soluționate în acest interval de timp este al unui consumator din Cluj, care a obținut beneficii de apoximativ 11.500 de Euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane.

 

 “Salutăm deciziile băncilor comerciale care au anunțat că vin în sprijinul consumatorilor afectați de criza  generată de virusul COVID-19. Totodată, le reamintim atât instituțiilor bancare și IFN-urilor, cât și consumatorilor, că CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor sau în derularea contractelor cu banca/IFN-ul. În opinia noastră, cea mai bună strategie în perioada aceasta dificilă este cea de deschidere către clienți, către procesul de negociere, către modalitățile de soluționare alternativă. Cu atât mai mult într-o perioadă de criză fără precedent în ultima sută de ani,  concilierea devine soluția cea mai potrivită de ajustare a dificultăților apărute în derularea contractelor”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Peste 90% dintre cereri sunt gestionate online

“În săptămâna când a fost declarată pandemia, CSALB a primit 30 de cereri din partea consumatorilor, iar băncile au format 14 dosare de negociere cu aceștia. În săptămâna când a fost decretată starea de urgență (16-20 martie), au fost înregistrate 36 de cereri și s-au format 10 dosare. Într-o săptămână normală aveam aproximativ 40 de cereri și 12 dosare formate după acceptarea cererilor de către bănci. De aceea, putem spune că activitatea noastră nu s-a modificat semnificativ până în acest moment. Acest lucru arată avantajul metodelor de negociere la distanță, prin intermediul aplicației IT de care dispunem din vara anului 2018 și datorită mijloacelor online. De altfel, CSALB este și entitate SOL (Soluționare Online a Litigiilor), așa cum cere Directiva europeană transpusă în Ordonanța Guvernului 38/2015. Prin intermediul e-mailului și aplicației gestionăm peste 90% din numărul total de cereri trimise către Centru. Pe de altă parte, statistica arată că băncile au păstrat ritmul de acceptare a cererilor venite din partea consumatorilor, semn că departamentele SAL din băncile comerciale sunt în continuare la datorie și încearcă să rezolve problemele semnalate de clienții lor către CSALB”, spune Liviu Fenoghen, directorul CSALB

De la începutul anului și până pe 20 martie 2020, CSALB a primit 504 cereri din care s-au format până acum 141 de dosare de conciliere. În 2019, până pe data de 22 martie, CSALB primise 454 de cereri din care se formaseră 136 de dosare. În plus, 41 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți după sesizarea CSALB (prin negociere directă, adică nu a mai fost deschis un dosar de conciliere). Anul trecut, până pe 22 martie, au fost soluționate amiabil 46 de cereri.

 

11.500 de euro în urma negocierii online

Un consumator din Cluj a luat un credit de nevoi personale cu ipotecă în anul 2008. A apelat la CSALB prin intermediul avocatului. Negocierile dintre el și bancă au fost intermediate de conciliator prin telefon și e-mail. În urma negocierii s-a obținut restituirea comisionului de analiză dosar, restituirea comisioanelor de administrare credit încasate de instituția bancară și eliminarea pe viitor a acestui comision de administrare credit. În total, beneficiile pentru consumator sunt de 11.436 de Euro. De la data înregistrării dosarului până la data când s-a pronunțat hotărârea au trecut doar 12 zile.

Mai multe detalii în materialul video

 

Related posts

Adrian Volintiru, director general: „Ne propunem ca Romgaz să devină, per total, o companie integrată”  

Ligia Voro

Daikin România își menține poziția de lider al pieței HVAC

Ligia Voro

Zacaria oferă gratuit spații industriale ONG-urilor și instituțiilor care luptă împotriva COVID-19

Ion Surdu

Peste 150 milioane de euro, fonduri europene, pentru domeniul infrastructurii de gestionare a apei din România

Stefana Muresan

Cities of Tomorrow #6: reconversion & revitalisation

Ionut Oprea

Planul celui mai bogat cioban din România: supra-rasa de oaie

redactia

Aeroportul Internațional Cluj își propune profit cât toate celelalte societăți la un loc

Stefana Muresan

Investitorii din agricultură și silvicultură, chemați să dezbată Ghidul pentru finanțarea infrastructurii de irigații

Ion Surdu

Kromberg & Schubert caută chiar și peste graniță 250 de oameni pentru fabrica din Arad

Stefana Muresan

Compania bistrițeană Datacor caută constructor pentru fabrica de 3,6 mil. lei

Stefana Muresan

Chatbotul Victor va oferi suport clienților pentru amânarea ratelor bancare

Traian Dan

Brașovul va semna primele contracte cu finanțare europeană prin POR în valoare de peste 8 milioane de euro

Papuc Irina

Care sunt propunerile oficiale pentru noul Guvern

Stefana Muresan

Asociere între primărie şi CJ Alba, pentru construirea sălii polivalente din Blaj, investiţie de 32 milioane lei

Stefana Muresan

Colliers International, assigned Property Manager for Phoenix Tower and Construdava

Ionut Oprea

Brașovul – strategie pe energie termică pentru trei decenii. Vrea fonduri comunitare și fonduri elvețiene

Stefana Muresan

Oradea, noi contracte de finanţare în valoare de peste 80 milioane de euro, bani europeni

redactia

Crește taxa de salubrizare în Sibiu

Papuc Irina

Soluții pentru fermierii români: agricultură ecologică, forme asociative, consultanță

Stefana Muresan

CBRE consiliază închirierea a 18.000 mp de spații industriale în Timișoara

Papuc Irina

Teraplast, o nouă investiție: secție de reciclare a deșeurilor PVC

Stefana Muresan

Sibiu: Peste 14 milioane de lei, fonduri europene, pentru dezvoltarea stațiunii balneoclimaterice Bazna

redactia

Debt in Emerging Markets Forum

Ionut Oprea

Leave a Comment